مدیر کل منابع طبیعی استان سمنان گفت: ۶۰ درصد از اعضای صندوق توسعه روستایی استان سمنان زنان هستند.
کد خبر: ۵۵۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷ 13 January 2018

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از باشگاه خبرنگاران، علینقی حیدریان مدیر کل منابع طبیعی استان سمنان در بازدید خود از مراتع دامغان با حضور مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان، ضمن بیان اینکه پروژه‌های احیای نهال‌کاری در سطح ۵۵۰ هکتار اراضی ملی دامغان صورت گرفته است، گفت: در کنار این اقدامات، مدیریت هرزآب یک هزار و ۷۰۰هکتار از اراضی منابع طبیعی این شهرستان در کنار بذرکاری و بذرپاشی در سطح ۵۲۸ هکتار صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در دامغان همچنان طی سال جاری پروژه احیای نهال به تعداد ۳۰هزار اصله به‌صورت مشارکتی با همکاری اداره منابع طبیعی صورت گرفته است، گفت: برای اجرای برنامه‌های توانمندسازی جوامع روستایی نیز صندوق‌های توسعه روستایی در این شهرستان شکل‌گرفته که تاکنون شامل ۹۷ گروه شامل ۸۵۰ نفر عضو دارد.


۶۰درصد اعضای صندوق توسعه روستایی منابع طبیعی زن هستند

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه ۶۰ درصد از اعضای صندوق توسعه روستایی زنان و ۴۰ درصد مردان هستند، تأکید کرد: سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال تاکنون در این صندوق اعتبار ذخیره‌شده که پس از جمع‌آوری، به‌صورت تسهیلات به روستائیان پرداخت می‌شود.

حیدریان همچنین افزود: دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات توانمندسازی روستائیان از صندوق توسعه روستایی منابع طبیعی تاکنون به روستانشینان دامغان پرداخت‌شده که باعث ایجاد شغل برای ۱۰۵ نفر شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان درباره طرح ترسیب کربن نیز، گفت: این طرح در حاشیه کویر مرکزی با مساحتی بالغ‌بر ۸۰هزار هکتار در دو شهرستان دامغان و شاهرود انجام‌شده است.

حیدریان افزود: این طرح چهار هزار نفر جمعیت روستایی را در قالب قریب به ۲۰ پارچه آبادی تحت پوشش دارد و وظیفه آن آموزش به روستائیان برای افزایش ماندگاری در صورت تأمین معیشت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار