رییس کانون بانک‌های خصوصی در حالی از آمادگی نظام بانکی برای پرداخت سود سهام عدالت به مشمولان خبر داده که شمار زیادی از مشمولان تا آخر وقت روز گذشته سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند.
کد خبر: ۵۵۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۱ 10 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، کوروش پرویزیان در خصوص آمادگی نظام بانکی برای پرداخت سود سهام عدالت گفته بود: نظام بانکی از قبل تهمیدات لازم را برای دستگاه ها در خصوص واریز سود سهام عدالت فراهم کرده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس تمهیدات لازم بر اساس اعلام دستگاه ها ایجاد و حساب ها برای پرداخت سود سهام عدالت آماده شده و قاعدتا امکان واریز و برداشت سود سهام عدالت فراهم است.

رییس کانون بانک های خصوصی خاطرنشان کرد: همچنین بانک ها آمادگی دارند تا در صورت درخواست سازمان خصوصی سازی مبنی بر فراهم کردن امکانات جدید موارد را فراهم کنند تا پرداخت ها به درستی فراهم شود.

پرویزیان با تاکید بر اینکه عمده حساب هایی که سود سهام عدالت باید به آنها واریز شود در اختیار بانک های دولتی است ادامه داد: شماره حساب ها از ماه ها قبل به نظام بانکی برای پرداخت اعلام شده ا ست.

همچنین یک منبع آگاه نیز به ایبِنا گفته بعد از واریز شدن منابع مورد نظر، به طور سیستمی سود سهام عدالت به شماره شبای اعلام شده صاحبان سهام که پیش تر در سایت سازمان خصوصی سازی بارگذاری کرده بودند، واریز می شود و هیچ‌گونه مشکلی از این نظر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از نظر فنی هیچگونه مشکلی بابت واریز سود سهام عدالت در نظام بانکی وجود ندارد، توضیح داد: در صورتی که منابع اعلام شده امروز به حساب صاحبان سهام عدالت واریز شود، از فردا قابل برداشت خواهد بود.

بر پایه این گزارش؛ اعلام آمادگی سیستم بانکی برای واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان در حالی عنوان می شود که گزارش های دریافتی ما از شهروندان نشان می دهد، از ساعت ۱۴ دیروز پرداخت سود سهام عدالت از سوی برخی بانک ها آغاز شده است ولی برخی بانک ها روز گذشته اقدام به پرداخت این سود به مشمولان سهام عدالت نکرده اند.

بر این اساس باید منتظر واکنش سازمان خصوصی سازی به عنوان متولی اجرای طرح سهام عدالت در کشور در این رابطه بود تا مشخص شود آیا عدم واریز سود سهام عدالت به حساب شمار زیادی از مشمولان به دلیل تعلل سیستم بانکی است یا باید مشکل را در جای دیگری جستجو کرد؟

منبع: تسنیم
برچسب ها: سود سهام عدالت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار