نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، ضمن تاکید بر اینکه توزیع متوازن اعتبارات نخستین مطالبه مردم در شرق استان سمنان است، گفت: مسئولان به این مطالبه توجه جدی داشته باشند.
کد خبر: ۵۵۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 13 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، سید حسن حسینی شاهرودی در شورای اداری استان سمنان که صبح شنبه در استانداری برگزار شد، ضمن بیان اینکه یکی از مطالبات به‌حق مردم توزیع عادلانه اعتبارات و ثروت است، تأکید کرد: عدم توازن، هنر نیست که به آن افتخار کنیم، لذا باید بدانیم که مهاجرت به شهرها یکی از دلایل همین توسعه نامتوازنی است که امروز دون از شان مردم، رخ‌داده و این اصلاً شایسته نیست.

سیدحسن حسینی شاهرودی - کراپ‌شده

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم استان سمنان به موجودی بدل شود که توسعه نامتوازن باعث شده سر و دست‌هایش بزرگ‌تر و تن و پاهایش کوچک‌تر باشد، افزود: باید برای جمعیت بیکار در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی کنیم تا شاهد ماندگاری در روستاها باشیم که این امر در سایه توسعه و توزیع متوازن اعتبارات میسر می‌شود.

عدم تعامل مشکل اصلی استان سمنان است

عضو خانه ملت ضمن بیان اینکه باید برنامه‌ای برای توسعه شهرهای استان سمنان ارائه شود، تأکید کرد: این بدان معنا نیست که از روستاها چشم‌پوشی کنیم، بلکه روستای قوی یک شهر قوی را می‌سازد.

حسینی شاهرودی با طرح این سوال که در تعامل با دستگاه‌های ملی چرا باید به نقطه‌ای برسیم  که ۱۴ استان از بابت درآمدی از ما جلوتر بوده و از بابت هزینه‌ای اعتبارات استان سی و یکم کشور باشیم؟ گفت: مسئولان ما باید به این امورات دقت نظر داشته باشند چراکه با این آمارها نخواهیم توانست توسعه شهری و روستایی را صورت دهیم.

وی بابیان اینکه باید بپذیریم که تعامل در استان سمنان وجود نداشته است، افزود: چهار دوره است که ریاست‌جمهور از مردم این استان انتخاب می‌شود اما چه سودی برای استان داشته؟ لذا باید بیندیشیم که کجای کار خراب است و به دنبال تعمیر آن باشیم، به نظر می‌رسد امروز مشکل اصلی این است که تعامل نداشته‌ایم.

مطالبات مردم در حوزه اقتصادی و معاش به‌حق است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه، مطالبات مردم را در حوزه اقتصادی و معاش به‌حق دانست و گفت: باید برای جمعیت بیکار در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی کنیم همچنین از مسئولان می‌خواهیم که در راستای فرآوری بهینه محصولات کشاورزی و ایجاد بازار مصرف در سطح کشور و زنجیره کشاورزی برنامه‌ریزی بهتری صورت دهند.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه باید نحوه توزیع پول برای اشتغال برنامه‌ریزی شود و برای تولید گام‌ها را محکم‌تر برداریم، تأکید کرد: تسهیلات رفع موانع تولید بسیاری در استان پرداخت‌شده اما ما تأثیر آن را هنوز مشاهده نکرده‌ایم چراکه بعضاً دستگاه‌های یا بانک‌ها به تعهداتشان عمل نمی‌کنند و این امر باید مدنظر استاندار جدید سمنان باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار