رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیرانتفاعی آذربایجان غربی از وجود 430 مدرسه در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵ 20 January 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی افشین سنایی  اظهار کرد: 430 مدرسه غیردولتی در قالب 2 هزار و 675 کلاس درس در مناطق مختلف آذربایجان غربی وجود دارد که 41 هزار و 450 دانش آموز در آنها به تحصیل مشغول هستند؛ با توجه به مقایسه تعداد دانش آموزان مدارس غیردولتی و در سال تحصیلی 96 97 پوشش تحصیلی به واسطه افزایش صورت گرفته به هفت ممیز 35 درصد رسیده است.

وی افزایش پوشش تحصیلی در این مدارس را بیانگر اعتماد والدین و خانواده دانش آموزان همچنین اعتماد آنها به این مدارس دانست و ادامه داد: با این همه برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های آموزشی در مدارس مورد اشاره به صورت جدی اهتمام شده و در این زمینه برنامه‌ریزی انجام گرفته است که برای تحقق اهداف با مشارکت مدیران مدارس و پرسنل آنها تلاش می‌شود.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیرانتفاعی آذربایجان غربی به وجود 117 مدرسه هیات امنایی با 45 هزار و 61 دانش آموز اشاره کرد و ادامه داد: همچنین در این استان 60 مدرسه راه دور با 5 هزار و 684 دانش آموز وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری در کنار تلاش برای پیاده کردن برنامه‌ها، تحقق اهداف آموزشی و پرورشی در راستای عملیاتی کردن سیاست‌های هدایت، حمایت و نظارت بر مدارس گام برداشته می‌شود، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های اداره مشارکت توجه به کیفیت آموزش و پرورش می‌باشد همچنین در کنار آن پیگیری حقوق نیروی انسانی شاغل در مدارس غیردولتی هم با جدیت دنبال می‌شود.

سنایی با اشاره به اینکه تلاش برای استاندارد کردن ارزیابی کیفیت آموزشی در همه دوره‌های تحصیلی، بهبود کیفیت آموزشی با رویکرد توانمندسازی نیروی انسانی در برنامه کاری این سازمان قرار گرفته است، گفت: همچنین برای توجه مدارس و ادارات به این مباحث و نهادینه‌سازی آنها به صورت جدی تلاش می‌شود.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیرانتفاعی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود راه‌اندازی سامانه نظارت جامع بر مدارس و تشکیل کارگروه‌های ارزیابی، نظارت در سطح استان و به تبع آن در سطح منطقه، شهرستان، مدارس و پیگیری ثبت اطلاعات شناسنامه آموزشی کارکنان مدارس غیردولتی در سامانه آی‌.تی.ام.اس همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی برای توانمندسازی نیروی انسانی شاغل در این مدارس را مورد اشاره قرار داد.

وی اظهار کرد: به واسطه تهیه و ارسال کارنمای مدارس در دوره دوم متوسطه جایگاه مدارس غیردولتی استان تبیین شده و اقدامات لازم در راستای کیفیت بخشی و تضمین آن انجام گرفته همچنین راه‌کارهای لازم در این زمینه ارائه شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار