کد خبر: ۵۵۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 22 January 2018
میزان کمک‌های مردمی به نیازمندان و ایتام تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 75 درصد رشد داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از میزان مشارکت های مردمی این نهاد در سال جاری ارائه کرد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، علی حسن مظاهری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه کمیته امداد به‌منظور توسعه مشارکت‌های مردمی و جلب اعتماد عمومی طرح‌های مختلفی اجرا می‌کند، گفت: صندوق‌های صدقات، جشن‌های نیکوکاری و عاطفه‌ها، اکرام ایتام، اطعام نیازمندان، زکات، جمع‌آوری نذورات مردمی، احسان دانش‌آموزی، برکت و مفتاح الجنه از مهم‌ترین طرح‌های این نهاد برای کمک به نیازمندان است.

وی با بیان اینکه اعتمادسازی، مؤثرترین راهکار در افزایش مشارکت‌های مردمی است، افزود: مردم خیر و نیکوکار استان 16 میلیارد و 220 میلیون تومان در 9 ماهه سال جاری به نیازمندان تحت حمایت این نهاد کمک کردند که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 75 درصد رشد داشته است.

مظاهری با اشاره به اینکه حدود 97هزار صندوق صدقه بزرگ، متوسط و کوچک در استان نصب و توزیع‌شده است بیان کرد: دو میلیارد و 154 میلیون تومان از کمک های مردمی جمع آوری شده در سال جاری از صندوق های صدقه است که این مبلغ برای رفع نیازهای مددجویان شامل جهیزیه نوعروسان، هزینه‌های فرهنگی، درمانی، عمرانی و سایر خدمات جامعه هدف کمیته امداد هزینه می‌شود.

وی به جمع‌آوری دو میلیارد و 560 میلیون تومان زکات در 9 ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: همچنین چهار میلیارد و 820 میلیون تومان از کمک‌های مردمی از طرح اکرام ایتام و باقی‌مانده نیز از طریق سایر طرح‌های کمیته امداد جمع‌آوری‌شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد یادآور شد: میزان کمک‌های جمع‌آوری‌شده از مردم استان در 9 ماهه سال گذشته در همه سرفصل‌ها 9 میلیارد و 300 میلیون تومان بود.

مظاهری با بیان اینکه مهم‌ترین هدف مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بهره‌مندی از ظرفیت خیران و نیکوکاران در امر کمک به نیازمندان بوده و اعتماد مردم به این نهاد بهترین سرمایه است، افزود: مردم نوع‌دوست و خیران نیکوکار می‌توانند جهت کمک به مددجویان این نهاد و همچنین کمک به ایتام زلزله‌زده کرمانشاه در ساخت سرپناه به دفاتر کمیته امداد مراجعه و یا کمک‌های نقدی خود را به شماره‌حساب 0102229056009 بانک صادرات شعبه جمهوری واریز کنند.

وی در پایان به  فعال شدن سامانه پیامکی با شماره #074 * 8877* به‌عنوان یکی از روش‌های نوین در پرداخت کمک‌های مردمی برای تمامی مشترکان اپراتور همراه اول و ایرانسل، اشاره کرد و گفت: افزایش درآمد، جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، افزایش اعتماد عمومی و کاهش هزینه تخلیه صندوق صدقات از جمله مهم‌ترین مزیت‌های پرداخت صدقه به روش الکترونیکی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار