استاندار سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ، سید شهاب الدین چاوشی در آئین تکریم و معارفه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: اولین و مهمترین وظیفه مسئولان ارشد استان همسو کردن مدیران در جهت خدمت بیشتر به مردم است .
کد خبر: ۵۶۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 15 February 2018
به گزارس تابناک سمنان ، استاندار سمنان در آئین تکریم و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به اینکه اولین و مهمترین وظیفه مسئولان ارشد استان همسو کردن مدیران در جهت خدمت بیشتر به مردم است، افزود: هنر فرمانداران و مسئولان استان باید چنین باشد که ضمن بیان ضرورت‌ها و ارائه راه حل برای جبران کمبودها و مشکلات مردم ، مدیران مربوطه را که در مسیر خدمت به مردم و نظام تلاش می نمایند، هماهنگ و اقناع کنند .
وی از مسئولان استان خواست تا در طی هفته منابع طبیعی و بویژه روز درختکاری همت نمایند تا همه افراد اعم از دانش آموز؛ دانشجو ؛ کارگران ؛ کارمندان و عامه مردم استان نسبت به کاشت درختان متناسب با آب و هوای استان اقدام نمایند.‌
ایشان با بیان اینکه امروزه بحث آب در کشور و استان یک مشکل جدی است که بر تمام مسائل تاثیر می گذارد، تاکید کرد: از فرمانداران و بخشداران انتظار داریم تا پرچم‌دار مدیریت مطلوب و مناسب مصرف منابع آب در استان باشند باید با مدیریت مصرف منابع آبی موجود به گونه ای اقدام کرد که مردم استان با مشکلی در این خصوص مواجه نشوند.
چاوشی با اشاره به اینکه باید به سرعت مشکل کمبود آب که از مرز بحران نیز گذشته، در استان مدیریت شود، تصریح کرد: با مدیریت صحیح مصرف، آب منابع موجود جوابگوی مصرف حداقل سه الی چهار سال آینده استان خواهد بود بنابراین فعالان فرهنگی و به ویژه فضای مجازی باید تلاش کنند تا فرهنگ مصرف بهینه از آب را فراگیر نموده و در سوق دادن مردم استان به مصرف درست یاریگر باشند.
ایشان با بیان اینکه دولت تسهیلات قابل توجهی در بحث آبرسانی مکانیزه و تحت ‌فشار کشاورزی ارائه می‌کند، افزود: ۸۶ درصد منابع آبی استان صرف مصارف کشاورزی می‌شود اما بهره وری آن بسیار پایین است بنابراین مسئولان باید به صورت جدی زمینه‌های مصرف بهینه آب در استان را فراهم کنند.
استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان اینکه نوسازی ناوگان شهری، جاده‌ای و احیاء بافت فرسوده شهری و روستایی از اولویت‌های مهم دولت در سال جدید محسوب می‌شود، افزود: شهرداری‌ها در شهرها و بنیاد مسکن در روستاها مسئولیت دارند تا نسبت به احیاء بافت های فرسوده اقدام کنند. ‌
وی با اشاره به اینکه اجرایی شدن طرح‌های توسعه در استان نیازمند به حضور جدی فرمانداران و عملکرد قوی آنان است، ابراز داشت: تلاش مدیران همواره باید بر پایه خدمت به مردم و نظام باشد لذا اگر فرمانداران یا بخشداران هنر اقناع مسئولان دستگاه‌های مناطق تحت مدیریت خود را ندارند باید به سرعت استعفا کنند.
چاوشی با بیان اینکه استان ما در مسیر پر تردد زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) قرار گرفته است، افزود: باید تلاش کنیم تا از این ظرفیت به خوبی استفاده نماییم و به منظور جذب گردشگران، نمایشگاه‌های دائمی عرضه محصولات محلی در طی سال در شهرها و روستاهای استان ایجاد شود.
وی اظهار داشت: در انتخاب مدیران و مسئولان باید از نیروهای جوان و نخبه استفاده نموده و تلاش کنیم تا از نیروهای خوش فکر و نیز بانوان استفاده نماییم.
استاندار سمنان ادامه داد: باید اولویت های هر منطقه در دستور کار مدیران قرار گرفته و در تعیین اولویت ها تحت تاثیر فشارهای سیاسی و قومی قرار نگیرند.
ایشان با تاکید بر اینکه مسئولان عالی استان باید تلاش کنند تا با نیروهای علاقمند نظام و کشور مذاکره نموده و دیدگاه ها را همسو نمایند، افزود: در طی ۳۹ سال گذشته، کشور ما فراز و نشیب های متفاوتی را سپری نموده است بنابر این ما وظیفه داریم تا با توده مردم همراهی نموده و رضایت آنان را جلب نماییم.
در ادامه این مراسم معاون جدید سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ضمن بیان اینکه قدرت باید از مهار قانونی و اخلاقی برخوردار باشد تا حقوق مردم امکان بروز و ظهور داشته باشد، گفت: رصد و تحلیل درست اوضاع سیاسی استان و کشور منجر به تأمین امنیت مطلوب و رضایت مردم خواهد شد.
سعید ناجی ضمن تأکید بر اینکه توجه به مطالبات مردم مسئله مهمی است که فرمانداران محترم باید در حوزه اجرا به‌درستی نسبت به آن توجه کنند، ابراز کرد: نقش مردم و تکریم آنان ازجمله اولویت‌های حوزه سیاسی و اجتماعی است و انتظار داریم فرمانداران از این نقش غافل نباشند.
در این آیین از خدمات محمود قنبری قدردانی و سعید ناجی به عنوان معاون سیاسی، اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار