وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت :
به گزارش تابناک سمنان ،وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : حدود 200 هزار میلیارد ریال برای راه اندازی دوباره واحدهای صنعتی و تولید نیمه فعال کشور تخصیص یافته است.
کد خبر: ۵۶۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 06 February 2018
به گزارش تابناک سمنان ، مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان که در ششمین روز از دهه فجر با حضور چاوشی استاندار سمنان، همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در سالن یادگار امام استانداری برگزار شد با بیان اینکه اهداف اصلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درکشور رونق بخش های تولید و کسب و کاراست افزود:باید برای کاهش آمار بیکاری در کشور همدل باشیم و همه مانسبت به رونق کسب و کار درایران اسلامی متعهدیم.
وی به پیش بینی ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای طرح های ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت اشاره کرد و گفت: این اعتبار برای پرداخت تسهیلات با نرخ ۶ درصد درنظر گرفته شده است که می تواند به ایجاد اشتغال در این مناطق کمک کندو۳۰ درصد این پول باقی خواهد ماند تا بین استانهایی که عملکرد بهتری داشته اند توزیع شود.
وی خاطرنشان کرد : این تسهیلات به مناطق شهری با جمعیت کمتر از 10 هزار نفر هم پرداخت می شود که این امر نشان می دهد دولت برای رفع گرفتاری های مردم در نقاط مختلف برنامه دارد،به عنوان مثال کاهش آمار بیکاری از 12.5 درصد به هشت درصد در سمنان مبین رونق کسب و کار در این استان است.
وی تصریح کرد : استان سمنان به دلیل برخورداری از واحدهای صنعتی قطعه سازی، خودرو سازی و اتوبوس سازی می تواند در اجرای طرح جایگزینی خودرو های فرسوده نقش ایفا کند،هم چنین طرح جایگرینی خودرو های فرسوده با دستور رییس جمهور در چند روز گذشته در دستور کار قرار گرفته است که برای اجرای آن حدود 50 درصد از سوی وزارت نفت و 30 درصد تسهیلات تامین اعتبار خواهد بود.
وی اذعان کرد: اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب در کشور ابلاغ شده است و باید برای اجرای آن تمامی دستگاه های اجرایی و حاکمیتی احساس وظیفه کنند ،علاوه براین اجرا و مصوبات برنامه های اقتصاد مقاومتی نباید تنها منوط به سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی باشد و این جلسات باید با جدیت در استان سمنان برگزار شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به موافقت رهبری با برداشت ۱ و نیم میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای اضافه شدن به بودجه سال آینده گفت: بانک ها نیز متعهد شده اند ۱ و نیم میلیارد دلار از منابع خود را به طرح های سال ۹۷ اختصاص دهند‌.
کرباسیان بیان کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس اقدامات خوبی در بحث مطالعه و تصویب بودجه 97 انجام داده است و همفکری دولت و مجلس در این بخش مثال زدنی است.
کرباسیان با درخواست از مدیران اقتصادی استان سمنان برای توجه بیشتر به بورس و بازار سرمایه گفت: تالار بورس در این استان چندان فعال نیست وباید برای افزایش اشتغال،تالار بورس درسمنان رافعال کرد که لازم است نسبت به فعالسازی آن و افزایش عرضه دارایی های دولت در آن اقدام شود.
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات زیست محیطی برای توسعه فعالیت های صنعتی و معدنی در استان سمنان تاکید کرد: خوشبختانه آقای کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست تلاش می کند با رعایت مسائل زیست محیطی، به توسعه بخش صنعت و معدن نیز کمک کند.
کرباسیان تصریح کرد: ‌محدودیت های زیست محیطی در بحث انتقال آب به استان سمنان وجود ندارد و اقداماتی به حق انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به کشور انجام شده که تا حداکثر 2 سال آینده به بهره برداری می رسد.
 
وزیر اقتصاد در پایان با تاکید بر جایگاه صادرات غیرنفتی در ارز آوری خاطرنشان کرد: رونق تولید با رویکرد صادرات، شاه بیت سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار