رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر گفت : تغییر اقلیم، خشکسالی و کاهش رطوبت از جمله تهدیدهای اساسی عرصه های طبیعی این شهرستان است.
کد خبر: ۵۴۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 08 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، حمیدرضا عبدوس روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : افزایش نسبی دما از آثار تغییر اقلیم یکی از تهدیدهای جدی برای گونه های گیاهی و جانوری در این شهرستان است که باید با افزایش پوشش گیاهی این خطرها را به حداقل کاهش داد.


وی اظهارداشت : تغییر اقلیم حتی شرایط رشد درختان و جنگل های دست کاشت را کاهش داده است و اگر در گذشته امید رشد بوته های جنگلی 90 درصد بود، این روند اکنون به کمتر از 40 درصد کاهش یافته است.


عبدوس خاطرنشان کرد : برای جلوگیری از تغییر اقلیم، افزایش جنگل کاری و ایجاد باغ در عرصه های طبیعی ضروری است و ضروری است با برنامه ریزی های منسجم و افزایش نیروی انسانی برای حفظ و احیای این عرصه های طبیعی گام برداریم.


رییس اداره منابع طبیعی مهدی شهر ادامه داد : در حفظ و احیای عرصه های طبیعی تنها طبیعت دوستی کافی نیست بنابراین باید با همیاری همه جانبه برای افزایش پوشش گیاهی و افزایش ماندگاری عرصه های طبیعی شهرستان گام برداریم.


عبدوس تصریح کرد : 26 هزار هکتار از عرصه های سوزنی برگ جنگل های ایرانی تورانی در این شهرستان قرار دارد که در جلوگیری از خشکسالی و فرسایش خاک بسیار موثر بوده است.


عبدوس تصریح کرد : عرصه های طبیعی مهدیشهر بیشتر در مناطق کوهستانی و سردسیر قرار دارند که تعدیل آب و هوا در مناطق همجوار این شهرستان بر اقلیم این شهرستان استان سمنان تاثیر می گذارد.


وی با بیان این که جنگل های هیرکانی این شهرستان در سال های گذشته با تغییر اقلیم و برخی موارد تصرف های غیرقانونی کاهش یافته است ، گفت : با کاشت نهال های جایگزین، می توان گام های اساسی برای جبران آن برداشت.


وی تصریح کرد : 24 هزار هکتار جنگل پهن برگ با گونه های متنوع افرا، ارغوان و بلوط در عرصه های طبیعی شهرستان مهدیشهر وجود دارد که سالانه شماری زیادی از گردشگران از آن بهره مند می شوند.


58 جنگلبان حفاظت و صیانت از عرصه های منابع طبیعی استان سمنان را بر عهده دارند.


از مجموع 3.6 درصد مناطق جنگلی در استان سمنان، 58 هزار هکتار جنگل های هیرکانی و پهن برگ شامل جنگل ابر و جنگل رودبارک، 150 هزار هکتار جنگل سوزنی برگ و 144 هزار هکتار جنگل کویری و بیابانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار