سرپرست میراث فرهنگی میامی:
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میامی از تخریب بافت تاریخی روستای عباس آباد و میامی خبر داد و گفت: این اماکن یکی از بهترین مکان‌ها برای تبدیل شدن به اقامتگاه بوم گردی بودند.
کد خبر: ۵۵۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴ 21 January 2018

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، محمد صادق رضویان با بیان اینکه هنوز یک ماه از خبر یادگار نویسی بر  پیکر کاروانسرای صفوی میامی نگذشته که این بار خبر از تخریب بافت دو منطقه ارزشمند در میامی به گوش می‌رسد، تاکید کرد:در حالی که مردم و مسئولان در سایر کشورها به حفظ و مرمت بناهای تاریخی بها  می‌دهند، اما متاسفانه در اینجا هر بار باید شاهد تخریب شدن بخشی از یادگار گذشتگان بر اثر ناآگاهی عده ای باشیم.

تخریب اثار تاریخی میامی - کراپ‌شده

وی افزود: خانه قدیمی واجد ارزشی در فرومد که یکی از بهترین مکان‌ها برای تبدیل شدن به اقامتگاه بوم گردی بود در روز روشن با لودر مورد تخریب قرار گرفت همچنین بافت تاریخی روستای عباس آباد نیز برای توسعه مسجد این منطقه با هماهنگی شورا و دهیاری منطقه تخریب شده است.

سرپرست میراث فرهنگی میامی گفت: بافت این مناطق واجد ارزش است و بخشی از اعتبارات این اداره صرف انجام کار مطالعاتی برای تدوین طرح مرمت، احیا و بازسازی بافت‌های تاریخی این مناطق با آسیب شناسی و طرح مرمت و حفاظت بافت روستای عباس آباد و مطالعه و ساماندهی بافت تاریخی فرومد شد و امروز قرار بود نتایج آن اعلام شود.

رضوان افزود: بارها مسئولان بومی را برای بازدید از این مناطق و تاکید بر اهمیت حفظ و احیای بافت تاریخی همراهی کرده ایم اما متاسفانه تنها پاسخی که از شورا و دهیاری بعد از بروز این اقدام تخریبی شنیده می‌شود عذرخواهی و اظهار بی اطلاعی از اهمیت حفظ این بافت های واجد ارزش است.

وی بیان کرد: یک خانه در فرومد که دارای گونه معماری واجد ارزش بود با هدف تعریض خیابان و قلعه صفوی عباس آباد و بخشی از بافت ارزشمند این منطقه با هدف توسعه مسجد تخریب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار