رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه ۸۶۶ پرستار در سطح مراکز بهداشتی و درمانی استان سمنان فعالیت دارند گفت: از سال ۹۴ تاکنون ۱۰۰ پرستار رسمی جذب مراکز درمانی شدند.
کد خبر: ۵۵۶۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 24 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، مهدی شادنوش صبح چهارشنبه در آیین تقدیر و تجلیل از پرستاران نمونه مراکز بهداشتی و درمانی دامغان به میزبانی تالار همایش‌های جمعیت هلال‌احمر این شهرستان ضمن بیان اینکه از مجموع ۸۶۶ پرستار موجود در استان سمنان ۶۰ نفر از این پرستاران به‌صورت شرکتی فعالیت دارند که امکان جذب پرستاران جدید نیز فراهم شده است، تأکید کرد:  نسبت تخت‌های بیمارستانی به پرستار در استان ۹۶ دهم درصد نفر است.

وی افزود: به دلیل کمبود پرستار در استان سمنان، نیروهای طرحی نیز امکان تمدید طرح تحصیلی خود را به مدت دو سال پیداکرده‌اند همچنین دانشجویان ترم شش به بعد نیز در صورت داشتن معدل بالای ۱۴ می‌توانند پرستاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان درباره پرستاران دامغانی نیز گفت: استفاده از ظرفیت سهمیه دانشجویان بومی نیز امکان افزایش ۲۵ دانشجوی سهمیه اختصاصی این شهرستان را فراهم کرده و در سال‌های آینده نیز در صورت نیاز ادامه پیدا می‌کند لذا کافی است این دانشجویان دوره‌های کارورزی خود را در بیمارستان ولایت سپری کنند و پس از اتمام تحصیل، نیروی اختصاصی این بیمارستان شوند.

شادنوش همچنین گفت: ۱۹۰ پرستار در مراکز بهداشتی درمانی دامغان مشغول به فعالیت هستند که به واسطه سهمیه جذب ۱۰۰ پرستار جدید این تعداد احتمالاً افزایش خواهند یافت.

وی به مهم‌ترین پروژه‌های بهداشتی و درمانی قابل‌افتتاح سمنان در ایام‌الله دهه فجر  امسال اشاره داشت و گفت: در سمنان ۲۹ پروژه خانه بهداشت روستایی بااعتبار پنج میلیارد تومان در دست ساخت بوده که از این تعداد هشت پروژه در ایام الله دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان درباره مطالبات پرستاران نیز گفت: در سطح کشور گروه های مختلف پزشکی به دلیل عدم پرداخت مطالبات دانشگاه ها از سوی بیمه ها با چندین ماه تاخیر پرداخت می شود، اما در دانشگاه علوم پزشکی سمنان رقم اضافه کار جدا از رقم کارانه به منظور رفاه حال همکاران پرداخت شده است.

شادنوش بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی سمنان توانسته تا پایان شهریور ماه کارانه بهمن ماه ۹۵ را پرداخت کند و در صورت تامین منابع مالی این موضوع تسریع خواهد شد.

در استان سمنان دو دانشگاه علوم پزشکی در شاهرود و سمنان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار