مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت : ظرفیت کنونی این شهرستان در تولید ماهیان پرورشی بین 600 تا 650 تن در سال بوده و این میزان در حال افزایش بوده و جایگزین بسیار مهمی برای کشت های با مصرف آب بالاست.
کد خبر: ۵۵۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 23 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا قاسمی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در بخش های شمالی و کوهستانی شهرستان شاهرود به دلیل وجود شرایط اقلیمی و منابع آبی مناسب ، امکان توسعه آبزی پروری وجود دارد.


وی با اشاره به بهبود ظرفیت تولید این شهرستان، بیان کرد: راه اندازی و فعال سازی واحد فرآوری بسته بندی انجماد ماهی در مجن و همچنین توسعه روش های آبزی پروری نوین و استفاده از تجهیزات بروز مانند سیستم های هواده، سبب این افزایش تولید شده است.


معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس در شاهرود آغاز شده، اضافه کرد: این کار یکی از سیاست های جدید وزارت جهاد کشاورزی در حوزه آبزی پروری بوده و در وهله نخست از استان های ساحلی که از آب دریا استفاده می کنند، آغاز شده است.


قاسمی با تاکید بر اینکه پرورش ماهی در قفس باید در استخرهای ذخیره آب بزرگ با عمق دستکم هفت متر انجام شود، یادآور شد: پرورش ماهی در شبکه های توری در محیطی کنترل شده تر انجام شده و علاوه بر آسان تر شدن کار، جداسازی ماهی های بیمار نیز به راحتی انجام می شود.


وی با بیان اینکه دولت از منابع صندوق توسعه ملی تسهیلات ویژه ای برای این نوع از آبزی پروری اختصاص داده، افزود: در شاهرود هم نشست هایی با تعدادی از آبزی پرورها برگزار شده و به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم؛ همچنین سازندگان این قفس ها از نقاط مختلف کشور به شاهرود دعوت شده و با بهره برداران شهرستان وارد مذاکره شده اند.


پرورش ماهی در قفس یکی از روش‌های متداول پرورش ماهی در دنیا است که مزایای مخصوص به خود را دارد.

پرورش ماهی باهدف تولید اقتصادی به چهار شکل انجام می‌شود که شامل پرورش در استخرهای روباز خاکی و پرورش در استخرهای سرپوشیده گلخانه‌ای، در تانک و یا در قفس است که روش آخری بیشتر در نواحی جنوبی کشومان قابل‌استفاده است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: ماهیان پرورشی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار