فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان گفت: کار استحکام بخشی و ارتقاء امنیت محل‌های نگهداری اشیای تاریخی این استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۵۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 13 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا افضلی با بیان اینکه محل‌های نگهداری اشیای تاریخی استان سمنان استحکام بخشی می‌شود، تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از اشیای تاریخی، پیش از ارسال به موزه‌ها در مخزن‌های امن نگهداری می‌شوند، این مخازن نیاز به حفاظت و به روز رسانی دارند.

وی افزود: بر این اساس، کار استحکام بخشی محل‌های نگهداری اشیای تاریخی با هدف افزاش میزان اطمینان از امن بودن مخازن، انجام و سیستم‌های کنترلی تمامی محل‌های نگهداری اشیای مازاد موزه های استان به ویژه در شهرستان های شاهرود و سمنان به روز رسانی شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان سمنان گفت: کار به روزرسانی با افزایش دوربین‌های نظارتی، نصب درهای ضد سرقت، ارتقای سیستم‌های امنیتی، استحکام بخشی بنا و نصب سیستهای حفاظتی الکترونیکی مدرن و فنی و استقرار شبانه روزی عوامل یگان حفاظت در مخازن شاهرود و سمنان انجام شد.

افضلی، میزان اعتبار هزینه شده برای به روزرسانی سیستم‌های حفاظتی این مخازن را بیش از ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و تاکید داشت:  با هدف افزایش توان عملیاتی کارکنان یگان حفاظت، کار ساخت و تجهیز اسلحه خانه یگان حفاظت مطابق با استاندارهای لازم نیز انجام شد.

وی گفت: علاقمندان به حفاظت و صیانت از آثار تاریخی استان سمنان می‌توانند هرگونه تخلف، تعرض، تخریب یا حفاری غیرمجاز علیه آثار تاریخی را به شماره ۳۱۷۰۵ سامانه خبری یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اعلام کنند.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تمامی این آثار نیاز به مراقبت و حفاظت با مشارکت عموم شهروندان دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار