رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران:
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت: یک هزار و ۱۰۷ فقره اختراعات پژوهشگران کشور به این صندوق واصل شده که از این تعداد ۴۸۲ فقره به تصویب رسیده است.
کد خبر: ۵۴۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 08 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، نصرت‌الله ضرغام در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به تائید ۴۸۲ مورد اختراع از یک هزار و ۱۰۷ اختراع واصله به صندوق حمایت از مبدعان کشور، تأکید کرد: تاکنون ۳۱ درصد از اختراعات پژوهشگران ایرانی توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور واصل و پس از طی مراحل اداری و قانونی و برحسب شرایط و مقررات تجاری‌سازی و مابقی نیز در حال تجاری شدن است.

نضرت الله ضرغام  - کراپ‌شده

وی افزود: بانک اطلاعات پژوهشگران کشور برای نخستین بار در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران مستقر در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شد که تاکنون اطلاعات ۳۴ هزار نفر در این بانک به ثبت رسید.

ایجاد ۱۵کارگروه فرعی

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: برای فعالیت بهتر این صندوق ۱۵ کارگروه فرعی شامل آلاینده های زیست‌محیطی و سلامت، تحقیقات فضایی، تغییرات اقلیم و گرمایش زمین، علوم پایه، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پزشکی، علوم دامی، دامپزشکی و شیلات، فنی و مهندسی، کشاورزی، منابع طبیعی و ... زیر نظر صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور فعالیت دارند.

ضرغام اضافه کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (بنیاد ملی علم ایران) در سال ۸۲ با تصویب اساسنامه آن توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس و در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مستقر است.

وی شکوفایی امور تحقیقاتی در راستای گسترش مرزهای علم و فناوری و بهره‌مند شدن مردم از نتایج آن‌ها، از طریق ارائه کمک‌ها و خدمات حمایتی مادی و معنوی به پژوهشگران و فناوران را از اهداف ایجاد این صندوق بر شمرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از محققان و اساتید ایرانی با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ارتباط هستند.

طرح‌های پسادکترا حمایت می‌شوند

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به چشم‌انداز این صندوق در آینده نیز اشاره کرد و اظهار داشت: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (بنیاد ملی علم ایران) نهادی است پیشرو و مؤثرترین نقش را برای پیشتازی ایران اسلامی در تولید علم و فناوری در افق ۱۴۰۴ خواهد داشت.

ضرغام به مهم‌ترین مأموریت‌های صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور پرداخت و تصریح کرد: حمایت مادی و معنوی از اجرای طرح‌های تحقیقاتی، حمایت از طرح‌های پسادکترا، حمایت از برگزاری رویدادهای علمی، دیپلماسی علمی، کرسی پژوهشی، حمایت از ثبت بین‌المللی اختراعات، مرکز توسعه نوآوری، پژوهانه (گرنت)،  سینرژی گرنت (گرنت هم افزایی) و حمایت از رساله‌های دانشجویان دکتری از مهم‌ترین مأموریت‌های صندوق است.

وی افزود: بر اساس گزارش کمیسیون رویترز، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران رتبه اول در حمایت از پژوهش و تولید علم را در کشور کسب کرده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار