رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت : در سال جاری تراز تجاری بخش کشاورزی این استان با انجام برنامه کیفیت بخشی محصولات تولیدی در مقایسه با سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۵۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 29 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، سید حسن میرعماد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان افزود : افزایش تولید شیر، گوشت مرغ، لبنیات و تخم مرغ منجر شد که تراز تجاری بخش کشاورزی و تولید این استان از منفی 2 درصد در سال 92، به چهار درصد افزایش یابد.


وی با تاکید بر تحقق منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: با اجرایی کردن برنامه مدون پنج ساله اقتصاد مقاومتی بیش از 108 هزار کیلوگرم گندم از مزارع استان برداشت شد.


میرعماد با اشاره به این که تولیدات شکر در سمنان با تامین زیرساخت کشاورزی افزایش یافت گفت: در سال زراعی گذشته بیش از پنج هزار تن نیشکر از مزارع این استان برداشت شد.


وی با بیان این که در سال زراعی 95-96 بیش از 30 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از سمنان به نقاط مختلف جهان صادر شد تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که در اولویت کاری جهاد کشاورزی سمنان قرار دارد ، افزایش بهره وری آب با کشت متراکم است.


به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.


استان سمنان 198 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار