رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم از برگزاری اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر زنان در قم خبر داد.
کد خبر: ۵۵۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳ 21 January 2018

به گزارش تابناک قم، محمد پیروزمنش اظهار داشت: دومین مرحله تمرینات تیم ملی بسکتبال با ویلچر زنان ایران از روز دوشنبه دوم بهمن ماه به میزبانی قم برگزار می‌شود و تیم ملی، خود را برای حضور در مسابقات انتخابی آسیایی به میزبانی تایلند آماده خواهد کرد.

وی افزود: مهسا سعادت، فتانه پورآت (خراسان رضوی)، ندا فراستی، سمیه کهزادپور، ناهید کرمی (فارس)، مهدیه خاکباز (یزد)، زهرا حبیبی، مهری باقرپور (اردبیل)، سحر حیدری، لیلا ملکی، رقیه امیری و ثریا نوری (زنجان)، ۱۲ ملی پوش دعوت شده به این اردو هستند.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم گفت: دومین اردوی تیم ملی زیر نظر آذر همایون پور سرمربی تیم ملی از روز دوم بهمن در قم آغاز می‌شود و تا ۱۱ بهمن به طول می‌انجامد و میزبانی قم از این اردو برای نخستین بار در تاریخ ورزش‌های جانبازان و معلولین قم صورت می‌گیرد.

پیروزمنش بیان داشت: ضرورت برگزاری این اردو از این جهت است که تیم ملی بسکتبال با ویلچر زنان باید طی هفته‌های آینده عازم تایلند شود و در مسابقات انتخابی و ورودی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ شرکت کند و سهمیه ورود به پارآسیایی جاکارتا در مسابقات تایلند توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: افغانستان و کره جنوبی مهم‌ترین حریفان تیم ملی بسکتبال با ویلچر زنان محسوب می‌شوند و امیدواریم برگزاری این اردو در قم زمینه‌ای باشد تا رشته بسکتبال با ویلچر در قم برای زنان معلول نیز راه اندازی شود و تنها مختص بخش مردان نباشد.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم تصریح کرد: ورزش جانبازان و معلولین در قم در بخش زنان در برخی رشته‌ها نظیر دو و میدانی و شنا فعالیت قابل توجهی در سطح کشور دارد اما توسعه آن در گرو جذب معلولان به سمت ورزش از یک سو و توان سرمایه گذاری مالی در این زمینه دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار