با نزدیک شدن به سال 97 و هجوم مسافران نوروزی به شیراز حتما خیل عظیمی به این مجموعه رجوع می کنند که دیدن حوض بی آب و بدون ماهی در زوق گردشگران خواهدخورد.
کد خبر: ۵۵۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 18 January 2018

تابناک فارس به نقل از شیرازه: این روزها حوض ماهی سعدی حال روز خوشی ندارد. آب که نباشد ماهی هم وجود ندارد. روزگاری که همراه پدر و مادر به آرامگاه سعدی میرفتیم یکی از شادیهایمان رفتن سر حوض ماهی بود دیدن ماهی ها،اما این روز ها حوض ماهی برایمان نوستالژی شده است.
حدود دوماه پیش مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه سعدی شیراز گفته بود: با تلاش‌های انجام‌شده از سوی شهرداری با کف شکنی آب و دیگر زیرساخت‌ها، آب مجدد به قنات بازگشته و هنوز به حد مطلوب نرسیده است.
امید تجلی در ادامه می گوید: برای احیای قنات سعدی نیاز به تأمین هزینه 600 میلیون تومان است که شهرداری در 2 سال گذشته 250 میلیون تومان به این طرح اختصاص داده است.
آماده سازی حوض ماهی سعدی؛ شاید وقتی دیگر
 خشکسالی همچنان گریبان این مجموعه را می فشارد. با نزدیک شدن به سال 97 و هجوم مسافران نوروزی به شیراز حتما خیل عظیمی به این مجموعه رجوع می کنند که دیدن حوض بی آب و بدون ماهی در ذوق گردشگران خواهدخورد.
حال در این زمان کوتاه تا پایان سال می طلبد مسوولین ذیربط برای احیاه قنات هزار ساله سعدی کاری کنند تا حداقل در ایام عید نوروز شاهد جاری شدن آب در حوض ماهی و رختشویخانه باشیم.آماده سازی حوض ماهی سعدی؛ شاید وقتی دیگر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار