به گزارش تابناک سمنان: نایب رئیس هیئت مدیره شرکت عقاب افشان در مراسم بازدید ظهر روز دوشنبه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان از خطوط تولید شرکت عقاب افشان ضمن حمایت از اشتغال 40 مددجوی اداره کل زندان ها به سهم چهار درصدی شرکت عقاب افشان از سبد اشتغال زایی خانوارهای سمنانی اشاره کرد و افزود در صورت مهیا شدن شرایط برنامه ای برای افزایش 150 درصدی اشتغالزایی در سمنان تا سال آینده داریم.
کد خبر: ۵۴۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱ 08 January 2018
 
 
به گزارش تابناک سمنان: نایب رئیس هیئت مدیره شرکت عقاب افشان در مراسم بازدید ظهر روز دوشنبه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان از خطوط تولید شرکت عقاب افشان ضمن حمایت از اشتغال 40 مددجوی اداره کل زندان ها به سهم چهار درصدی شرکت عقاب افشان از سبد اشتغال زایی خانوارهای سمنانی اشاره کرد و افزود در صورت مهیا شدن شرایط برنامه ای برای افزایش 150 درصدی اشتغالزایی تا سال آینده داریم.
 
 
رونق اقتصادی باعث کاهش آسیب های اجتماعی
مهندس عبدالله اکبری راد در این جلسه به اشتغال زایی  40 مددجوی اداره کل زندان ها  اشاره کرد و افزود اشتغال زایی، تولید و صادرات سه راس برنامه های این شرکت می باشد.
وی با اشاره به صادرات صورت گرفته و پتانسیل موجود در این مجموعه ، صادارات موفق را موجب رونق تولید و اشتغال دانست و افزود : با تحقق این مهم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات جامعه کاهش خواهد یافت .
این صادر کننده نمونه  افزود بدون شک رونق اقتصادی و یا بالعکس رکود اقتصادی در کنترل و یا رشد آن موثر است به گونه ای که در صورت وجود مشــکلات اقتصادی شاهد انواع بزهکاری ها در جامعه به دالیل مختلف خواهیم بود.
اکبری راد  در ادامه گفت : از آنجا که میزان پیشرفت و توسعه هر کشوري در سایه امنیت و ثبات اجتماعی حاصل می گردد، توجه خاص دولتمردان به بهبود شرایط اجتماعی و کاهش انواع آسیب هاي اجتماعی در جامعه را برای افزایش رشد اقتصادي خواستار شد و افزود شرکت عقاب افشان با ورود به حوزه های فرهنگی، مذهبی، بهداشتی و اجتماعی نسبت به اجرای مسئولیتهای اجتماعی برای پرسنل خود و همچنین مردم این شهر اقدام کرده است.

سهم چهار درصدی شرکت عقاب افشان دراشتغال زایی سمنان
نایب رییس هیات مدیره شرکت اتوبوس سازی عقاب افشان گفت: این شرکت بصورت مستقیم 1200نفر در شرکت اصلی و نوزده واحد تولیدکننده قطعات خودرو در شهرک صنعتی سمنان مستقیما با این شرکت همکاری می کنند. بطوریکه توانسته ایم  در مجموع با اشتغال به کار دو هزار نفر بصورت مستقیم و مقایسه با آمار 52 هزار خانوار در سمنان به سرانه حدود چهاردرصد از ازسبد اشتغال زایی مستقیم خانوارهای سمنانی برسیم.
سهم چهار درصدی شرکت عقاب افشان از سبد اشتغال زایی
 

 
افزایش 150 درصدی اشتغالزایی تا سال آینده
مهندس عبدالله اکبری راد با بیان اینکه همزمان با این جلسه ،جلسه ای در تهران با کارشناسان یک شرکت معتبر اروپایی در حال برگزاری است تا مقدمات تولید 8هزار خودرو در سال فراهم گردد.
وی این نوید را داد که با توجه به برنامه های توسعه این شرکت در سال آینده بتوانیم به جذب 1800 نفر دیگر اقدام نماییم.
اکبری راد ثبات قوانین بخصوص قوانین گمرکی، ثبات نرخ ارز و مالیات بر ارزش افزوده را از موانع اصلی فعالیت مطلوب تولید کنندگان برشمرد و رسیدگی جدی مسوولان به این مسائل را خواستار شد.
 
آمادگی برای نوسازی ناوگان اتوبوس های شهری و بین شهری
نایب رئیس هیئت مدیره شرکت عقاب افشان با تأکید برضرورت نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشورتصریح کرد: هم‌اکنون 51 هزار اتوبوس در سطح کشور وجود دارد که حدود 18 هزار دستگاه در حوزه راه فعال هستند که متأسفانه تعداد قابل توجهی از این اتوبوس‌ها فرسوده و خطرسازهستند که باید هرچه زودترنوسازی شوند.
اکبری راد در ادامه گفت اگر بخواهیم برای رفع آلودگی هوای کلانشهر ها فکری بیندیشیم و طرحی اجرا کنیم، بی‌شک باید به فکر توسعه سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی، به ویژه اتوبوسرانی و مترو باشیم.
وی افزود شرکت عقاب افشان آمادگی کافی و لازم را برای نوسازی ناوگان اتوبوس های شهری و بین شهری را دارد .
 

جایگاه فعلی عقاب مدیون حمایت های ویژه دادستان است
نایب رئیس هیئت مدیره شرکت عقاب افشان افزود در زمانی که همه هجمه ها برای نابودی این شرکت به سمت ما بود، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با ورود به این معضل و پیگیری های شبانه روزی توانستند ،چرخ صنعت اتوبوس سازی را از توقف نجات دهند و از این بابت کل صنعت اتوبوس سازی ایران مدیون ایشان می باشد.
مهندس عبدالله اکبری راد در پایان از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست نسبت به تسریع در راه اندازی دادگاه های تخصصی صنعت اقدام گردد که مورد موافقت آقای آسیایی قرار گرفت.
در این بازدید آقای آسیایی دادستان مرکز استان ،باهنر مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان،حجت الاسلام قدرتی و تعدادی از مسئولین اداره کل دادگستری حضور داشتند.
شایان ذکر است شرکت عقاب افشان سازنده انواع اتوبوس های عقاب اسکانیا بعنوان بزرگترین شریک تجاری اسکانیا در جهان در سمنان مشغول به فعالیت است.
 
عکس: عباس عمادی

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار