به گزارش تابناک سمنان ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان سمنان ضمن بیان اینکه آبخیزداری، بیابان‌زدایی، کشت کمربند طبیعی، ترسیب کربن و پارک‌های جنگلی در زمره سرفصل‌های طرح‌های دهه فجر این اداره کل هستند، تأکید کرد: درمجموع ۲۱طرح بااعتبار ۶۷میلیارد ریال طی دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۵۶۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 03 February 2018

به گزارش تابناک سمنان ،علینقی حیدریان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به میزبانی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، ضمن بیان اینکه آبخیزداری، بیابان‌زدایی، کشت کمربند طبیعی، ترسیب کربن و پارک‌های جنگلی در زمره سرفصل‌های طرح‌های دهه فجر این اداره کل هستند، تأکید کرد: درمجموع ۲۱طرح بااعتبار ۶۷میلیارد ریال طی دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.وی افزود: ایجاد کمربند حفاظتی، جنگل‌کاری، احداث جنگل مصنوعی، توسعه درختکاری و بوستان‌های روستایی یکی از محورهای طرح‌های دهه فجر منابع طبیعی است که باهدف حفظ منابع پایدار خاک و آب و همچنین جلوگیری از گسترش اراضی بیابانی در سطح شهرستان‌های استان سمنان انجام می‌پذیرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان همچنین حفاظ منابع آبی، خاکی، توسعه اقتصادی، بهبود اقتصاد بهره‌برداران، ایجاد رونق در کشاورزی، توسعه پایدار، افزایش ماندگاری روستائیان و ... را در زمره اهداف اجرای طرح ترسیب کربن دانست و تأکید کرد: طرح ترسیب کربن در دامغان و شاهرود نیز در زمره پروژه‌های اجراشده توسط این اداره کل در سال جاری است.
حیدریان تأکید کرد: در این طرح روستائیان آموزش‌هایی را می‌بینند تا بتوانند درزمینهٔ درآمدزایی و اشتغال‌زایی برای خود و خانواده‌شان درآمدی پایدار ایجاد کنند و این امر سبب ماندگاری آن‌ها در روستاهای حاشیه کویر می‌شود که درنتیجه حضور روستائیان، کسب‌وکار، کشاورزی و جاری شدن زندگی در روستاهای کویری باعث عدم پیش روی کویر می‌شود.
وی افزود: یکی از اهداف منابع طبیعی در اجرای این طرح، ارتقای گردشگری و بومگردی در روستاهای استان سمنان برای ایجاد درآمدی پایدار و بهبود معاش روستائیان است.
۹طرح به بیابان‌زدایی اختصاص دارد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان درباره دیگر طرح‌های قابل‌افتتاح در مجموعه این اداره کل، گفت: درمجموع طرح‌های قابل‌افتتاح این اداره کل در دو بخش بیابان و آبخیزداری صورت می‌گیرد که در طرح‌های آبخیزداری در همه هشت شهرستان استان سمنان مجموعاً ۴۹هزار مترمکعب طرح، شامل بندهای سنگی، ملاتی و ... افتتاح می‌شوند.
حیدریان بابیان اینکه ۹طرح از ۲۱ طرح قابل‌افتتاح در دهه فجر به بیابان‌ها و ۱۲طرح به آبخیزداری مرتبط است، تأکید کرد: درمجموع ۹طرح بیابان‌زدایی در سطح یک هزار و ۳۸۰ هکتار از اراضی استان سمنان اجرایی شده که در طول ایام‌الله دهه فجر با حضور مسئولان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی افزود: کاشت باریجه در پنج هزار هکتار اراضی استان سمنان نیز در زمره طرح‌هایی است که مسئولان طی ایام‌الله دهه فجر از آن بازدید کرده و فاز دوم آن را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار