رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود:
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، اقامتگاه بوم‌گردی عمارت پروین در روستای قلعه نو خرقان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۵۶۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 07 February 2018
 به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان، «حمیدرضا حسنی» گفت : این اقامتگاه بوم‌گردی با صرف 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در روستای هدف گردشگری قلعه نو خرقان به بهره برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه وجود جاذبه‌های مختلف طبیعی، مناطق و روستاهای هدف گردشگری از جمله دلایل استقبال گردشگران از اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان شاهرود است، گفت: با افتتاح اقامتگاه عمارت پروین، تعداد اقامتگاه های بوم گردی دارای مجوز شهرستان شاهرود به  19 واحد می‌رسد.
حسنی از افتتاح سه طرح مرمتی در دهه فجر امسال نیز خبر داد و افزود: این پروژه‌ها شامل مرمت حمام تاریخی شهر نمونه گردشگری بسطام، مرمت تکیه تاریخی زنجیری شاهرود و مرمت بام حمام تاریخی بیارجمند است.
وی گفت: برای اجرای این پروژه ها چهار میلیارد و 340 میلیون ریال هزینه شده است.
شهرستان شاهرود دارای 148 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی است که از این تعداد 60  اثر شامل بناهای تاریخی و مابقی محوطه‌های تاریخی و میراث طبیعی و معنوی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار