رئیس اداره کار، تعاون و رفاه شاهرود:
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه شاهرود بابیان اینکه ۱۲۷ واحد پذیرنده شهرستان تاکنون متقاضی جذب کارورز شده‌اند، گفت: ۶۱ قرارداد کارورزی در واحدهای تولیدی منعقد شده است.
کد خبر: ۵۵۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 24 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، امیرحسین امیرحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه سهمیه شاهرود از پذیرش کارورز ۵۸۵ نفر است، ابراز داشت: ۱۲۷ واحد پذیرنده طی ۹ ماهه سال جاری درخواست جذب کارورز کردند که ۶۱قرارداد در این راستا منعقدشده است.

وی بابیان اینکه تعهد اشتغال در سامانه ثبت رصد شاهرود دو هزار و ۳۶۵ نفر بوده است، افزود: دستگاه‌های اجرایی شهرستان تاکنون یک هزار و ۵۴۹ نفر ثبت اشتغال در سامانه رصد داشتند که در واقع ۷۰ درصد تعهد اشتغال در این سامانه محقق شده است.

سید امیرحسین امیرحسینی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود

۴۹درصد به کار گمارده شدگان افراد دارای مهارت هستند

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه شاهرود بابیان اینکه آمار ثبت‌نام جویندگان کار در کاریابی‌ها طی ۹ ماهه سال جاری یک هزار و ۹۹۵نفر را شامل می‌شود، ابراز داشت: از این تعداد یک هزار و ۲۰۹ نفر مرد و ۷۸۶ نفر زن بودند که در واقع ۶۳ درصد متقاضیان فاقد مهارت و ۳۷ درصد دارای مهارت هستند.

امیرحسینی در ادامه تصریح کرد: از نظر سطح تحصیلات جویندگان کار جمعا ۵۵۹ نفر از آقایان زیر دیپلم ۴۶ درصد متقاضیان را تشکیل می‌دهند و ۶۵۰ نفر هم با مدرک دیپلم و بالاتر هستند که ۵۴ درصد متقاضیان را شامل می‌شود.

وی به کار گمارده‌ شدگان سال جاری را ۵۹۹ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۶۰درصد مردان و ۴۰ درصد را زنها تشکیل می‌دهند، افزود: ۴۹درصد به کار گمارده شدگان را افراد دارای مهارت تشکیل می‌دهد.

امیرحسینی اضافه کرد: به کار گمارده‌ها از نظر گروه سنی ۲۲۲نفر زیر ۲۴ سال، ۳۴۰ نفر بین ۲۵ تا ۳۴ سال، ۱۰۰نفر بین ۳۵ تا ۴۴ و ۲۷ نفر بین ۴۵ تا ۵۵ سال و ۱۰ نفر بالای ۵۵ سال را شامل می‌شود.

۱۶ تعاونی در شاهرود به ثبت رسیده است

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه شاهرود بابیان اینکه طی سال جاری ۱۶ تعاونی در سطح شهرستان به ثبت رسیده است، ابراز داشت: تاکنون ۷۰۵ تعاونی در شاهرود ثبت‌شده که از این تعداد تنها ۲۸۴تعاونی در بخش‌های مختلف مسکن و عمرانی، حمل‌ونقل، فرش و... فعال هستند.

امیرحسینی بابیان اینکه این تعاونی‌ها در شش‌ماهه نخست سال جاری برای پنج هزار و ۲۸۹ نفر اشتغال‌زایی کردند، ابراز داشت: از تعداد تعاونی‌های موجود، ۳۱ تعاونی به بانوان اختصاص دارد و ۲۸۲نفر نیز در این تعاونی‌ها مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: ارائه تسهیلات با سود بالا و عمل نکردن دستگاه‌های اجرایی به قوانین مصوب در خصوص تعاونی‌ها از جمله مشکلات موجود است به عنوان مثال در سازمان اجتماعی این افراد باید با درصد کمتری بیمه شوند و همچنین ۲۵ درصد کمتر مالیات پرداخت کنند که این امر محقق نمی‌شود.

برچسب ها: کارورزی ، قانون کار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار