فرماندار مهدی‌شهر:
فرماندار مهدی‌شهر از فعالیت چهار سمن و سازمان مردم نهاد در این شهرستان خبر داد و گفت: افزایش مشارکت های اجتماعی جوانان به عنوان بازوان بخش دولتی باید در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۵۵۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 13 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، حسن ارگی صبح شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان مهدی‌شهر به میزبانی فرمانداری این شهرستان بابیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید جوانان را به‌سوی فعالیت در سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها سوق دهند، ابراز داشت: امروز چهار سمن و تشکل در مهدی‌شهر فعال هستند که برای تقویت هویت بخشی و باورپذیری در نسل جوان باید جوانان را به‌سوی تشکیل هر چه بیشتر سمن‌ها گسیل کنیم.

حسن ارگی - کراپ‌شده

وی بابیان اینکه زبان هنریکی از بهترین راه‌های انتقال فرهنگ و تاریخ به نسل جدید محسوب می‌شود، افزود: اجرای جشنواره‌های مختلف در سطح شهرستان که تاریخ، فرهنگ، اصالت و موسیقی در آن معرفی شدند می‌تواند به تقویت فرهنگ بومی و صنایع‌دستی منطقه کمک شایانی کند.

فرماندار مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه فرهنگ غنی این شهرستان به‌ویژه در بحث زندگی عشایر بی‌نظیر است، ابراز داشت: امروز باید روحیه خودباوری و شناخت بیش از پیش جوانان نسبت به گذشته خود همانند قهرمانان و مبارزانی که در مناطق سنگسر و شهمیرزاد و پرور مقابل زیاده‌خواهی‌های حاکمان وقت شاهنشاهی ایستادگی می‌کردند، در بین نسل جدید تقویت شود.

ارگی یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی را تقویت فرهنگ بومی و منطقه‌ای برشمرد و تصریح کرد: یکی از بهترین مباحثی که می‌تواند در هویت بخشی جوانان در جامعه  اثربخش باشد، تکیه‌بر قانون اساسی است که در برنامه ششم توسعه به‌خوبی بر آن تأکید شده است.

وی افزود: زمانی جوانان به ریشه دیدگاه اعتقادی اجتماعی فرهنگی خودشان دست یابند هیچ‌وقت دچار بی‌هویتی نخواهند شد و در مقابل فرهنگ‌های سایر ملل رنگ نمی‌بازند و درنتیجه همراهی و احساس تعلق با توان بیش از گذشته در جامعه گسترش پیدا می‌کند لذا باید به‌سوی افزایش مشارکت‌های اجتماعی قشر جوان گام برداریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار