تامین مسکن و ایجاد شغل پایدار به همراه تامین شرایط ازدواج از اولویت‌های مهم کمیته امداد‌فارس در سال ۱۳۹۷ خواهد بود.
کد خبر: ۵۵۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷ 30 January 2018

تابناک فارس به نقل از اطلاعات:مدیرکل کمیته امداد فارس دراینباره گفت: ایجاد سرپناهی مطلوب و مناسب برای مددجویان یکی از برنامه‌های کمیته امداد است که در این راستا سال آینده بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای این عزیزان ساخته خواهد شد.
محمد بذرافشان افزود: همچنین به‌منظور ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌های زیر‌پوشش کمیته امداد فارس در سال ۹۷، برای بیش از ۸۰۰۰ خانوار، اشتغالی پایدار ایجاد خواهد شد که توسعه و نصب پنل‌های خورشیدی و فروش انرژی به شرکت توزیع برق از جمله این برنامه‌ها است.
وی به صفر رساندن آمار تمامی مددجویانی را که در انتظار دریافت جهیزیه هستند از دیگر اقدامات مهم این نهاد در سال ۹۷ دانست و با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد فارس در دهه فجر امسال یاد‌آور شد دهه فجر امسال بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال از محل درآمد امداد از صدقات همچنین خیرین در سراسر فارس به بهره‌برداری خواهد رسید و در اختیار خانواده‌‌های تحت حمایت این نهاد قرار خواهد گرفت.
او افزود: در این دهه به‌منظور افرایش درآمد برای خانواده‌‌های زیرپوشش به‌ویژه زنان سرپرست خانواده پنل‌های خورشیدی برای تعدادی از خانواده‌ها اجرا و نصب خواهد شد همچنین تعدادی از پروژه‌ها و طرح‌های اشتغال‌زا افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.
بذرافشان با یادآوری این مطلب که همزمان با دهه فجر امسال شماری از زیارت اولی‌ها به حرم مقدس آقا‌امام‌رضا(ع) و حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی اعزام خواهند شد، افزود: تجلیل از خیرین در سراسر فارس، برگزاری جشن اشتغال و خودکفایی بیش از ۳۰۰۰ خانواده، اعطای جهیزیه و توزیع سبد‌های غذایی و سرکشی از خانواده‌های تحت حمایت از دیگر برنامه‌های کمیته امداد فارس در دهه مبارک فجر امسال خواهد بود.
مدیرکل کمیته امداد فارس در بخش دیگری از سخنان خود اعتمادسازی و شفافیت در خدمت‌رسانی این نهاد را یکی از مولفه‌های مهم و اولویت‌دار در کمیته امداد فارس دانست و اضافه‌کرد: کمیته امداد فارس توانست سال ۹۶ در بحث صدقات، جذب اعتبارات اشتغالزایی، مراکز نیکوکاری، زکات و جشن عاطفه‌ها رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد که فقط در ۹ ماه گذشته بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال از محل صندوق‌های صدقات در استان جمع‌آوری شده است و این امر جز به دلیل اعتماد مردم فارس به عملکرد این نهاد ممکن نبود.
وی یاد‌آور شد:‌ در راستای ادامه روند اعتماد‌سازی، طرح سامانه الکترونیکی تخلیه صندوق صدقات به‌عنوان یک طرح نو توسط کمیته امداد فارس به اجرا درآمده است که این در طرح در جهت جلوگیری از افزایش فرآیندها و صرفه‌جویی در وقت و بیت‌المال همچنین تسریع در ارائه خدمات و بالابردن اعتماد عمومی به اجرا گذاشته شده است.
بذرافشان تاکید‌کرد: در این طرح روی ۵۰۰ هزار صندوق صدقاتی که در منازل و اماکن تجاری وجود دارد، برچسب الکترونیکی نصب می‌شود که تمام اطلاعات مشترکان در این برچسب ذخیره شده است.
مدیرکل امداد فارس افزود: هدف از این کار ارائه گزارش مستقیم از میزان برداشت از صندوق، تاریخ و ساعت برداشت از صندوق جهت مشترکان است و در کنار این موضوع این اطلاعات در سرور مرکزی اداره کل امداد فارس نیز ثبت خواهد شد و مشترکان می‌توانند هر زمانی که اراده کنند از صورتجلسات کمک‌هایی توسط صندوق خود انجام داده‌اند مطلع شوند.
بذرافشان در ادامه با یادآوری این مطلب که تاکنون ۷۰ هزار صندوق صدقاتی که در شیراز موجود بوده است به این سیستم مجهز شدند، گفت: اینکه گفته می‌شود صدقات کمیته امداد به‌صورت پیمانکاری تخلیه می‌شود، کذب است و در این کار از افرادی متعهد، مومن وکاردان در رابطه با این امور خیرین استفاده می‌شود که در امر تخلیه صندوق‌های مشترکین فعالیت دارند و در این راه ریالی از محل صدقات برای حق‌الزحمه پرداخت نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار