رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: دانش نوین، ابزار مناسب و کشاورزی دانش‌بنیان می‌تواند به ارتقا و توسعه بخش کشاورزی کمک شایانی کند.
کد خبر: ۵۵۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 13 January 2018

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه خمسه در آئین تجلیل از بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان قزوین که ظهر امروز با حضور داوود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، موسوی فرماندار شهرستان قزوین، بخشداران، مدیران و بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان قزوین در محل مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین مزیت بسیار خیلی خوبی در بخش کشاورزی داشته و دشت قزوین ظرفیت مناسب در تأمین امنیت غذایی دارد که باید با جذب سرمایه‌گذاران، این دشت را حفظ و صیانت کنیم.

وی با بیان اینکه استان قزوین با دارا بودن یک درصد از خاک کشاورزی، چهار درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند، اضافه کرد: مهم‌ترین سرمایه بخش کشاورزی آب و خاک است که باید از این منابع استفاده بهینه کرد و عدم توجه به این دو مقوله موجب نابودی بخش کشاورزی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد : شهرستان قزوین با دارا بودن 30 درصد تولیدکننده بخش کشاورزی یکی از شهرستان‌های مهم در تولید محصولات کشاورزی بوده که در کشور هم مطرح است.

خمسه یادآور شد: کاهش نزولات جوی، برداشت بی‌رویه از منابع آب و چاه‌های غیرمجاز موجب افت سطح چاههای آب کشاورزی و سفره‌های زیرزمینی شده است.

این مسؤول به اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی و باغی استان اشاره کرد و گفت: تجهیز اراضی کشاورزی و باغی استان به سامانه‌های نوین آبیاری یکی از راه‌های مؤثر در استفاده بهینه از منابع آبی است که در این راستا طرح‌های بزرگ دیگری هم در بخش کشاورزی اجرا و عملیاتی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد کشت محصولات کشاورزی را از محیط باز به فضای بسته و گلخانه هدایت کرد.

خمسه مطرح کرد: برای پایداری خاک هم باید از کودهای مناسب و تکنولوژی نوین در کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی بهره برد.

وی بر لزوم برخورد جدی با افراد سودجو برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این آئین گفت: ارزش کار جهادگران که در بخش کشاورزی کار می‌کنند، به واسطه خدمت به تولیدکنندگانی است که کار کشاورزی انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام محمود گروسی توضیح داد: امروز در استان با کمبود آب مواجه هستیم که برای برون‌رفت از این معضل باید از سیستم‌های نوین آبیاری استفاده کرد.

در ابتدای این مراسم عباس آقاعلیخانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین گزارشی از وضعیت کشاورزی این شهرستان ارائه کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از 13 تولیدکننده برتر شهرستان قزوین تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار