/حضور هوشمندانه، حمایت قاطعانه/
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام(ره) به بعثت دوباره اسلام آمد و پیام‌آور رحمت این انقلاب بود، گفت: امام روحی مسیحایی در پیکره بی جان این ملت دمید و ملت بیدار شد و علیه استبداد شورید.
کد خبر: ۵۶۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 11 February 2018

سردار حسین سلامی امروز (یکشنبه) در مراسم راهپمیایی ۲۲ بهمن در اهواز ضمن تبریک سی‌ و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی٬ اظهار کرد: به روان پاک پیشوای بزرگ انقلاب٬ امام خمینی درود می فرستیم و برای رهبر انقلاب که با منطق وحی و پس از امام راحل هدایت امت اسلام را در عصر پیچیده ترین توطئه‌های جهانی بر دوش گرفت و به اذن خدا در این سال‌ها سفینه نجات امت اسلام را به ساحل رستگاری هدایت کرد٬ عزت و سلامت خواستاریم و برای شهیدان والامقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مدافع حرم، درود می‌فرستیم.

وی افزود: اینجا سرزمین حماسه‌های جاودان و شهیدانی است که چون ستارگان پر فروغ و بی غروب می‌درخشند. سرزمین مردمانی ستبر٬ مقاوم و فداکار که نقش باشکوه یک مقاومت بی انتها را بر صحنه زمین به تصویر کشیدند و در دوران جنگ از کرامت یک ملت دفاع کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مردم خوزستان و اهواز در همه صحنه‌های سخت انقلاب و دفاع در خطوط مقدم جبهه ایران اسلامی حضوری درخشان و جاودان داشتند. شما تراکم شکوه یک ملت هستید. در 13 دی‌ماه امسال وقتی مانند رودی خروشان عرض کارون را می‌پیمودید همه دل‌ها در کشور آرام گرفت و شما فتنه را با حضورتان به زیبایی خاموش کردید. شما نمونه‌های شاهدی از امت وسط هستید که خداوند در قرآن مسلمانان را به آن دعوت می‌کند.

سلامی بیان کرد: امروز باز هم شما تصویرگر عظمت و شکوه ملت ایران در دفاع از انقلاب اسلامی هستید و آمده‌اید تا تیر خلاص را بر پیکر رویا‌های شوم دشمنان اسلام و ایران شلیک کنید. امروز سالروز یکی از عظیم‌ترین پیرزوی‌های اسلام و ایران بر بزرگترین امپراطوری تاریخ بشر، یعنی آمریکا است.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب، وابستگی و فقر در جهان اسلام و ملت ایران حاکم بود٬ تصریح کرد: جغرافیای ایران بخشی از جغرافیای سیاسی آمریکا تلقی می‌شد و هویت معنوی و حقیقی این ملت به یغما رفته بود. ترویج برهنگی و بی‌حیایی بخشی از فرهنگ رایجی بود که شاه در منطقه و جهان اعمال می‌کرد. ثروت‌های مادی مملکت به غارت می‌رفت و از اسلام و ایران چیزی جز ملت مصرف‌کننده کالاهای غرب به جای نمانده بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: هزاران مستشار آمریکایی شئون مختلف فرهنگی٬ اقتصادی٬ اجتماعی٬ علمی٬ سیاسی و نظامی این مملکت را طراحی و مدیریت و اداره می‌کردند و ایران یک وابسته و تابع و سرسپرده سیاسی از غرب بود. بیگانگان، تاریخ ما را می‌نوشتند و هیچ ‌کدام از مفاهیم زیبایی که امروز از مشخصه‌های مردم این نظام است، در اندام این ملت دیده نمی‌شد.

سلامی خاطرنشان‌کرد: اما امام(ره) به بعثت دوباره اسلام آمد و پیام‌آور رحمت این انقلاب امام بود که روحی مسیحایی در پیکره بی جان این ملت دمید و ملت بیدار شد و علیه استبداد شورید و به آزادی و استقلال خود اندیشید و میدان مجاهدت مردان و زنانی بود که برای بازیابی هویت و منزلت حقیقی خود، انقلاب کرده بودند. امروز بزرگترین شکست تاریخ به آمریکا وارد شد و از مستحکم‌ترین ستون‌های خیمه سیاست های آمریکا در جهان فرو ریخت و ملت ایران به آزادی رسید.

وی ادامه داد: اما دشمنان ملت بزرگ ایران، ساکت ننشستند. هم تاریخ صدر اسلام و هم تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی ایران گواه است که هر گاه اسلام درخشید، تمام قدرت‌های زمانه، مشرکان، منافقان و کفار در برابر آن صف‌آرایی کردند. اما اسلام از میان شمشیرهای جهاد عبور کرد و اقطار زمین را درنوردید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آیا کسی باور می‌کرد، آن زمان که آیات روح‌بخش وحی بر قلب پیامبر (ص) در غار حرا نازل می‌شد، پیام‌های آزادی‌بخش اسلام بتواند با سرعت دره‌های تنگ شهر مدینه را طی کند و امپراطوری‌های شرق و غرب عالم را در هم فرو بشکد؟ امروز نیز چنین است؛ وقتی خورشید اسلام از کشور ایران طلوع کرد، همه قدرت‌ها در مقابل آن ایستادند.

سلامی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند نور خدا را خاموش کنند٬ تصریح کرد: اما خدا نور خویش را کامل و تمام کرد، گرچه کافران و مشرکان این حقیقت را نپسندیدند و با تمام وجود در برابر این ملت صف‌آرایی کردند. آمریکا و شوروی با وجود اینکه در زمان انقلاب اسلامی با هم دشمن بودند٬ هر دو مانند تیغه‌های یک قیچی مقابل این انقلاب همسو شدند. کشورهای اروپایی و مرتجعان حاکم بر کشورهای جنوبی خلیج‌فارس تمام استعداد و ظرفیت خود را به کار گرفتند تا اجازه ندهند حاکمیتی به نام اسلام روی زمین شکل بگیرد.

وی ادامه داد: دشمنان نمی‌خواستند بپذیرند قدرتی به نام اسلام در جغرافیای سیاسی عالم شکل بگیرد و حکومتی موفق به نام دین و اسلام بر جامعه ایران حاکم شود؛ الگویی که تکثیر می‌شود و سرزمین‌های دیگر را در برمی‌گیرد و بساط تسلط سیاسی قدرت‌های استکباری را از جهان اسلام برمی‌چیند، پدیده‌ای مبارک که امروز پس از 39 سال شعاع‌ها و زبانه‌های نفوذ انقلاب آن را در کرانه‌های مدیترانه و دریای سرخ می‌بینیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان به جنگ انقلاب آمدند، ملت ایران را تحریم کردند، اما این ملت ساکت نماند و جاسوسخانه آن‌ها را در تهران تسخیر کرد و دیپلمات‌های آمریکایی _که طراحی توطئه علیه انقلاب، نقش اصلی آن‌ها بود_ را به مدت 444 روز گروگان گرفتند. آمریکایی‌ها با تشکیل نیرویی فوق‌العاده ویژه تحت عنوان دلتا و با آموزش‌های پیچیده و تجهیزات مدرن، ما‌ه‌ها خود را آماده کردند تا در کویر طبس پیاده شوند.

سلامی خطاب به مردم خوزستان اظهار کرد: با این وجود٬ همان‌گونه که امام فرمود٬ طوفان‌های شن ماموران خدا شدند و به سراغ آن‌ها رفتند و از آمریکایی‌ها چیزی جز خاکستر باقی نماند؛ این نماد نصرت الهی بر ملتی بود که صبر پیشه می‌کند. اما ماجرا به این‌جا ختم نشد. شما در قلب وقوع یکی از بزرگترین جنگ‌های تاریخ بشر زندگی کرده‌اید و زندگی در جنگ را به بشریت آموخته‌اید. شما یاد دادید که هرگز حضور دشمن را در خیابان‌های شهرهای خود تحمل نمی‌کنید. شما جنگ را دیده‌اید و لمس کرده‌اید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس را یک جنگ جهانی خواند و عنوان کرد: آمریکا، شوروی، فرانسه، انگلستان، آل سعود و سایر کشورها همه به جنگ با این ملت آمدند، ملتی که محاصره شده بود و به آن سلاح نمی‌دادند و اقتصاد سرزمین نیز در تحریم بود. تمام رسانه‌های جهانی و نهادهای سیاسی بین‌المللی در حمایت از صدام عمل کردند، اما شما ثابت قدم و استوار ایستادید. در آن نبرد بزرگ باز هم شما شکوه مقاومت این ملت را به یادگار گذاشتید و سرزمین‌تان کربلای مکرر و وادی راهیان نور شد.

وی یادآور شد: ملت ایران در این جنگ بزرگ و در دفاعی مقدس بر جهان قدرتمند آن روز پیروز شد٬ اما باز این انتهای ماجرا نبود. پس از آن توطئه‌های دشمن شکل عوض کرد و دشمنان تغییر سیاست دادند. به عبارتی آنچه ثابت ماند طراحی توطئه علیه ملت ایران بود و آنچه تغییر می‌کرد شکل توطئه بود. این بار دشمن برای انزوای مطلق سیاسی ایران وارد عمل شد و تحریم‌های اقتصادی را فشرده‌تر اعمال کرد و حتی دانشمندان ما را در خیابان‌ها ترور کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آن‌ها می‌خواستند ملت ایران را فلج و تسلیم کنند و نشان دهند که نظریه اثبات حقانیت دین در تشکیل حکومت ناکارآمد است و بدون تکیه بر قدرت‌ها نمی‌توان به استقلال سیاسی رسید، امن بود و پیشرفت کرد. شما ملت شریف در این جنگ بزرگ شرکت کردید و ایستادید، از ولی فقیه دفاع کردید و رهبرتان را در میدان تنها نگذاشتید و ایشان را همانند نگینی درخشان و زیبا در حلقه انگشتری مهر خویش گرفتید.

سلامی افزود: دشمنان می‌خواستند ما پیشرفت نکنیم اما انقلاب از مرزها گذشت. در عین حال که دشمن را در آن سوی مرزها تعقیب می‌کردیم، در افق‌های علم، عمران، صنعت و فناوری پیش می‌رفتیم و اتفاقات بزرگی رخ داد. آن‌ها می‌خواستند ما ضعیف باشیم و تسلیم شویم‌، اما در همان حال که دانشمندان ما را ترور می‌کردند، ما به دانش و فناوری هسته‌ای دست یافتیم، سینه فضا را شکافتیم و موشک‌هایمان پرواز کردند. دشمن پرواز این موشک‌ها را به چشم دید و بر خود لرزید و هنوز هم در حال لرزیدن است. شما صدای عجز و ناله دشمن را مدام می‌شنوید. نمایش‌های مضحک هیات حاکمه آمریکا را می‌بینید که چگونه قطعات موشکی که به سمت رژیم آل سعود پرتاب شده است را به عنوان نشانه‌ای از پیشرفت‌های موشکی ایران نشان می‌دهد.

وی با اشاره به پیشرفت علمی و فیزیکی ایران٬ گفت: دشمن اعتماد و امید ملت ایران را نشانه گرفته است. فتنه‌هایشان به دست این ملت خاموش شد. ما در اوج محاصره اقتصادی و علمی٬ کشور را به پیش بردیم و امروز دیگر خود را با قبل از انقلاب مقایسه نمی‌کنیم؛ این تحقیر است. ما با پیشرفته‌ترین کشور‌ها مقایسه می‌شویم و هر آنچه در آنجا هست، در اینجا نیز هست اما به دست توانای جوانان این مرز و بوم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دشمن می‌خواست از اسلامی که در قلب آمریکا و اروپا در حال پیشروی بود یک دین خشن و نفرت‌انگیز بسازد و پیشروی اسلام را متوقف کند و گفتند هویت مسیحی اروپا با نفع اسلام در حال تغییر است. در انگستان فراوان‌ترین نامی که بر فرزندانشان می‌گذارند نام «محمد» است. روزگاری در پشت کرخه و کارون می‌جنگیدید اما امروز در کرانه‌های مدیترانه، دشمنان خدا را تعقیب می کنید و این به معنای پیشروی انقلاب است.

سلامی ادامه داد: امروز در سرزمین اسلامی هیچ مقام آمریکایی جرات حضور پیدا نمی‌کند و دیگر فرش قرمزی دیده نمی‌شود. سرزمین‌های اسلامی میدان جهاد شده و انقلاب، روح جهادی و شهادت طلبی را در جوانان بیدار کرده و امت واحده اسلامی در حال شکل یافتن است. ما در عراق٬ سوریه٬ یمن٬ بحرین و ... به نام انقلاب اسلامی، قدرت شکل داده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما امروز از هر زمان دیگر قدرتمند و دشمنان از هر زمانی ضعیف‌تر هستند٬ تصریح کرد: ما می‌توانیم هر نقطه را که تشخیص دهیم مرکز توطئه علیه کشور ما است، در لحظه به آتش بکشیم. ما تکیه‌گاه مسلمانان مظلوم شده‌ایم و این افتخار ما است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: انقلاب پیش خواهد رفت و ملت، بزرگترین سرمایه انقلاب است. در جامعه ما مشکلاتی وجود دارد و مسوولان باید به این غیرت و نجابت و صبر مردم پاسخ‌های در خور و شایسته‌ای بدهند. ما دوست داریم در پیشگاه شما هزاران بار برای تحقق آرزو‌هایتان قطعه قطعه شویم و به آن افتخار کنیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار