سرپرست فرمانداری ابرکوه گفت: ابرکوه، یکی از شهرهای نمونه گردشگری کشور محسوب می‌شود اما حتی تنها هتل اين شهر تاکنون هیچ برنامه‌ای برای فعاليت نداشته است.
کد خبر: ۵۵۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱ 14 January 2018

«محمد کاظمی نسب» در مورد جايگاه و موقعيت جغرافيايي شهرستان ابركوه اظهار کرد: شهرستان ابرکوه در مسیر جاده ابریشم، میانه طریق‌الرضا (ع) يعني مسیر اهواز - مشهد قرار گرفته و به نوعی دروازه جنوب غرب کشور محسوب می‌شود.

وي ادامه داد: ابركوه در مجامع علمی از لحاظ داشتن تاریخ طولانی و چندین هزار ساله به موزه زنده معماری ایرانی معروف است و آثار فاخری از دوران ماقبل تاریخ تا عهد قاجار در خود جای داده است. ضمن این که به دلیل موقعیت جغرافیایی، منطقه مرزی تمدن کاریزی مبتنی بر قنات با تمدن کوچ رو عشایری در کشور است . 

وی با بیان این که ابرکوه دومین قطب کشاورزی استان يزد است كه در تولید زردآلو، پیاز و بادمجان و برخی تولیدات دامی سرآمد استان محسوب مي‌شود، اظهار كرد: اما با اين وجود، اين شهرستان غنی به دلایل مختلف در جایگاه شایسته و زیبنده خود قرار نگرفته و با مشکلاتی چون بیکاری، فقر، مهاجرت اندیشه‌ها و سرمایه و عوارض ناشی از آن، دست به گریبان است . 

سرپرست فرمانداری ابرکوه یادآور شد: در بخش صنعت اين شهرستان، کارخانجات کاشی کوثر، آبنوس و سیمین علیرغم گذشت چند سال با کمبود تسهیلات و سرمایه در گردش مواجه هستند و کارخانه لبنیات اعلا با وجود سابقه 20 ساله و موفقيت‌هايي كه در بين کارخانجات استان كسب كرده، اينك با مشکلات بانکی روبرو است.

به گفته وي، کارخانه‌ فولاد بهنورد و سرمد با پیشرفت 35 تا 40 درصدی و همچنین کارخانه سیمان سپید صدف به منظور تکمیل و راه‌اندازی نیازمند تسهیلاتی هستند و در صورت تأمین اعتبار می‌توانند زمینه اشتغال تا 500 نفر را فراهم کنند . 

کاظمی نسب، تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز از قبیل آب شرب و فضای سبز، تکمیل و بهسازی معابر، تکمیل طرح فاضلاب و پست مخابراتی را از جمله نیازهای شهرک‌های صنعتی ابرکوه دانست و افزود: ناحیه مخابراتی بخش بهمن فاقد شبکه تلفن و اینترنت پرسرعت است و به دلیل آب دهی پایین چاه‌هاي این ناحیه، تأمین آب صنعت با مشکل مواجه شده است . 

وی در ادامه به بیان بخشی از معضلات حوزه گردشگری شهرستان نيز پرداخت و اضافه کرد: ابرکوه یکی از شهرهای گردشگری کشور محسوب می‌شود، اما فاقد یک هتل مناسب است و تنها هتل این شهرستان در مالکیت بخش خصوصی و بانک ملی است که تاکنون هیچ برنامه‌ای برای راه‌اندازی آن انجام نشده است.

وي افزود: البته هتل موزه سنتی خانه آقازاده در مرحله تکمیل، مرمت و تجهیز است كه تحقق آن نيز نيازمند تسهیلات است.

این مسئول فعاليت اقامتگاه‌هاي بومگردی قلعه تیزک، سرو کهن، اقامتگاه سنتی خانه مستوفی، رستوران‌هاي سنتی کومه بی‌بی سید، باباکوهی، شاهنامه، ناوگان تاکسیراني و همچنين مجتمع سینمایی شهرستان را براي فعاليت در حوزه گردشگري نيازمند حمايت و تسهیلات مالي دانست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار