رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه تغییر اقلیم کشور این استان را تهدید می‌کند، گفت: برنامه ریزی های کشاورزی استان با شرایط خشکسالی منطبق شود.
کد خبر: ۵۵۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ 10 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، سید حسن میرعماد عصر چهارشنبه در جلسه هم اندیشی درباره تغییر اقلیم و پیامدهای‌ آن در بخش کشاورزی استان سمنان به میزبانی جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه اثرات تغییر اقلیم در جهان به وضوح قابل مشاهده است، ابراز داشت: برنامه ریزی های بخش کشاورزی سمنان باید با شرایط خشکسالی منطبق شود.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم در استان سمنان نسبت به کشور بیشتر مشاهده می‌شود، افزود: تغییر فلور و فون مراتع، زودرسی محصولات کشاورزی به دلیل افزایش دما، تغییر فیزیولوژی گیاهان، تغییر در جمعیت، نوع و زمان حضور آفات و بیماری‌ها، یخبندان تنها برخی از پیامدهای تغییر اقلیم در بخش کشاورزی محسوب می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان افزایش دما، وقوع سیلاب‌های مخرب، بیابان‌زایی، طوفان، افزایش تبخیر، افزایش گازهای گلخانه‌ای و غیره برخی را از پیامدهای تغییر اقلیم برشمرد و ابراز داشت: با تغییر اقلیم استان نیز با مخاطراتی مواجه شده است که باید توجه به آن در مدیریت استانی لحاظ شود.

میرعماد با بیان اینکه تهدید تغییر اقلیم در استان سمنان جدی است، تصریح کرد: کاهش بارندگی، افزایش درجه حرارات زمین، زیاد شدن گازهای گلخانه ای به صورت تدریجی بر روی کشاورزی اثر گذار است لذا باید برای آن راهکاری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد اقلیم استان سمنان دارای آب و هوایی خشک و نیمه خشک است، افزود: پیامدهای این تغییرات به تدریج در حال وقوع است لذا باید در بخش کشاورزی به دنبال محصولات بازار پسندی باشیم که بتوانند منطبق با تغییر اقلیم و خشکسالی مقاومت بالایی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار