فرماندار ماهشهر:
فرماندار ماهشهر گفت: وجوه انباشته شده پتروشیمی ها در بانک های خارج از استان منابع بسیار عظیم مالی است؛ علت جابجا نشدن این منابع به بانک های استان را طی مکاتبه ای خواستار شدیم.
کد خبر: ۵۵۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵ 20 January 2018

 

منابع مالی پتروشیمی ها در بانک های خارج از خوزستان است

محسن بیرانوند شامگاه جمعه در جلسه شورای اشتغال ماهشهر اظهار کرد: تعدادی از مدیران کل دعوت شده اند ولی حضور پیدا نکردند؛ انتظار بر این بود در این جلسه استانی حداقل حاضر و مسائل را از نزدیک رصد می کردند.

وی با اشاره به بندر و منطقه اقتصادی ویژه آن به عنوان یکی از ظرفیت های ماهشهر تصریح کرد: ماهشهر ۱۱ هزار هکتار مرز آبی از پلیس راه تا خور موسی ادامه دارد که باید گام به گام خریداری می شد و تاکنون۶۰۰ هکتار آن خریداری و طرح جامع نیز تدوین شده است.

فرماندار ماهشهر ادامه داد: زمان ریاست قبلی سازمان محیط زیست کشور طرحی ارائه شد که برای واگذاری این اراضی محدودیتی درنظر گرفتند؛ این محدودیت با توجه به اینکه نیاز توسعه بندر در این شهرستان وجود دارد و اراضی موجودی که ظرفیت اقتصادی و سرمایه گذاری را ندارند، برداشته شود.

بیرانوند با اشاره به لزوم ایجاد زنجیره خدماتی در زمینه بندر بیان کرد: ایجاد پارک لجستیکی که قبلا هم اقداماتی در این زمینه انجام شده می تواند ضمن اشتغالزایی خدمات قابل توجهی نیز ارائه دهد؛ اداره کل پایانه ها باید به این موضوع ورود و آن را حل کند.

وی عنوان کرد: خروج نیروهای فعلی به صورت بازنشسته یا انتقالی یکی از برنامه های در دست اقدام است که منجر به اشتغالزایی خوبی می شود و انتظار داریم تا از نیروهای بومی در این زمینه استفاده شود.

فرماندار ماهشهر اضافه کرد: ۲۷ طرح بلندمدت در حال اجرا است که از سال ۹۲ شروع شده و تا سال ۹۸ نیز به پایان می رسند؛ مجموع اشتغال این طرح ها ۲ هزار و ۵۳۷ نفر هست و کمک خوبی به رفع بیکاری می کند.

نیاز به جذب سرمایه گذار

بیرانوند با اعلام این خبر که ۷۰ طرح پایین دستی پتروشیمی با یک هزار و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی مطرح شده و نیاز به جذب سرمایه گذار و ایجاد زیرساخت های لازم دارند، گفت: شهرک صنعتی ماهشهر و بندرامام شاید یکی از بزرگترین های استان خوزستان باشند ولی متأسفانه واحدهایی راکد و دچار مشکل شده اند که دولت باید به فعال سازی دوباره آنها همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به وجود مشکل با صنایع در زمینه خرید از شرکت های بومی یادآور شد: قبل از ایجاد صنایع این منطقه ظرفیت بزرگی در زمینه شیلات داشته و اکثر مردم به امر ماهیگیری مشغول و درآمدهای خوبی داشتند ولی با ایجاد صنایع و آلایندگی آن بخش عظیمی از درآمدهای خود را از دست دادند. باید این ظرفیت را با اجرای طرح هایی مثل ماهی در قفس احیا کرد.

فرماندار ماهشهر عنوان کرد: وجوه انباشته شده منابع مالی پتروشیمی ها در بانک های خارج از استان منابع بسیار عظیم مالی است؛ علت جابجا نشدن این منابع به بانک های استان را طی مکاتبه ای خواستار شدیم که مشکلات این زمینه را به خاطر رده یک بودن برخی بانک های استان حل کنیم.

بیرانوند در پایان با اشاره به لزوم تأسیس موزه نفت، پتروشیمی و مردم شناسی گفت: این منطقه به علت وجود صنایع پتروشیمی و ... منابع مالی خوبی در گردش دارد و اگر بتوان بخشی از آن را در زمینه خدمات جذب کرد قطعا اشتغالزایی خوبی به دنبال دارد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار