کد خبر: ۵۵۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹ 20 January 2018

 

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که از عصر روز گذشته وارد کشورمان شده تا اواخر وقت روز یکشنبه در بخشهای مختلف کشور فعال خواهد بود.

وی افزود: پیامد این سامانه بارشی، بارش برف، باران، وزش باد و کاهش محسوس دما در نیمه غربی، مرکز، شمال و شرق کشور است.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: امروز و در ساعات آتی بارشهای پراکنده باران و برف در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، مرکز کشور، بخشهایی از جنوب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر به‌وقوع می‌پیوندد.

به گفته نقشینه، از اواخر وقت امروز این موج بارشی از بخشهای غربی کشور عبور کرده و در برخی مناطق شرقی کشور نیز بارندگی و وزش باد پیش بینی می‌شود؛ بارش‌ها در استانهای جنوبی گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها در ساعات آتی در کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، اصفهان، دامنه‌های شمالی البرز مرکزی، سواحل شرقی دریای خزر و برخی نقاط استان یزد پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور به وقوع پدیده گردوخاک در برخی استانهای جنوب غرب کشور اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود تا اواخر وقت امروز این ماندگاری گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در بخشهای غرب، جنوب غرب و جنوب ادامه داشته باشد و رفته‌رفته از غلظت آن کاسته شود.

نقشینه توضیح داد: طی روز یکشنبه این سامانه تضعیف می‌شود و بیشتر در شمال شرق و شرق کشور به فعالیت می‌پردازد که پیامد آن بارش برف و باران و وزش باد در استانهای یزد، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و گلستان است.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی در اواخر وقت روز یکشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: طی روز یکشنبه وزش باد شدید در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور به‌وقوع می‌پیوندد که احتمال کاهش دید و گردوخاک در این مناطق نیز وجود دارد.

نقشینه ادامه داد: طی روزهای شنبه و یکشنبه بخشهای عمده‌ای از خلیج فارس و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌‌شود و باید نکات ایمنی مورد توجه قرار بگیرد؛ کاهش محسوس دما در ساعات آتی غالب نقاط کشور را در برمی‌گیرد و این کاهش دما در برخی مناطق بین پنج تا 10 درجه پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: موج بارشی جدیدی مجدداً از روز سه‌شنبه از غرب وارد کشور می‌شود که دستاورد آن هم افزایش ابر، بارش باران، بارش برف و کاهش دما در روزهای پایانی هفته خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار