مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد با بیان اینکه در مجموعه زندان‌های استان یزد 16 کارگاه آموزشی فعال وجود دارد، گفت: در 9 ماهه امسال تقریبا 60 دوره آموزشی در 34 حرفه برای زندانیان برگزار شده است.
کد خبر: ۵۵۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 15 January 2018

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد  یکی از محورهای فعالیت فنی و حرفه‌ای را آموزش به نادمین در ندامتگاه‌ها عنوان کرد و گفت: امسال طبق تعهدی که از سوی سازمان فنی حرفه‌ای ابلاغ شده است با هماهنگی با مجموعه زندان‌های استان باید 90 هزار ساعت دوره آموزشی برای زندانیان استان برگزار شود.

علی آقا افضلی ادامه داد: یکی از اهداف و سیاست‌های کلان کشور رفع بیکاری و توسعه اشتغال پایدار است که در همین راستا تلاش می‌شود تا با توانمندسازی شغلی و آموزش مهارت‌های شغلی زندانیان زمینه را برای ورود آنها به بازار کار و سرمایه آماده کرد.

وی با بیان اینکه در مجموعه زندان‌های استان یزد 16 کارگاه آموزشی فعال وجود دارد، افزود: در 9 ماهه امسال تقریبا 60 دوره آموزشی در 34 حرفه برای زندانیان برگزار شده که این دوره‌ها بیش از یک هزار و 180 نفر دوره معادل با 98 هزار و 590 نفر ساعت بوده است.

آقا افضلی با اشاره به اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای برای زندانیان در خوشه‌های خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی انجام می‌شود، افزود: این آموزش‌ها در 21 عنوان رشته از جمله الکترونیک، امور باغی و زراعی، تاسیسیات، صنایع دستی، خودرو فناوری اطلاعات و ... و 34 عنوان دوره از جمله برقکار ساختمان، پرورش دهنده زنبور عسل، تعمیر لوازم خانگی برقی، سازنده اسباب بازی چوبی، مشبک کار فلز و ... برای زندانیان استان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: شرکت زندانیان در دوره‌های آموزشی فنی حرفه‌ای کارگاه‌های مستقر در زندان علاوه بر تاثیر مثبت روحی و روانی بر آنها در دوران محکومیت به حبس می‌تواند آنها را جهت اشتغال مفید و مولد پس از آزادی توانمند کند و در تامین معاش و بازدارندگی از ارتکاب جرم و بازگشت آنها به محیط زندان بسیار موثر باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد عنوان کرد: زندانیانی که در دوره‌های مذکور شرکت کنند و موفق به کسب گواهینامه مهارت شوند پس از آزادی با معرفی زندان با اعطای وام اشتغال برای راه‌اندازی کسب و کار پایدار تحت حمایت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: زندانیانی نیز که دارای حبس‌های طولانی مدت هستند با شرکت در دوره‌های فنی حرفه‌ای در کارگاه‌های آموزشی مستقر در زندان و کسب مهارت، تولیداتشان از طریق شرکت تعاونی سازمان زندان و همچنین نمایشگاه به فروش می‌رسد و درآمد حاصل از فروش آنها به طور کامل به زندانیان برگردانده می‌شود و در مدت حبس خود از این طریق می‌توانند درآمدزایی داشته باشند.

آقا افضلی گفت: خانواده‌های زندانیان نیز به صورت موردی به مراکز فنی حرفه‌ای معرفی و به صورت رایگان از آموزش‌های مهارتی برخوردار می‌شوند و علاوه بر این مقرر شده فضایی در نزدیکی زندان در نظر گرفته شود تا به صورت گروهی آموزش‌ها ارائه و موجب اشتغال پایدار و تامین هزنیه خانواده زندانیان شود.

وی عنوان کرد: اداره آموزش فنی و حرفه ای استان دارای 16 مرکز دولتی و بیش از 350 آموزشگاه آزاد فعال در استان است که هر سال تقریبا به 40 هزار نفر دوره آموزش ارائه می‌دهند که آموزش‌های ارائه شده بیشتر متناسب با درخواست‌های خود مردم است و در مراکز دولتی به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد با بیان اینکه هدف آموزش‌های فنی حرفه‌ای تربیت نیروی ماهر برای ورود به بازار کار است، گفت: متاسفانه روز به روز بر بیکاران جامعه به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار افزوده می‌شود و افراد جویای کار می‌توانند با مراجعه به مراکز فنی حرفه‌ای در سراسر استان و فرا گرفتن آموزش‌های مهارتی بنا به علاقه خود یا خود کارآفرین بشوند و اشتغال پایدار ایجاد کنند و یا جذب بازار وارد کار شوند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار