کد خبر: ۵۶۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 10 February 2018
حمله دوباره اسرائیل به سوریه دفع شد/ سرنگونی یک جنگنده اف16 اسرائیلی توسط پدافند سوریه/ اوضاع در دمشق تقریبا عادی است و آماده باش کامل ارتش/ کابینه اجازه عملیات علیه سوریه را صادر کرد/ توقف پروازها در چند فرودگاه در سرزمین های اشغالی

به گزارش تابناک سمنان به نقل از جماران:

  یک جنگنده اف 16 رژیم اشغالگر اسرائیل توسط پدافند هوایی سوریه بر فراز منطقه «الجلیل» سرنگون شد.این هواپیما در حمله به سوریه مشارکت داشت که توسط ضد هوایی های سوریه سرنگون شد.رسانه های اسرائیلی سرنگونی این جنگنده در منطقه الجلیل را تأیید کردند.این رسانه هاهمچنین گفتند که یک بالگرد نظامی اسرائیلی نیز در منطقه شبعا سرنگون شد.
 
جدیدترین تحولات و رخدادها در این زمینه را از نظر می گذرانیم:
 
شبکه دهم تلویزیون اسرائیل به نقل از یک مسئول نظامی اسرائیلی اعلام کرد که این رژیم به دنبال گسترش تنش نیست.
خبرنگار العالم در دمشق اوضاع در دمشق را تقریبا عادی گزارش داد و تأکید کرد که ارتش سوریه در حالت آماده باش کامل است و آمادگی کامل برای مقابله با هر گونه تجاوز جدید رژیم اشغالگر  را دارد.
کارشناسان در فلسطین بر این باورند که جنگ بزرگی رخ نخواهد داد و در حد یک تنش محدود و واکنش اسرائیل به سرنگونی هواپیمایش است.
کابینه اسرائیل اجازه انجام عملیات نظامی علیه سوریه در واکنش به سرنگونی جنگنده اف 16 این رژیم را داد.
برخی منابع خبری نیز اعلام کردند که گردان دفاع هوایی در منطقه الکسوه در نزدیکی دمشق مورد حمله قرار گرفت. همچنین شش موشک به سمت هواپیماهای متجاوز شلیک شده است.
شبکه الحدث مدعی شد که اسرائیل تصمیم به اجرای حملات منحصر به فرد به اهداف ایران و سوریه در سوریه گرفته است.
رسانه های اسرائیلی همچنین اعلام کردند که تنش در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد.آژیرهای خطر اکنون در منطقه الجلیل بالا و جولان اشغالی، عکا و نهاریا به صدا در آمدند.
تلویزیون سوریه نیز اعلام کرد که اسرائیل تجاوز جدیدی به سوریه کرد.
این تلویزیون افزود که صدای انفجارهایی در ریف دمشق به گوش می رسد.
خبرگزاری سانا نیز گزارش داد که دفاع هوایی سوریه با حمله جدید اسرائیل در حال مقابله است.
برخی منابع خبری نیز از توقف پروازها در چند فرودگاه در سرزمین های اشغالی خبر دادند.
رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که هواپیماهای اسرائیلی حمله ای را به منطقه شمالی بلندی های جولان داخل سوریه در منطقه شمالی انجام دادند.
برخی خبرها نیز از شلیک یک موشک به شمال سرزمین های اشغالی خبر دادند.
رسانه های اسرائیلی مدعی شدند که گنبد آهنین با یک موشک مقابله کرده است.
پدافند هوایی سوریه موشک های جدیدی به سمت هواپیماهای اسرائیلی شلیک کرد.
 
رسانه های اسرائیلی نیز تصاویری از دو خلبان زخمی که جنگنده آنها سرنگون شد  را منتشر کردند.حال یکی از این دو خلبان وخیم گزارش شده است.
خبرنگار المیادین در قدس اشغالی نیز گفت که منطقه ای که در ا جنگنده اف16 سرنگون شد همچنان منطقه نظامی بسته است.
روزنامه یدیعوت آحارنوت نیز نوشت که اسرائیل نمی تواند تسلیم معادله سرنگونی یک پهپاد در مقابل سرنگونی یک جنگنده اف 16 تن دهد زیرا این یک معادله بازدارندگی بدی است.
برخی رسانه های اسرائیلی نیز اعلام کردند که یک فرضیه ای وجود دارد که درباره آن تحقیق می شود و آن این است که آیا اسرائیل در یک دام ایرانی گرفتار شده است یا نه.
این رسانه ها افزودند که دام ایران این است که یک پهپاد بفرستد تا هواپیماهای اسرائیلی با آن مقابله کنند و پس از آن سوریه هواپیماهای اسرائیلی را سرنگون کند.
این رسانه ها افزودند که «آیزنگوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالکر اسرائیل برای ارزیابی اوضاع و چگونگی واکنش به حوادث رخ داده نشست اضطراری برگزار کرد.
یک منبع نظامی سوری نیز گفت که اسرائیل به یکی از  پایگاه های نظامی در منطقه مرکزی در سوریه تجاوز جدید انجام داد و دفاع هوایی سوریه با این حمله مقابله و آن را دفع کرد.
تلویزیون رسمی سوریه نیز  اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه چند هواپیمای اسرائیلی را مورد اصابت قرار داد.
پیش از این ر سانه‌های اسرائیلی مدعی  شده بودند که  پنج موشک از سوریه به سمت ارتفاعات جولان در شمال سوریه در ساعات پایانی شب گذشته شلیک شده است و این رژیم در واکنش به آن، دست به حملاتی در خاک سوریه زده‌اند.
این رسانه‌ها مدعی شدند، یک پهپاد سوری نیمه‌های شب گذشته وارد حریم هوایی اسرائیل شده و اسرائیل در واکنش به این اقدام دست به حملاتی علیه اهدافی در سوریه زده است.
این رسانه‌ها همچنین مدعی شدند، این حملات موشکی هیچ خسارتی بر جای نگذاشته است.
بر اساس اطلاعات اولیه جنگنده‌های اسرائیلی جاده اصلی الزبدانی و قوسایا را هدف گرفتند.
برخی رسانه ها نیز مدعی شد، ارتش اسرائیل  اعلام کرد که یک پهپاد ایرانی را رهگیری کرده و اسرائیل اهدافی ایرانی را در خاک سوریه مورد هدف قرار داده است.
آفیخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده است که بالگرد آپاچی اسرائیلی یک پهپاد ایرانی را که از خاک سوریه بلند شده بود، رهگیری کرده است.
وی ادعا کرد  که ارتش اسرائیل پرواز این پهپاد را از فرودگاه «تیفور» در منطقه تدمر در سوریه به سمت اسرائیل رصد کرد و این پهپاد توسط یک بالگرد آپاچی ساقط شد و  داخل سرزمین های اشغالی سقوط کرده است.
رسانه های اسرائیلی همچنین از سقوط یک موشک ضد هوایی در بلندی های جولان اشغالی خبر دادند.
در پی اصابت موشک به بلندی های جولان آژیرهای خطر در این منطقه به صدا در آمد و مراکز اضطراری باز شدند.
رسانه های اسرائیلی از شلیک پنج راکت به بلندی های جولان اشغالی نیز خبر دادند.
همچنین در پی سرنگونی جنگنده نظامی اسرائیلی توسط دفاع هوایی سوریه نیروی هوایی رژیم اشغالکر در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی به حالت آماده باش در آمد.
«احمد رفیق  عوض» کارشناس امور اسرائیل در رام الله گفت که درگیری با اسرائیل تنها راه حل همه بحران ها در منطقه و گشودن صفحه جدید در منطقه است.
عوض سرنگونی جنگنده اسرائیلی توسط پدافند سوریه را آغاز دوران جدید در منطقه دانست.
خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که یک سخنگوی نظامی اسرائیلی سرنگونی جنگنده اف16 این رژیم را مورد تأکید قرار داد.
رسانه های اسرائیلی همچنین اعلام کردند که سامانه دفاعی سوریه 25 موشک به سمت هواپیماهای اسرائیلی شلیک کردند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار