«شاعران همیشه‌های ناگهان» مجموعه اشعار نسرین قربانی از سوی انتشارات چهل میقات شاهرود ویژه نوجوانان منتشر شد.
کد خبر: ۵۵۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 10 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، «شاعران همیشه‌های ناگهان» مجموعه ۱۲چارپاره نسرین قربانی شاعر ۳۷ساله شاهرودی از سوی انتشارات ۴۰ میقات شاهرود در ۴۰ صفحه رقعی همراه با تصویرگری فاطمه قربانی و صفحه‌آرایی طاشیان هم‌زمان با پائیز ۹۶ برای نخستین بار زیر چاپ رفت.

این کتاب مجموعه اشعاری برای نوجوانان است که تصویرگری‌های آن باعث شده در نگاه نخست جذابیت بیشتری به این کتاب بخشیده شود، قربانی شاعر شاهرودی است که علی‌رغم سن نه‌چندان زیاد دارای تجربه فراوانی درزمینهٔ شعر به‌خصوص برگزاری جلسات انجمن شعر شهرستان دارد و تاکنون چند مجموعه شعر را نیز منتشر کرده است.

«شاعران همیشه‌های ناگهان» مجموعه‌ای از ۱۲ چهار پاره با مضمون عشق الهی ویژه نوجوانان است که ازجمله این آثار می‌توان به زلال آیینه، پناه گنجشکان، سمت بیکرانِ، جای خالی پدر، ایستگاه باران، بوی دل‌بستگی و شعرهای پرستوی خسته اشاره کرد.

این کتاب با شمارگان یک هزار نسخه و باقیمت ۶۵۰۰ در دسترس علاقه‌مندان است.

تصویرگری و خوش‌نشینی آنان با مفاهیم اشعار قربانی در کنار استفاده درست از واژگانی که در دایره لغات یک نوجوان جای داشته باشد نقطه قوت این کتاب محسوب می‌شود.

همچنین قربانی در این مجموعه سعی کرده تا تصویر عمودی مناسبی را به شعر خود ببخشد که البته در بسیاری موارد موفق نیز عمل کرده و در مجموع باید گفت کتابی خواندنی را به مخاطبان عرضه کرده است.

دریکی از چهار پاره‌های این کتاب می‌خوانیم:

پریشان‌تر ز طوفان، صمیمی‌تر ز رؤیا، بیا آغوش خود را، به من بنمای دریا؛ توباید چشم خود را، به ساحل بسته باشی، و از این رفت‌وآمد، کمی هم خسته باشی، نسیمی از نگاهت، به سویم کن روانه، به سمت بیکرانِ، سکوتت سرد و سنگین، نگاهت شعر باران، غروبت آرزوی، تمام چشمه‌ساران و ...

یا در جای دیگر که می‌توان آن را نقطه عطف کتاب دانست می‌خوانیم:

با غم نوشتم جیب بابا، این روزها بدجور خالی است، فصل بهارست و شکوفه، تنها هوای شهر عالی است، حالا پدر خالی است جایش، این غصه می ریزد دوباره، با قطره ای همرنگ شبنم، از چشم های هر ستاره و ...

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار