سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری:
به گزارش تابناک سمنان ،سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری:قدرت ا... ابک در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز ۹۷ گفت: توسعه برنامه های گردشگری ورفاهی در جهت افزایش مدت اقامت مسافران دراستان باید در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۵۶۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 18 February 2018
به گزارش تابناک سمنان ،سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز ۹۷ اظهار داشت: در راستای ارایه خدمات مطلوب در ایام سفرهای نوروزی به زایران حرم رضوی میبایست برنامه ریزی های لازم صورت گیرد .
وی افزود : کارگروه ها و کمیته های سفرهای نوروزی برنامه های جامع خود را برای افزایش مدت اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان تا حداکثر هفته آینده ارایه دهند.
ایشان ادامه داد: گردشگری، از بخش های اقتصادی اشتغال آفرین در استان است که می توان با اتخاذ تدابیر و برنامه های مناسب برای افزایش رفاه اجتماعی و توسعه اقتصادی در استان تلاش کرد.
وی تصریح کرد : با توجه به ظرفیت ها و پتانسیلهای گردشگری استان میبایست تدابیری راهبردی برای اسکان و بازدید مسافران نوروزی از جاذبه های گردشگری از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی صورت گیرد.
ابک خاطرنشان کرد : ورودی بعضی از شهرهای استان سمنان برای اسکان و حضور مسافران چندان قابل توجه نیست و از مسئولان امر باید در این مدت زمان کوتاه تا تعطیلات نوروزی، برای نوسازی و افزایش جاذبه های گردشگری اهتمام ورزند.
سرپرست هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به جاذبه های گردشگری در روستاهای استان گفت: باید در جهت ایجاد اشتغال در روستاها علاوه بر جذب گردشگر در مناطق شهری، برای حضور گردشگران در مناطق روستایی هم تلاش کرد و حضور نیروهای امداد و نجات در زمان اتفاقات طبیعی و حوادث رانندگی در این ایام اجتناب ناپذیر است.
وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می کنند بر ایجاد زیرساختها و امکانات رفاهی لازم که می تواند تعداد مسافران، زائران و گردشگران بیشتری را جذب استان کند تاکید نمود.
همچنین زبر دست مشاور ارشد استاندار در این جلسه با توجه به اینکه محور توسعه استان گردشگری است اظهار داشت : مدیران از امسال زمینه را برای برنامه های سال اتی مد نظر قرار دهند .
وی ویترین هر شهر را در ایجاد جاذبه برای گردشگران بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: ویترین استان سمنان برای مهمان پذیری ویترین مطلوبی نیست .
ایشان ادامه داد: ایجاد فضایی جذاب در راه اهن و فرودگاه در جهت جذب مهمان بسیار ضروری است . 
زبردست افزود : مشکلی که در استان سمنان وجود دارد اینست که ما باید آمار دقیق از میهمانان را داشته باشیم تا برنامه ریزی جامع در جهت رفاه بیشتر انان صورت گیرد.
مشاور ارشد استاندار اذعان داشت: باید استان سمنان در کشور با اجرایی نمودن برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی و همایشها و .... در کشور برجسته شود و مدیران باید در راستای معرفی بیشتر استان سمنان در سطح ملی و فراملی اهتمام ورزند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار