مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت : پرونده‌های مراجعه کنندگان به پزشکی قانونی در این استان در خصوص قصور پزشکی در 6 ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال 95 افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۵۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ 10 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، مهدی نوروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بی‌احتیاطی، بی مبالاتی، عدم مهارت و عدم رعایت نظامات دولتی، تعریف قصور پزشکی از لحاظ قانونی بوده است. 


وی تصریح کرد : در مقایسه آماری در 6 ماه این دو سال، بیشترین شکایت، از دندان سازان‌ تجربی، جراحان عمومی و دندان‌پزشکان و در ادامه از بخش ارتوپدی، جراحی زنان، طب اورژانس، پزشکی عمومی و بخش اطفال در رده‌های آخر بوده است.


وی بیان کرد : کل پرونده‌هایی که در 6 ماهه سال 96 به این مرکز ارجاع شده 26 پرونده بوده که قصور 16 مورد احراز شده است..


مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان به آمار شکایات سال 91 تا 95 اشاره و اضافه کرد : مجموع شکایاتی که در نظام پزشکی استان در این سال‌ها ثبت شده 103 مورد بود که 73 مورد در پزشکی قانونی ثبت شده است.


نوروزی تصریح کرد : 60 درصد شکایات در این سال‌ها از پزشکان متخصص و 40 درصد از پزشکان عمومی و سایر کادر درمانی بوده است.


وی بیان کرد : بیشترین فراوانی شکایات از سال91 تا 95 ابتدا در بخش جراحی‌های عمومی و سپس پزشکی عمومی و سیستم پرستاری و کمترین شکایات نیز از متخصصان گوش و حلق و بینی بوده است.


مدیرکل پزشکی قانونی استان پاسخ شکایات قصوراتی که منجر به فوت شده را زمان‌بر اعلام کرد و یادآور شد : باید زمان لازم در این موارد طی و با پشتوانه بالینی علت مرگ اعلام شود.


به گزارش ایرنا، در 6 ماهه سال 96، 26 پرونده قصور به پزشکی قانونی استان سمنان ارجاع داده شده که قصور 16 مورد احراز شد.


بررسی مرگ و میر فقط حدود پنج درصد از فعالیت پزشکی قانونی است و ‌95 درصد از فعالیت این ارگان معطوف به بررسی تصادفات، منازعات، تحمل حبس، فرزند خواندگی،آزمایش تشخیص هویت و D.N.A و فعالیت های پژوهشی و آموزشی است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: قصور پزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار