کد خبر: ۵۶۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ 11 February 2018
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:

نظام اسلامی نخستین حکومت فقهی بعد از حکومت علی(ع) است

 

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از مهر، سید حسن حسینی شاهرودی در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن میامی به میزبانی میدان امام خمینی(ره) این شهر ضمن بیان اینکه خداوند متعال اراده فرموده که مستضعفان بر زمین حاکم باشند تا زمین پر از عدل و داد شود، تاکید کرد: ما شیعیان معتقد هستیم که با حضور حضرت حجت(عج) این اتفاق رخ خواهد داد اما طلایه دار این ظهور را ما مسلمانان و ما شیعیان محقق کرده‌ایم.

وی افزود: حضور مردم در صحنه برای دین اسلامشان و همچنین نظام اسلامی در دهه فجر سال ۵۷، محقق شد و مردم بر خودشان حکومت کردند تا در حقیقت وارث حکومت نامیده شوند که این مردمی بودن از ویژگی‌های حکومت اسلامی محسوب می‌شود.

مردم و رهبری دو ویژگی مهم انقلاب

عضو خانه ملت با بیان اینکه دو شاخصه مهم در انقلاب وجود داشت که تا امروز نیز حفظ‌شده است، تاکید کرد: اگر نظام اسلامی امروز علی رغم تمام تهاجم‌های دشمنان چه تهاجم های سیاسی، اقتصادی و چه فرهنگی در داخل مرزها و چه در بیرون مرزها، به موفقیت دست‌یافته، مدیون دو مؤلفه اصلی مردم و ولایت فقیه است.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه ما وابسته به هیچ ابرقدرتی نیستیم، گفت: نظام اسلامی ما در طوفان حوادث توسط ولایت و مردم حفظ‌شده و بعد از یک هزار و ۴۰۰ سال و پس از حکومت عدل علی(ع) اولین حکومتی که بر پایه فقاهت، اجتهاد و ولایت پایه‌گذاری شده است.

وی افزود: نظام اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ فقاهت را بر مبنای دین اسلام به مردم شناساند لذا مردم به سمت دین روی آوردند در نتیجه مردمی که به دنبال نظام اسلامی بودند، مشروعیت ولایت فقیه را به مقبولیت حضورشان در صحنه، گره زدند تا نظام اسلامی که مشروعیتش بر پایه ولایت فقیه و مقبولیتش بر پایه حضور مردمی بود، شکل گیرد.

مردم کنار انقلاب ایستادند

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی مردم در کنار رهبری انقلاب ایستادند، نظام مشروعه اسلامی به‌نظام مقبوله اسلامی بدل شد چراکه مردم در کنار این نظام ایستادند و اگر این ایستادگی نبود نمی‌توانستیم چهار دهه در عرصه‌های مختلف، دوام آوریم لذا باید گفت ما امروز شاهد هستیم که نظام اسلامی باوجود تلاطم‌های فراوان سربلند و ایستاده در جهان می‌درخشد.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه انقلاب ما در اوایل با دشواری‌ها و سختی‌های فراوانی روبرو بود، گفت: درر ابتدای انقلاب، ترورها، ملی گرایان، گروه های پیکار، چپ، توده‌ای، کمونیست ها، جنگ تحمیلی، دوران سازندگی، تحریم‌ها، تهاجم فرهنگی، اقتصادی و ... همواره توسط دشمنان بر مردم ما تحمیل‌شده‌اند و اگر این نظام مقبولیت نداشت و مردم در کنارش نایستاده بودند به چنین سرانجام خوشی نمی‌رسیدیم.

وی بابیان اینکه باید قدردان ولایت فقیه باشیم چراکه همه مردم را زیر یک پرچم گردهم آورده است، تاکید کرد: این حضور پرشور مردمی سبب شده است تا دشمنان روز به روز از توطئه هایشان مایوس شوند و به همین میزان، بر مقبولیت نظام اسلامی افزوده شود.

تفکر انقلابی به جهان صادر شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در کشورهای همسایه، جهان و حتی غربی شاهد هستیم که تفکر انقلابی صادرشده است، امروز ابرقدرتی مثل روسیه نیز شاهد صدور اندیشه‌های انقلاب اسلامی ما قلمداد می‌شود به نحوی که رئیس جمهور آن کشور که هیچوقت اراده‌ای برای نشست با سران ایران اسلامی نداشت، امروز در سفر به ایران اسلامی نخستین برنامه خود را دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار می‌دهد و جلسات یک‌ساعته خصوصی با معظم له می‌گذارد تا در مباحث جهان با ایشان مشورت کند و این امر، عزت و عظمت ایران اسلامی محسوب می‌شود.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه دو مؤلفه رهبری و مردم باعث شده تا عزت به ایران اسلامی برسد، گفت: شاخصه دیگر نظام اسلامی این است که مسئولان پاسخگوی مردم باشند یعنی مردم را ولی نعمت خود دانسته و به ایشان گزارش دهند، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در باور کسی نمی‌گنجید که ممکن باشد کسی از یک روستای دورافتاده بتواند وکیلی در مجلس باشد و یا دست‌فروشی به مقام نخست‌وزیری برسد اینها در زمره برکات انقلاب هستند که مسئولان از مردم باشند.

وی بخش دیگری از سخنان خود را نیز به مجلس شورای اسلامی و مصوبه بودجه۹۷ اختصاص داد و افزود: اتفاقات خوبی در باره بودجه افتاده هرچند بودجه اولیه دارای مشکلاتی بود، اما در مجلس اقدامات خوبی صورت گرفت تا این لایحه به شکل مناسب‌تری بدل شد لذا می‌توان گفت بودجه سال آتی بودجه‌ای اشتغال محور است و دو برابر سال ۹۶، اعتبار برای اشتغال جوانان و افراد بیکار در آن دیده‌شده است که باید از این فرصت به‌خوبی استفاده کنیم.

بودجه ۹۷ در مجلس اصلاح شد

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس دهم، گفت: در سال ۹۶ دولت پیشنهادی را به مجلس داد تا شش هزار میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه برای مشاغل روستایی برداشت شود که در این بین بانک‌ها به کمک آمدند و این رقم به ۱۲هزار میلیارد تومان رساندند که ۹۰ میلیارد تومان آن در نخستین قسط به استان سمنان تعلق‌گرفته است و از این بین اما ۱۲ میلیارد تومان سهم میامی است و ۹میلیارد تومان دیگر طی تفاهم‌نامه‌هایی که با بانک ها منعقدشده به این میزان افزوده خواهد شد و در اقساط بعد بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به این شهرستان تعلق خواهد گرفت اما باید در نظر داشت که ما نیز باید در جذب این اعتبارات اهتمام داشته باشیم.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه اعتبارات شهرستان‌های استان سمنان در مجلس افزایش‌یافته است، گفت: اعتبار ۲۱ میلیارد تومانی میامی در این افزایش‌ها به ۴۸ میلیارد تومان ارتقا یافته که ان شاالله مسئولان به دنبال جذب حداکثری این اعتبارات باشند تا شاهد توسعه خوبی در این شهرستان شرقی باشیم.

وی افزود: در سال گذشته خوشبختانه از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان سمنان، اعتبارات موردنیاز بیمارستان ۳۲ تخت خوابی میامی مصوب شد که چهار میلیارد تومان از این میزان، برای سال آتی در نظر گرفته‌شده است از سوی دیگر خوشبختانه آغاز عملیات اجرایی این طرح درمانی و خدماتی توسط وزیر بهداشت صادرشده و در چند ماه گذشته شاهد اجرای بخشی از کارها بوده‌ایم که امیدواریم در سال آتی شاهد افتتاح این بیمارستان نیز باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار