سفر رئیس جمهور به کرمان
رئیس جمهور امروز با حضور در ورزشگاه شهید تختی سیرجان با مردم کرمان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۵۶۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۵ 02 February 2018

دکتر روحانی در مراسم استقبال، مبنای نظام اسلامی را اتکا به هویت اسلامی، سنت پیامبر و اهل بیت (ع) عنوان کرد و افزود: ما به حکومت مردم سالاری دست یافتیم و افتخار می کنیم که شکل نظام را مردم ایران با رای خود انتخاب کرده اند.
وی با بیان اینکه امروز نیز ملت ایران برای استقلال حاکمیت ملی امنیت و پیشرفت و استقامت در برابر دشمنان از هر روز دیگر آماده تر است افزود: من امروز در اینجا از مردم استان کرمان سیرجان و همه شهرستانهای سرافراز این استان تشکر می کنم.
روحانی خاطرنشان کرد امروز در سیرجان و کرمان ده هزار میلیارد تومان طرح و پروژه را افتتاح می کنیم که در تاریخ استانهای کشور کمتر نظیر دارد که دریک استان بیش از ده هزار میلیارد تومان در یک روز افتتاح شده باشد.
وی افزود: اینکه مردم غیور این استان در کنار مسئولان اجرایی و بخش خصوصی این همه فعالیت کرده اند جای افتخار دارد.
رئیس جمهور کشورمان اظهار داشت: در کنار این افتتاحها امروز ده هزار میلیارد تومان پروژه نیز کلنگ زنی خواهد شد.

روحانی از پیش بینی بودجه برای توسعه کشتهای گلخانه ای و افزایش توان صادرات ومحصولات استان خبر داد و گفت: در ده ماهه نخست امسال در مقایسه با پارسال سطح صادرات استان 10 درصد افزایش و واردات آن یک درصد کاهش داشته است و این امر نشان دهنده انتخاب مسیر درست است.
وی با بیان اینکه برای اشتغال روستایی در استان کرمان 383 میلیارد تومان تامین شده است افزود: در این سفر 6 طرح اشتغال روستایی در استان کرمان افتتاح می شود.

روحانی با بیان اینکه زلزله در این استان خساراتی به مردم کوهبنان و راور وارد کرده است از بازدید خود از مناطق زلزله زده در این سفر خبر داد و گفت: هرچند تاکنون اقداماتی برای رفع نیازهای مردم و اسکان موقت آنان صورت گرفته است اما تلاش می کنیم تا ماههای ابتدایی سال آینده مسکن دائم مردم زلزله زده را تامین و به آنان تحویل دهیم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در شرایط سخت کم آبی و بی آبی به سر می برد خاطرنشان کرد برای رفع این معضل باید با تغییر نوع کشت از سامانه های نوین آبیاری در استان استفاده کنیم و با روشهای جدید آبیاری باغ ها و مزارع را آبیاری کنیم.
روحانی با باین اینکه امسال بیش از 22 هزار هکتار از مزارع و باغات استان به سامانه های آبیاری نوین تجهیز شده اند افزود: از آغاز دولت یازدهم تاکنون 55 هزا هکتار زمین و باغ کشاورزی در استان کرمان مجهز به این سامانه شده اند و برای سال آینده نیز 28 هزار هکتار جدید تحت پوشش سامانه آبیاری نوین قرار خواهند گرفت.

رئیس جمهور کشورمان از برنامه دولت برای گسترش زیرساختهای ارتباطی در استان خبر داد و گفت: تاکنون 110 میلیارد تومان برای توسعه این زیرساختها سرمایه گذاری شده و در این سفر نیز بیش از 90 میلیارد تومان برای توسعه زیرساختهای ارتباطی در استان تخصیص خواهد یافت.
دکتر روحانی از تصویب طرحها و پروژه های این سفر در استان کرمان خبر داد و گفت: بیش از هزار 188 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای 29 طرح و پروژه مهم در استان تا پایان دولت دوازدهم در استان کرمان اجرایی خواهد شد.
رئیس جمهور در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد ملت و مسئولان ایران با وحدت/ اتحاد و امیدواری برای توسعه ایران اسلامی تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار