بسته خبری ویژه «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند«مهمترین مشکل تحقق گفت و گوی ملی از نظر یک اصلاح طلب» رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۱ 02 July 2015
تشکیل شعب نظامی و دادگاه روحانیت در سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی

محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی مشروح با فارس، به ارائه گزارشی از روند تدوین طرح تأسیس سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی پرداخت و اظهار داشت: شعب نظامی و دادگاه ویژه روحانیت با اذن رهبر انقلاب در سازمان مبارزه با فساد اقتصادی مستقر می‌شوند تا دیگر تفرق در رسیدگی‌ها نداشته باشیم.


افطاری سیاسیون چقدر آب می‌خورد؟

روزنامه آفتاب یزد نوشته است: برای همه مثل روز روشن است که در این روزها مشکلات اقتصادی چنان عرصه را بر عده‌ای تنگ کرده‌ که کمتر کسی به فکر میهمانی دادن حتی در حد نان و پنیر و آش می‌افتد در حالی که چندسالی است برخی مسئولان و سیاسیون با آغاز ماه رمضان حسابی خود را به خرج و زحمت می‌اندازند و سفره‌هایی پهن می‌کنند شاهانه! هرچند این مراسم پرخرج و برج مسئولانه مسبوق به سابقه است. هنوز برخی مسئولان از زیر بار مخارج همایش‌های آنچنانی و نتیجه‌بخش (البته تنها برای منافع خودشان) آن هم از خزانه بیت‌المال کمر راست نکرده‌اند که بحث افطاری دادن پیش می‌آید. میهمانی‌های افطاری که با وجود 30 میلیون ایرانی زیر خط فقر، بسیاری از مسئولان آن را با ریخت و پاش و اسراف و مخارج خداتومنی اشتباه گرفته‌اند. اصلا عادت برخی از ما ایرانی‌هاست که یک موضوع ساده و ماهیتاً کم هزینه را به افراط و اسراف بکشانیم.نکته جالب در ضیافت‌های افطاری مسئولان تمایل به برگزاری هرچه باشکوه‌تر آنهاست تاجایی که طبق بررسی‌های خبرنگار آفتاب یزد بیشتر مسئولان میل به برگزاری مراسم افطاری در رستوران‌ها و هتل‌هایی دارند که به قول معروف برای از ما بهتران است. طی تماس خبرنگار آفتاب یزد با برخی رستوران‌ها و هتل‌هایی که این شب‌ها محل خودنمایی برخی مسئولان و سیاسیون شده منوی افطاری از 11 هزار تومان شروع می شود تا 20 هزار تومان برای هر نفر که تنها شامل پنیر، سبزی، خرما و چای است. منوی اصلی نیز از 70 هزار تومان آغاز می‌شود تا 150 هزار تومان برای هر نفر. برخی از این رستوران‌ها و هتل‌ها نیز علاوه بر این هزینه‌ها، ورودی هم دریافت می‌کنند که بسته به سطح سالن پذیرایی و روز مراسم، از 300 هزار تومان تا 800 هزار تومان متغیرند. با توجه به اینکه میهمانان این ضیافت‌های شاهانه مردم عادی نیستند و به قول معروف برخی بزرگان هم در آن حضور دارند پرواضح است که میزبان بهترین منو را سفارش خواهد داد.پس یک حساب سرانگشتی به ما می‌گوید هزینه یک شب میهمانی افطاری با میزبانی یک مقام سیاسی یا مسئول با 300 نفر میهمان و منوی 17 هزار تومنی افطار و 150 هزار تومانی شام و 800 هزار تومانی ورودی می‌شود حول و حوش 50 میلیون تومان ناقابل؛ پولی که یک‌شصتم آن درآمد 30 روز کار یک کارگر با درآمد 800 هزار تومان در ماه است! از آن بدتر خانواده‌هایی هستند که سهمشان از این روزگار حتی به اندازه درآمد یک کارگر هم نیست. آیا می‌توان نام این میهمانی‌ها و مخارج را در حالی که نتیجه‌ای برای کشور و نظام ندارد، چیزی جز تجمل‌گرایی گذاشت؟!


مهمترین مشکل تحقق گفت و گوی ملی از نظر یک اصلاح طلب

محمد عطریانفر در گفت­‌وگو با ایلنا٬ با اشاره به طرح موضوعات خطیر سیاست خارجی پای میز مذاکره با بیگانگان، گفت: فارغ از نتیجه مذاکرات،‌ بی‌­شک نفس انجام مذاکره و طرح مسائل مناقشه ­برانگیزی چون موضوعات هسته‌­ای در معرض افکارعمومی، موفقیت بزرگی برای دولت به­ حساب می‌­آید که این شیوه را می­‌توان در بسیاری از مسائل دیگر از جمله مسائل حساس سیاست داخلی نیز پی گرفت.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ضمن استقبال از طرح گفت‌­وگوی ملی میان جریان‌های سیاسی کشور، تصریح کرد: تحقق چنین طرحی بسیار مشکل­‌گشا خواهد بود و نتیجه‌­ای فراتر از آن­چه می­‌پنداریم به همراه خواهد داشت.وی با اشاره به لزوم حضور جدی­‌تر مردم در مناسبات سیاسی و مدیریت کشور، یادآور شد: ما مردم بسیار فهیمی داریم و تجربه نشان داده هرگاه به شیوه­‌ها و آرای مردمی رجوع کردیم، به نتایج قابل قبولی دست یافته‌­ایم.رئیس موقت نخستین دوره شورای شهر تهران با اشاره به تخلفات گسترده در دولت نهم و دهم خاطرنشان کرد: اختلاس‌­ها از سوی برخی از چهره­‌های برجسته دولت قبل تا حدودی موجب بی‌­اعتمادی مردم شده و متعاقباً شکاف میان جریان‌های سیاسی متقابل در کشور را افزایش داده که این مسئله مهمترین مشکل برای تحقق طرح گفت­‌وگوی ملی و نشاندن نمانیدگان جناح­‌های سیاسی کشور پای میز مذاکره است.

درخواست کره شمالی از هلال احمر ایران

به نوشته سایت هلال احمر ایران، سفیر کره شمالی در تهران در دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران پیام و درخواست اضطراری نخست‌وزیر کره را مبنی بر کمک به دولت و مردم این کشور به دکتر ضیائی مطرح کرد.کره شمالی علاوه بر اینکه تحت تحریم های شدیدی قرار دارد با خشکسالی سختی نیز روبه رو است.سیدامیرمحسن ضیائی رئیس جمعیت هلال‌احمر در این دیدار با تقدیر از کمک‌های کره شمالی به ایران به‌خصوص در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: تحریم، رنج مشترک ایران و کره شمالی است. طبیعی است که در این شرایط زندگی و رفاه مردم تحت تاثیر قرار گرفته و از سویی خشکسالی که بیشتر کشورها درگیر آن شده‌اند؛ مشکلاتی را برای تامین نیازهای مردم ایجاد کرده است.


اختلاف در امریکا مثل اختلاف احمدی نژاد و هاشمی است

موسویان سخنگوی سابق تیم هسته ای در دوران اصلاحات تحت ریاست حسن روحانی، معتقد است که باید اختلافات در امریکا را جدی بگیریم، این اختلافات همان اندازه حقیقی است که اختلاف هاشمی - احمدی نژاد در ایران جدیست.او در عین حال می گوید، شکاف شدید امریکا- اسرائیل و متحدین عرب امریکا، فرصتی تاریخی برای ایران ایجاد کرده است.


گزینه‌های اصلاح طلبان برای ریاست پارلمان دهم

اصلی ترین و جدی ترین گزینه جریان چپ ایران برای ریاست مجلس دهم، محمدرضا عارف است. کسی که بعد از کناره گیری از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خود را آماده حضور در انتخابات مجلس کرد. او به دلیل انصراف به نفع روحانی از جریان مطبوع خود این انتظار را دارد که ردای ریاست مجلس را در صورت پیروزی بر دوش او بیندازند.عارف رایزنی‌های سیاسی خود را برای این کار آغاز کرده است و تلاش می‌کند با جلب نظر بزرگان اصلاحات به ویژه رئیس دولت اصلاحات، به این خواسته خود جامه عمل بپوشاند.سید هادی خامنه‌ای دیگر گزینه اصلاح طلبان برای ریاست مجلس دهم است. موسوی لاری و عبدالله نوری دو گزینه دیگر اصلاح طلبان برای این پست هستند. استراتژی دوم اصلاح طلبان حمایت از رئیس مجلسی خارج از دایره اصلاح طلبی است. برخی از جریان اصلاح طلب به ویژه نزدیکان هاشمی رفسنجانی بر این باور هستند که الان جریان اصلاحات دارای گزینه مناسبی برای رهبری اصلاحات در مجلس نیست و بهتر است برای این کار از اصول گرایان اعتدالی استفاده کنیم. آنها بر این باور هستند که علی لاریجانی می‌تواند همان نقشی را که روحانی در قوه مجریه برای آنها بازی کرده است، در قوه مقننه بازی کند.بسیاری از آنها از جمله علیخانی و مرعشی در گفت‌وگوهای خود اعلام کرده‌‍اند که لاریجانی را به عارف برای ریاست مجلس ترجیح می‌دهند. ناطق نوری دیگر چهره‌ای است که اصلاح طلبان به آن چشم دوخته‌اند. حضور ناطق می‌تواند او را به اولین گزینه اصلاح طلبان برای ریاست مجلس تبدیل کند، اما او بارها اعلام کرده است علاقه‌ای به این حضور ندارد اما اصلاح طلبان هنوز چشم امید به حضور او دارند.


پاسخ بذرپاش به اظهارات نوبخت

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس نسبت به اظهارات امروز محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت پیرامون عدم تایید ارسال خبر پیام محرمانه رئیس جمهور آمریکا به مقامات کشورمان واکنش نشان داد.

متن پاسخ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

برادر عزیز جناب آقای نوبخت

ضمن آرزوی قبولی طاعات آنجاب لازم می دانم نکات ذیل را یاد آور شوم:

1-بنده هیچگاه از عنوان «نامه» در خبر اعلامی استفاده ننموده ام.

2-بنده هیچگاه به مخاطب «پیام» هم اشاره ای نکرده ام.

3-خودتان میدانید که برای شما احترام زیادی قائلم، ولی حضرتعالی سخنگوی قوه مجریه می باشید ،طبیعی است از همه اتفاقات در همه قوا مطلع نباشید.

4-حضرتعالی بارها راجع به افزایش قیمتهااعلام موضع وآن را تکذیب نمودید،ولی هنوز جوهر تکذیب خشک نشده بود که افزایش قیمت اتفاق افتاد،حال چگونه اینقدر صریح موضعگیری می نمایید.

ایام عزت مستدام

برادر کوچک شما

بذرپاش


دستور سید حسن خمینی در واکنش به سخنان مصباح

در پی سخنان اخیر آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در مورد "رفوزه شدن بسنگان امام خمینی" و حتی تشبیه آنان به "ابوجهل" که حق را می شناسند اما انکار می کنند، حجت الاسلام سید حسن خمینی به چهره های بیت امام خمینی و رسانه های منتسب به این جریان اعلام کرده است که به هیچ وجه، هیچ واکنش و پاسخی به سخنان اخیر مصباح یزدی نشان ندهند.

آیت الله مصباح یزدی گفته بود: در سال‌های ابتدای بعثت، از جمله ماجرای وفات رسول خدا، بسیاری از بستگان و اصحاب پیامبر رفوزه شدند. آن امتحان برای ١٤٠٠ سال پیش بود و از آن زمان جامعه رشد بیشتری کرده است. آن زمان برخی بستگان پیامبر عامل انحراف بودند و رفوزه شدند و اکنون برخی بستگان امام خمینی (ره). برخی حق را می شناسند، اما مانند ابوجهل تا پای جان آن را انکار میکنند. روح برتری طلبی، قانع نشدن به حق خود و تسلیم نشدن در برابر حق از عوامل روانی است که برخی آگاهانه و عامدانه حق را انکار می کنند، و حتی در مقابل حق سرمایه گزاری میکنند. ما منطق، ارزش ها، سیره پیامبر و اهل بیت را داریم، اما آسیبی که همه این ها را مخدوش می کند، تحریف است.


روایت جدیدی از دکل گم شده

در سال 2006 بین شرکت PEDCO به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران و پیمانکار رومانیایی GSP دعوای حقوقی بر سر سرقت دکل نفتی از آبهای ایران سر می گیرد.در خبر منتشر شده در سایت ریگ زون در سال 2006 آمده: در 16 اوت 2006 آقای گابریل کومانسکو مدیر شرکت پیمانکاری جی اس پی ادعاهای ایران مبنی بر سرقت دکل نفتی از آب‌های ایران را مسخره توصیف کرد. پیمانکار رومانیایی با ادعای قانونی بودن کار خود از انتفال دکل نفتی از نوع موسوم به Fortuna jackup به آب‌های شارجه خبر داد و آقای گابریل در مصاحبه ای گفت 4 ماه پیش از این تاریخ، قرارداد حفاری با شرکت PEDCO (زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران/NIOC) به پایان رسید اما بدلیل حسن نیت دکل از تاریخ اول آوریل 2006 به مدت 3 ماه دیگر برای امن سازی چاه نفتی به کار خود ادامه داد.وی ادعا کرد که با رأی دادگاه قشم به شماره نامه 85/1/290 اجازه خروج داده شده و با حضور نیروهای نظامی از جزیره هنگام دکل خارج شده است.در همین زمان که مناقشه با ایران ادامه داشته دکل نفتی دیگری از نوع Orizont jackupاز این پیمانکار رومانیایی در آب‌های ایران مشغول حفاری بوده است. شرکت جی اس پی مدعی شد که دو دکل مذکور توسط شرکت مستقر در دبی بنام Oriental Oil Co کرایه شده و به شرکت ایرانی PEDCO مجدداً اجاره داده شده است.(آن زمان) جی پی اس ظاهراً بعداً متوجه شده که شرکتی بنام اورینتال اصلاً وجود خارجی ندارد و به همین خاطر PEDCO را متهم به نقض قوانین بین المللی کرد.پیمانکار رومانیایی ادعا کرد که دو دکل نفتی مذکور را در دسامبر 2005 از شرکت Petrom OMV خریده و در اختیار شرکت اورینتال قرار داد و اورینتال هم آن را به ایرانی‌ها اجاره داد. از سوی دیگر اورینتال باید 17 میلیون دلار به جی اس پی می‌داده که ظاهراً به گفته مدیران جی اس پی این پرداخت صورت نگرفته و قرارداد نیز از سوی جی اس پی ملغی شده است و در تاریخ انتشار این خبر دکل منتقل شده از آب‌های ایران در شارجه برده شده و به شرکت آلمانی Germanischer Lloyd سپرده شده است.


مدعیان جدید برای برند «اعتدال»

محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: ما برای انتخابات استراتژی و تاکتیک داریم به هر جهت استراتژی مشخص است البته تاکتیک ها می تواند متفاوت باشد سلایق هم امکان دارد متفاوت باشد ما باید ظرفیت پذیرش تاکتیک های مختلف را در انتخابات داشته باشیم. این حرفی که شما می زنید معنا و مفهومش این است که یک جریان می خواهد برای انتخابات آینده شعار و تابلوی اقتضایی داشته باشد ضمن اینکه بحث «اعتدال گرایی» برندی برای شخص خاصی نیست بحث اعتدال گرایی حتی برند جناب آقای روحانی هم نیست. خدا رحمت کند مرحوم آقای عسگراولادی را اگر شما از من بخواهید بعد از انقلاب یک چهره انقلابی، زندان رفته، معتقد معرفی کنم میگویم عسگراولادی یعنی اگر ایشان زنده بودند، رئیس جمهور را یک طرف و آقای عسگراولادی را هم طرفدیگر قرار می دادیم و بعد می خواستیم در گفتار، رفتار، حرکات، برخوردها نگاه کنیم قطعا رفتار اعتدالی به معنای جامع کلمه مربوط به آقای عسگراولادی بود فلذا خود ما هم معتقد به این هستیم"اعتدال یک روش است" حال ممکن است فرد اصولگرا باشد اما روش اعتدالی را انتخاب کند این به معنی این که در جرگه حامیان دولت یا لیست دولت قرار گرفته نباید تلقی شود. حتی چنانچه امکان دارد یک فردی مستقل باشد اما روش اعتدالی داشته باشد آنهم اشکال ندارد. حتی ممکن است کسی اصلاح طلب باشد اما روش رادیکالی داشته باشد یا اصلاح طلب باشد اما روش اعتدالی داشته باشد. طرف می گوید من اصلاح طلب هستم اما روشم اعتدالی است روش اعتدالی هم همین مشی است که خودم انتخاب کردم نه اینکه اگر من گفتم اعتدالی هستم معنای آن این است که اگر فردا به مجلس بروم در بست در اختیار دولت هستم.


قاسم‌خانی: هم از بى‌بى‌سى فحش می‌خوریم هم از بیست و سى

این فیلمنامه‌نویس پیامی را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده که به شرح زیر است:«یكى از ويژگى‌هاى كار ما اينه كه به طور همزمان مي‌تونيم از جهات مختلف فحش بخوريم. يعنى اونوريا فحش مي‌دن كه مزدوريم و جيره‌خور حكومت و بيت‌المال رو مي‌خوريم كه سر مردم رو گرم كنيم، اينوريا فحش مي‌دن كه فراماسونيم و عامل موساد و مروج فرهنگ غرب. روشنفكرا فحش مي‌دن كه مبتذليم، مبتذلا فحش مي‌دن كه روشنفكريم. هم از بى‌بى‌سى فحش مي‌خوريم هم از بيست و سى. بانمكه، نه؟»


بیش از ٢٣٠ فیلم در ٣٤‌ سال گذشته اکران نشده‌اند

در ٤ ماه ابتدایی ‌سال ٩٤ چندین فیلم توقیف شده در سال‌های دور و نزدیک با شرایط خاص و مختلف روی پرده رفته‌اند و اصطلاحا رفع توقیف شده‌اند؛ به این بهانه خبرآنلاین لیست جالبی منتشر کرده که در آن نام ٢٣٠ عنوان فیلم وجود دارد که در دوره‌های مختلف مدیریتی سینما رنگ اکران را به خود ندیدند. اکران نشدن این فیلم‌ها دلایل متعددی دارد، اما اصلی‌ترین دلایل نداشتن فرصت برای اکران و توقیف توسط نهادهای تصمیم‌گیرنده بوده است. در این لیست نکات جالبی وجود دارد که ترجیح دادیم با بررسی دوره به دوره مدیریت‌ها به این نکات برسیم. سال‌های ٦٠ و ٦١ و دوره مدیریت مهدی کلهر به‌عنوان یکی از اولین مدیران سینمایی ٧ عنوان فیلم رنگ پرده را به خود ندیدند که از مهم‌ترین آنها «خط قرمز» مسعود کیمیایی و «مرگ یزگرد» بهرام بیضایی بود. در فاصله سال‌های ٦١ تا ٦٧ که به یکی از مهم‌ترین دوران‌های مدیریت سینمای ایران تبدیل شد و مدیریت آن برعهده فخرالدین انوار بود ٨ فیلم رنگ پرده را ندیدند که تنها فیلم «عبور» به کارگردانی کمال تبریزی، کارگردان امروز شناخته شده‌ای پشت دوربین آن قرار داشت و باقی فیلم‌ها آثار کارگردانانی بودند که امروز هیچ نام و نشانی از آنها در سینما نیست ازجمله یداله نوعصری یا شهرام شبیری. نکته جالب این است که برخلاف تمام هیاهوها پیرامون مدیریت سینمای دهه شصت، دو دوره ابتدایی مدیریت پس از انقلاب سینما کمترین آمار فیلم‌های اکران نشده را دارند. سید‌مهدی فریدزاده مدیریت سال‌های ٦٩ تا ٧٠ سینمای ایران را برعهده داشت که فیلم‌های اکران نشده به ١٠ عدد رسید. کمال تبریزی با فیلم «در مسلخ عشق»، ابوالفضل جلیلی با «رقص خاک» و محمد علی نجفی با فیلم «افسانه شهر لاجوردی» مهم‌ترین کارگردانان و فیلم‌هایی هستند که در این دوره فیلم‌هایشان به نمایش در نیامد.


کمپین «تقوا در دنیای مجازی»

به تازگی کمپینی با عنوان «تقوا در دنیای مجازی» در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است که به تمام کاربران شبکه‌های اجتماعی یادآور می‌شود رفتارها و تعاملات اجتماعی بین افراد در دنیای حقیقی را نیز می‌توان در دنیای مجازی در پیش گرفت، فقط با اندکی توجه بیشتر!.


حزب یکتا؛ نئوپایداری های تکنوکرات

یکی از نکته های جالب توجه در اظهارات دانشجو که موید تلاش برای مصادره میراث دولت احمدی نژاد است، این جمله است: "نخستین هدف ما این است که شعارهای انقلاب را سر دست بگیریم". این جمله یادآور جمله رهبر انقلاب در ستایش دولت دکتر احمدی نژاد است. هنگامی که فرمودند: «یک نکته دیگر هم که در مورد این دولت در طول این هشت سال مورد نظرم بود و بارها هم به آن اشاره کردم این است که این دولت بحمدالله توانست شعارهای انقلاب را سردست بگیرد و به آن‌ها افتخار کند و آن‌ها را در جامعه مطرح کند.» و حالا حزب یکتا می خواهد بدون پرچمدار اصلی و حتی در تخطئه و تقابل با آن شعارهای انقلاب را سر دست بگیرد! لازم است به کامران دانشجو یادآوری کنیم که جناب عالی در سال 84 عضو ارشد ستاد کاندیدایی بودی که شعار اصلی اش "امید" و "هوای تازه" بود و آنکه شعارهای انقلاب را سردست گرفته بود، همانی است که امروز دامن برمی چینید تا مبادا آلودگی انحرافش به شما هم سرایت کند! دانشجو برای برائت خود می گوید: "پس از پایان کار دولت و استقرار آقای احمدی‌نژاد در ساختمان ولنجک بنده فقط یک یا دو بار به آن ساختمان رفتم، اما در آنجا همان حواشی که در دولت وجود داشت، ادامه‌دار بود که بنده بارها اعتراضم را به صورت علنی مطرح کردم و در نهایت تصمیم گرفتم دیگر به آنجا نروم." و تاکید می کند: "یکتا نشأت گرفته از جمعی است که دغدغه دین و شعارهای انقلاب دارند نه دغدغه مکتب ایرانی. ما دغدغه انتخابات و یا رئیس شدن یا نشدن، نداریم و موضع ما مشخص است....از روسای دانشگاه‌ها تا استانداران، فرمانداران و یا مجموعه‌های عادی و ورزشی اعضای این جبهه هستند. اینها افرادی هستند که علاوه بر حزب‌اللهی بودن احساس می‌کنند با کارآمدی و تحول نسبتی دارند و نگاه‌شان به توانمندی‌های درونی است و امیدواریم "یکتا" فراگیر شود تا بتوان از توانمندی و تجربه این افراد استفاده کرد."

در پایان این گزارش هم می‌خوانیم: بنابراین گزارش در شرایطی که بسیاری از مدیران دولت اصلاحات علی رغم تمام مشکلات و خطاها و خیانت ها، هنوز از رییس شان حمایت می کنند، باید منتظر ماند و دید پاسخ افکار عمومی به نمک خوران نمکدان شکن دولت احمدی نژاد چه خواهد بود، نمکدان شکنانی که به اعتراف خودشان اگر احمدی نژاد نبود، خواب وزارت و معاونت و استانداری و مدیرکلی و ... هم نمی توانستند ببینند! و اکنون یک سوال از دکتر احمدی نژاد: اگر آن "مرد" بازگردد، دوباره قرار است از همین نوابغ و اسطوره های جوانمردی در کابینه استفاده کند؟!


شرط تلویزیون برای پخش یک برنامه موسیقی

مدیر شبکه آموزش در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه «دستان» مورد حمایت شبکه آموزش قرار گرفته و تداوم می‌یابد؟ عنوان کرد: این برنامه اگر به موسیقی اصیل متعهد باشد، ادامه پیدا می‌کند؛ البته مهمانان این برنامه هم باید این ویژگی‌ها را داشته باشند.


ابهام در خصوص منبع خبری بذرپاش

نوذر شفیعی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اظهارات اخیر مهرداد بذرپاش در مورد انتقال پیام محرمانه اوباما به مقامات ایرانی در مورد پرونده هسته‌ای توسط یک کشور همسایه، تصریح کرد: واقعا اطلاع ندارم که آقای بذرپاش منابع خود را درباره چنین موضوع مهمی از کجا دریافت می‌کند؟ وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد اطلاعات آقای بذرپاش از منابعی خارج از مجلس به وی می‌رسد٬ ادامه داد: فکر می‌کنم این اظهار نظر شخصی بوده٬ چراکه من به عنوان یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی اطلاع ندارم که آقای بذرپاش منابع خود را درباره چنین موضوع مهمی از کجا دریافت می‌کند.


هشتگی برای نصیحت داعشی‌ها

کاربران عرب در فضای مجازی هشتگی را ایجاد کردند تا مانع از انجام عملیات‌های انتحاری داعشی‌ها شوند.به تازگی هشتگی در میان کاربران جهان عرب راه اندازی شده تا تروریستهای داعشی را که برای عملیات انتحاری آماده می شوند نصیحت کنند.این هشتگ با عنوان « قبل_ان_تفجر_نفسک » عاملان انتحاری را به مواردی مانند علت پیدایش، سنت پیامبر و ... دعوت می کند.استقبال گسترده کاربران عرب جدای از هر گونه مذهب و جنسیتی جالب توجه است.


تشکیل کارگروه جامعه مدرسین برای خبرگان

دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از تشکیل کارگروهی برای معرفی نامزدهای تایید شده و مورد اعتماد این تشکل برای انتخابات خبرگان به مردم خبر داد.آیت الله حسین بنیادی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالات خبرنگار مهر، در خصوص برنامه ریزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات مجلس خبرگان تاکید کرد: کارگروهی تشکیل شده که کاندیداهای مورد اعتماد و تایید شده را برای انتخابات خبرگان معرفی کنند. دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: تمامی تلاش بر ایجاد وحدت بین اصولگرایان است که امیدواریم این اتحاد هرچه سریعتر ایجاد شود.


گزاره برگ ملی با کامیون به وزارت خارجه رفت

گزاره برگ ملی هسته‌ای که حاوی میلیون‌ها امضاست، تحویل مقامات وزارت امورخارجه کشورمان شد.به نوشته خبرگزاری صدا و سیما نماینده ویژه قائم مقام وزیر امورخارجه این گزاره برگ و امضاهای انجام شده را که با یک کامیون حمل شده است تحویل گرفت.برخی از بنرهای حاوی امضای این گزاره برگ مقابل ساختمان شماره یک وزارت امورخارجه پهن شده است.


سالانه ۵۰ هزار هکتار بر بیابان‌های ایران افزوده می‌شود

پرویز گرشاسبی، معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع ایران خبر داده که سالانه ۵۰ هزار هکتار بر بیابان‌های ایران افزوده می‌شود.گرشاسبی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از «برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی و استفاده بیش از حد از خاک» به‌عنوان علل عمده بیابان‌زایی در ایران نام برده است.گرشاسبی می‌گوید: «چنانچه در کنار یک اکوسیستم بیابانی، جاده‌ها، صنایع و فرودگاه‌ها استقرار یابند موجب افزایش حمل ماسه‌های بادی شده و اکوسیستم بیابانی را تبدیل به کانون بحرانی می‌کنند.»به گفته او در ۵۰ سال گدشته حدود ۲.۵ میلیون هکتار بیابان‌زدایی در کشور انجام شده اما به دلیل «عدم مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز»، در حال حاضر میزان بیابان‌ز‌دایی و بیابان‌زایی در کشور سالانه با هم برابر شده است.


بشار اسد عکس پدرش را از اسکناس‌های جدید حذف کرد

بانک مرکزی سوریه سه شنبه 30 ژوئن اسکناس نقدی جدیدی به قیمت 1000 لیر را روانه بازار کرد. به نوشته العربیه در اسکناس های جدید، برای نخستین بار عکس حافظ اسد از اسکناس های با قیمت بالا حدف شد.اسکناس های جدید در روسیه چاپ شده اند. عکس شهر باستانی بصرا که تحت کنترل نیروخای تروریستی است، بر روی این اسکناس ها چاپ شده است. وزیر دارایی سوریه در دمشق آن را در معرض دید خبرنگاران قرار داد.اسکناس های جدید در مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی توزیع خواهند شد


پنج و نیم میلیون ایرانی درگیر مواد مخدر ‌

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان رویکرد جدید دولت در مقابله با اعتیاد را مشارکت و اجتماعی کردن آن دانست و گفت: پنج میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده درگیر موضوع مواد مخدر هستند و ۵۵ درصد آمار طلاق ناشی از مواد مخدر است.به گزارش ایسنا، محمدحسین شاهکویی در همایش تجلیل از فعالان حوزه درمان، نظارت و آموزش اعتیاد که در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء (ص) رشت برگزار شد، اعتیاد را یکی از بحران‌های اصلی جامعه بشری دانست و اظهار کرد: پس از بحران فقر، رشد جمعیت، نابودی محیط زیست، اعتیاد چهارمین بحران اصلی جامعه بشری است.وی با تاکید بر مقابله با این پدیده خانمانسوز گفت: مقابله با اعتیاد باید همراه پیشگیری و درمان باشد و برای رسیدن به هدف نیز باید برنامه داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار