مسئول دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي خوزستان با بیان اینکه کار کردن در دانشگاه به دلیل تنوع ذوق‌ها مشکل است، گفت: جزو محالات است که بتوان همه را از خودمان راضی نگه داریم اما باید برای افراد با درایت، جذبه داشته باشیم.
کد خبر: ۵۵۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹ 20 January 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالباری جوانمردزاده در جلسه تودیع و معارفه رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان که امروز (شنبه، 30 دی‌ماه) در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شروع هر کاری معمولا شیرین ترین لحظات زندگی تلقی می‌شود. هر کار مهم و با شأنی باید با یاد خدا آغاز شود؛ این فرهنگ دینی ما است.

وی افزود: در دنیای کنونی، روانشناسی تصویر ذهنی، یکی از زیرشاخه های روانشناسی است که از اهمیت زیادی برخوردار است. این تصویرها هستند که احساسات را برای ما رقم می‌زنند. این مسائل را نباید ساده انگاشت. شاید مبالغه نباشد اگر بگوییم بیشتر رفتارهای ما از احساسات ما ناشی می‌شود. باید روشنایی تصویر ذهنی را جدی گرفت.

مسئول دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي خوزستان گفت: باید زندگی شادی را برای خود تعریف کنیم، اما نباید طوری باشیم که پایان آن را در نظر نگیریم. باید به پایان نیز فکر کنیم. اگر چنین عمل کنیم، هرگز زندگی ما دچار اختلال نمی‌شود. امیرالمومنین (ع) می‌گوید زبان مومن ورای عقل اوست، در حالیکه کافر عکس آن عمل می‌کند. فرهنگ دینی ما مبتنی بر روانشناسی تصویر ذهنی است، در حالی‌که پس از 1400 سال، روانشناسان غربی تازه به این نکته پی بردند که احساسات و تصویر ذهنی تا چه اندازه با اهمیت است و رفتار ما را رقم می زنند.

جوانمردزاده تصریح کرد: دوران دکتر لک دوران بسیار خوبی برای همکاران من در نهاد بود. کار کردن در دانشگاه به دلیل تنوع ذوق‌ها مشکل است. در مدیریت کلان نیز شرایط به همین شکل است. مدیریت کلان در واقع مدیریت ذوق‌ها است. هنر این است که فرد ضمن شناسایی ذوق‌های مختلف بتواند آن‌ها را مدیریت کند. به اعتقاد من، مدیریت اداری چندان کار سختی نیست. هنر، مدیریت ذوق‌های فرهنگی است. در مدیریت باید جاذبه و دافعه وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: باید برای انسان‌های با درایت، جاذبه داشته باشیم تا بتوانیم آن‌ها را جذب کنیم. در کنار هر جاذبه‌ای یک دافعه وجود دارد. اینکه بتوان همه را از خودمان راضی نگه داریم، جزو محالات است و داشتن چنین انتظاری، بی تدبیری است. اگر اساس کار من بر اساس انقلاب و اصول دینی باشد، لاجرم کسانی که ضد دین و ضد اصول انقلاب باشند، حتما ناراضی خواهند بود. به طور مثال؛ در سطح کلان کشور نیز این حماقت است که کسی بخواهد آمریکایی‌ها را از خودش راضی نگه دارد.

مسئول دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي خوزستان گفت: هر حرکتی که دغدغه رضایت خدا نباشد، ارزشی ندارد. در اعمال، ملاک کثرت عمل نیست، بلکه ملاک کیفیت است. در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، کارمندان با ذوق‌ها و قومیت‌های مختلف در کنار یکدیگر برادرانه فعالیت می‌کنند. از همه آن‌ها تشکر می‌کنم. دکتر براتی نیز از اعضای هیات علمی قدیمی دانشگاه است و انتخاب ایشان را تبریک می‌گویم.

جوانمردزاده تصریح کرد: باید تلاش کنیم با یکدیگر همکاری داشته باشیم. ما دانشگاه آزاد را فرزند و رهاورد انقلاب می‌دانیم و موظف هستیم از این رهاورد دفاع کنیم. در حال حاضر افت دانشجو و افت درآمدی داشته‌ایم. باید با همکاری یکدیگر شرایط را درک کنیم. دکتر ولایتی گفته اند که دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ علمی و کیفی انتخاب اول جوانان ما باشد. این یک افق برای حرکت ما است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار