مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به طرح «هر مسجد یک جهیزیه» گفت: این طرح با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، مرکز رسیدگی به امور مساجد و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۵۰۰ مسجد استان تهران به اجرا درآمد.
کد خبر: ۵۵۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸ 15 January 2018

محسن ولیئی عصر امروز در همایش و کنفرانس خبری اعزام کاروان طرح «هر مسجد یک جهیزیه» که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی صداقت سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد و سردار سید ضیاء‌الدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران در سالن کنفرانس مجتمع فدک برگزار شد، با اشاره به اجرایی شدن طرح هر مسجد یک جهیزیه اظهار داشت:‌ از 24 خرداد ماه سال 96 این طرح با همکاری سه‌جانبه کمیته امداد امام خمینی(ره)، مرکز رسیدگی به امور مساجد و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 500 مسجد استان تهران به شکل پایلوت به اجرا درآمد.

وی با اشاره به جمع‌آوری 345 میلیون تومان در قالب این طرح تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح برای هر جهیزیه اعتباری حدود شش میلیون و 700 تا هفت میلیون تومان پیش‌بینی شد که بخشی از آن توسط ائمه جمعه، نمازگزاران، معتمدان و خیّران جمع‌آوری شد که در مجموع 110 جهیزیه برای افراد نیازمند استان تهران تهیه شد.

مساجد تبدیل به محل رفع نیاز مردم می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با بیان اینکه این طرح می‌تواند الگویی برای سایر نهادهای فعال در امر ازدواج باشد افزود: ‌در این طرح حدود 17 قلم کالای اصلی زندگی که همگی از تولیدکنندگان ایرانی هستند به نوعروسان هدیه شده است.

ولیئی با اشاره به اینکه مسجد در گذشته محل رجوع نیازمندان در هر محله بوده است ادامه داد: با توجه به اینکه این طرح در مساجد اجرا می‌شود، به دنبال این هستیم که مسجد را برای مردم به عنوان اولویت پایگاه رجوع آن‌ها در رابطه با نیازهایشان معرفی کنیم.

ضریب محرومیت استان تهران 6 است

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح «امداد محله» خاطرنشان کرد: طرح توزیع جهیزیه در سطح کشور نخست با اولویت مناطق محروم انجام می‌شود و اولویت ارائه این خدمات با مناطقی است که ضریب محرومیت آنان بالای 6 باشد، و چون در حال حاضر ضریب محرومیت استان تهران 6 است در بخشی از این طرح‌ها از اولویت برخوردار نیست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران در ادامه با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص افزایش 2.5 برابری مستمری مددجویان گفت: در سال آتی نیز این مستمری بین 10 تا 20 درصد افزایش می‌یابد.

پرداخت 35 میلیارد تومان اعتبار از صندوق قرض‌الحسنه «امداد ولایت» به کارآفرینان

ولیئی در پایان خاطرنشان کرد: 35 میلیارد تومان از محل صندوق قرض‌الحسنه «امداد ولایت» در زمینه کارآفرینی پرداخت شده است، که بر این اساس به طرح‌های دانش‌بنیان 75 میلیون تومان، طرح‌های کارآفرینی 150 میلیون تومان و مشاغل خانگی نیز 20 میلیون تومان به شکل قرض‌الحسنه با اقساط بلندمدّت بیش از پنج سال و قابل تقسیط تا 84 ماه پرداخت می‌شود.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار