رئیس میراث‌فرهنگی مهدیشهر:
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهدیشهر گفت: کار مرمت محور صفا در منطقه محرم دشت شهمیرزاد در مراحل نهایی قرار دارد.
کد خبر: ۵۵۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 29 January 2018

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، همایون جورابلو بیان کرد: تا کنون ۸۰ درصد مرمت و ساماندهی ۳۷۰ متر مربع از محور صفا با انجام کف فرش با سنگ کوبیک، قاب بندی آجری دیوار، زیباسازی و کف سازی و ... انجام شد و تنها مرحله کاهگل دیوار باقی مانده است.

مرمت محور صفا در شهمیرزاد  - کراپ‌شده

وی گفت: محور صفا یکی از محله‌های قدیمی و مربوط به بافت اولیه شهمیرزاد است و خانه تاریخی هوشمند (امین الرعایا) و اقامتگاه بوم گردی لرگا در نزدیکی محله محرم دشت شهمیرزاد واقع شده اند.

رئیس میراث فرهنگی مهدیشهر ویژگی این محله را وجود خانه‌های قدیمی و باغی متعدد عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح در حفظ بافت تاریخی شهمیرزاد و جذب سرمایه گذار و گردشگر موثر است.

جورابلو با بیان اینکه شهمیرزاد از شهرهای زیبا و خوش آب و هوای شهرستان است که سالانه هزاران گردشگر را برای بازدید از مناظر زیبا و درختان سر به فلک کشیده به این شهر می‌کشاند، گفت: این شهر دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا و محصولات متنوع کشاورزی و ... است که برخی از این محصولات مانند گردو و آلو دارای اهمیت صاداراتی و شهرت بین المللی هستند.

بناهای تاریخی مانند شیرقلعه، قلعه شیخی و دژوهل (یکی از کانون های مهم اسماعیلیان) بر جذابیت این منطقه افزوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار