معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: 92 درصد از مصرف آب استان مربوط به بخش کشاورزی است که نشان می دهد ادامه روند کنونی منابع آبی استان را با خطر جدی روبرو کرده و باید الگوی های کشت تغییر پیدا کنند.
کد خبر: ۵۵۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱ 29 January 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ احمد کرمی در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان ایلام اظهار کرد: حفاظت از منابع آب در استان اولویتی اساسی بوده که تحقق این امر مستلزم تحول در مدیریت منابع و همراهی و نقش آفرینی مردم است.
وی افزود: با توجه به اینکه بیش از 92 درصد مصرف آب استان در حوزه کشاورزی است، باید در حوزه الگوی کشت برنامه ریزی های بهتری صورت گیرد.

معاون استاندار ایلام بر لزوم تبیین راهکارهای نوین آبیاری برای کشاورزان و باغداران استان تاکید کرد و یادآور شد: می توان از شیوه های تشویقی، بهره برداران را به این روش ها ترغیب و برنامه های عملیاتی در حوزه مصارف آب صنعتی و کشاورزی تدوین کرد.


کرمی به نقش بیمه ها در کمک به کشاورزان در مواقع خشکسالی و بحران اشاره و اضافه کرد: مسئولان بخش کشاورزی استان از ظرفیت بیمه ها به منظور جبران خسارت به محصولات کشاورزی استفاده کنند.

کرمی با اشاره به ساماندهی آب مورد نیاز فضای سبز شهرها گفت: برای تامین آب فضای سبز باید به گونه ای پیش رفت که آب مورد نیاز این بخش از آب شرب شهری جداسازی شود، همچنین برای پیشگیری از بروز مشکل در تامین آب شهری باید اولویت بندی های لازم صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: پیگیری و اقدامات اساسی برای استحصال منابع آبی استان تاکنون صورت گرفته است، باید تلاش کنیم تا این روند را تسریع ببخشیم و از حیث تامین منابع، نظارت بهتری برای اجرای پروژه های آبی داشته باشیم.
ایوب درویشی افزود: تبیین و رعایت الگوی مصرف در بخش های مختلف یکی از اقدام های مهم کارگروه حفاظت از منابع آبی استان است که بدان باید توجه شود.

وی تاکید کرد: باید برای هدر رفت آب در بخش های مصرف (کشاورزی، صنعت، خانگی و مصارف عمده) فکری اساسی شود و با استفاده از ایده های جدید یک الگوی مصرف خاص را مطالعه و به مرحله اجرا درآوریم.

در ادامه این نشست مدیرعامل آب منطقه ای، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و مدیرکل هواشناسی استان در خصوص موانع و راهکاری مدیریت منابع آب استان ایلام به بحث و تبادل نظر پرداختند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار