سردار حسین اشتری در نخستین همایش ملی ناجا و تمدن اسلامی با اشاره به شرایط امروز و قرار گرفتن کشورمان در سومین مرحله از تکامل انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز گرچه در سومین مرحله از مراحل تکامل انقلاب که همان دولت اسلامی است قرار داریم ولی شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد گام‌هایی برای ورود به چهارمین مرحله تکامل و ورود به جامعه اسلامی برداشته شده است و امیدواریم گام‌های سریعتری برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی برداریم.

فرمانده ناجا عدالت گستری، انقلابی‌گری، جهادی بودن، ایمان، انسجام و اقتدار و ... را از جمله ویژگی‌های پلیس در طراز جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: حضرت آقا در دیدار اخیر خود این موضوع را بیان کردند و که ما در مباحث علمی، عقب افتادگی‌هایی داریم و از این رو باید به درجه‌ای برسیم که از نظر علمی سرآمد بوده و الگویی از هر حیث برای سایر کشورهای دنیا باشیم.

اشتری اضافه کرد: ایشان همواره تاکید داشتند که ناجا باید در اجرای ماموریت‌های خود اقتدار توام با مهربانی داشته باشد و خوشبختانه در اتفاقات،‌ اغتشاشات و توطئه و فتنه اخیر توانستیم بخشی از این خواسته مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم.

فرمانده ناجا اضافه کرد:‌ پس از اتفاقات اخیر با چند تن از فرماندهان ناجا خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان در این ملاقات نزدیک به 5 بار از اقدامات نیروی انتظامی در حوادث اخیر تقدیر کردند و من مامور شدم تا سلام ایشان را به پرسنل و فرماندهان ناجا ابلاغ کنم.

اشتری در ادامه سخنانش با اشاره به تقدیر رئیس جمهور و روسای قوا از اقدامات پلیس در اتفاقات اخیر گفت: ظاهرا روزی که رئیس جمهور با من تماس گرفت تا از تلاش همکارانمان تقدیر کند پیش از آن در تماسی تلفنی با آقای اردوغان صحبت کرده و وی در سخنانش عملکرد پلیس ایران در ناآرامی‌هایی که رخ داده بود تقدیر کرده بود. 

وی گفت: من هم درجلسه غیر علنی مجلس و هم در گفتگو با سایر مسئولان نیز تاکید کردم که پلیس در این اتفاقات اخیر به هیچ وجه از سلاح جنگی استفاده نکرد و من تاکید داشتم که از نیروهای کادری باتجربه استفاده شده و با شناسایی و اقدامات اطلاعاتی مخربین شناسایی و در صحنه به صورت هدفمند دستگیر شوند که تعداد زیادی نیز دستگیر شدند و در همان روزها عده‌ای آزاد شدند و عده‌ای هم مقرر شد در ازای مراجعه روزانه به کلانتری، آزاد شوند.