رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در استان قم بالغ‌بر ۳۸۴ طرح صنعتی نیمه‌تمام وجود داشته که هزار و ۴۰۰ میلیون تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی استان اعتبار موردنیاز است.
کد خبر: ۵۵۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷ 20 January 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد اظهار داشت: بخش قابل‌توجهی از صنایع موجود در استان را صنایع کوچک تشکیل داده است.


وی افزود: نزدیک به 93 درصد از صنایع موجود در استان را واحدهای کوچک با ظرفیت اشتغال کمتر از 50 نفر تشکیل داده است همچنین در طول چهار سال 91 تا 95 نیز به‌صورت متوسط هر سال 156 واحد صنعتی در استان قم راه‌اندازی شده و بخشی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان نیز توسعه و ترمیم‌ شده است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر هزینه متوسط سرمایه‌گذاری برای هر واحد تولیدی در استان گفت: حدود 2 میلیارد و 300 میلیون تومان برای احداث هر واحد تولیدی در 5 سال اخیر هزینه شده و به‌صورت میانگین نیز برای ایجاد یک شغل در هر کدام از این واحدها نیز بالغ‌ بر 150 میلیون تومان هزینه صرف شده است.


سیجانی با اشاره به برخی از مهم‌ترین صنایع بومی موجود در واحدهای تولیدی استان عنوان کرد: در سال‌های اخیر با حمایت‌هایی که از صنایع موجود در استان شده صنایعی چون کفش، صنایع چوب و مبلمان، کفش و دمپایی، سوهان و صنعت سنگ کاملاً بومی‌شده است همچنین فلزات و مواد غذایی متنوع، سنگ، صنایع پلیمری، مواد شیمیایی و حلال‌ها از جمله مهم‌ترین تولیدات استان قم در حال حاضر است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر اهمیت راه‌اندازی و تمایل طرح‌های نیمه‌تمام استان ابراز کرد: در استان قم بالغ‌بر 384 طرح صنعتی نیمه‌تمام وجود داشته که با پیشرفت فیزیکی 20 درصدی به روند عملیاتی خود ادامه می‌دهند، هزار و 400 میلیون تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی استان اعتبار موردنیاز است همچنین در سال آینده تمرکز دولت بر اتمام و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی 60 درصد خواهد بود.


سیجانی رکورد را یکی از مشکلات مهم در عرصه صنعت استان دانست و تصریح کرد: متأسفانه بیش از 300 واحد صنعتی استان در وضعیت رکورد به سر می‌برند و برخی از واحدهای صنعتی نیز از 10 تا 100 درصد ظرفیت و توان واقعی خود مشغول فعالیت هستند، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز از ابتدای سال 8 جلسه همراه با 69 مصوبه را گذرانده است که شامل کمیته‌های مالیاتی، امور بانکی و مالی، امور زیربنایی و محیط‌زیست و کارگری، تأمین اجتماعی و بهداشتی است.


وی عنوان کرد: کمیته‌های ستاد تسهیل رفع موانع تولید استان نیز در طول مدت سال جاری 57 جلسه برگزار کرده که حاصل آن بررسی 579 پرونده بوده که در آن 673 مصوبه نیز به تصویب رسیده است، از جمع مصوبات کمیته‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بیش از 50 درصد اجرایی شده و 30 درصد مصوبات نیز در دست اجراست، متأسفانه 20 درصد مصوبات هنوز اجرایی نشده است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم سیاست کلی اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد و گفت: بر اساس برش اقتصاد مقاومتی تا پایان سال جاری باید 800 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در بخش‌های مختلف پرداخت شود، از ابتدای سال جاری و بر اساس گزارش سامانه بهین یاب 60 مورد تسهیلات بانکی به ارزش 113 میلیارد تومان به تولیدکنندگان استان در قالب طرح رونق تولید پرداخت‌شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار