استاندار سمنان در دیدار با سفیر کره جنوبی:
به گزارش تابناک سمنان ،استاندار سمنان در دیدار با سفیر کره جنوبی در ایران گفت: برخورد اخیر شرکت کره‌ای با ورزشکاران ایرانی جبران شود و کره‌ای‌ها بیشتر به حسن برخورد با ملت ایران توجه کنند.
کد خبر: ۵۶۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 18 February 2018
به گزارش تابناک سمنان ،سیدشهاب‌الدین چاوشی صبح امروز در دیدار با سفیر کره جنوبی در ایران در محل دفتر خود اظهار داشت: حضور سفیر کره جنوبی در جمهوری اسلامی ایران را به زادگاه رئیس‌جمهور، استان سمنان خیرمقدم می‌گویم.
وی با بیان اینکه استان سمنان ششمین استان از لحاظ وسعت در کشور است و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار فراوانی دارد، گفت: یکی از ظرفیت‌های گسترده استان سمنان، جاده‌های مواصلاتی گسترده هم به لحاظ ریلی و هم آسفالت است که این قابلیت فرصت‌های بسیار خوبی برای مبادلات تجاری بین این استان و سایر استان‌های کشور ایجاد می‌کند.
‍استاندار سمنان گفت: ما از همکاری‌های، فنی اقتصادی و علمی و دانشگاهی با کره جنوبی استقبال می‌کنیم؛ این استان دو دانشگاه علوم پزشکی فوق‌العاده ممتاز دارد.
چاوشی با اشاره به اینکه همکاری‌های پزشکی دو کشور به‌ویژه در استان سمنان مورد تأکید است، اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های مهم استان سمنان، دانشگاهی بودن آن است.
وی گفت: از هر 6 نفر در استان سمنان، یک نفر دانشجو است و این افراد غالباً در رشته‌های کاربردی و فنی تحصیل می‌کنند.
‍استاندار سمنان افزود: مردم ایران از مردم کره جنوبی ذهنیت خوبی دارند و کره‌ای‌ها را مردمی بااخلاق و سخت‌کوش می‌دانند.
چاوشی بیان کرد: برخورد اخیر یکی از شرکت‌های کره‌ای با ورزشکاران ما قدری هم‌وطنان ما را آزرده‌خاطر کرد و امیدواریم این امر جبران شود و تأثیری در همکاری‌های گسترده ما نگذارد.
وی تصریح کرد: هر چند که عملکرد یک شرکت یا یک گروه در میان ده‌ها شرکت موجود، به حساب مردم کره گذاشته نمی‌شود؛ اما انتظار ما این است که بیش از گذشته به موضوعات رفتاری و حسن برخورد با ملت ایران توجه شود.
‍استاندار سمنان گفت: سوءتفاهم‌های کوچک نباید هدف‌های بزرگ توسعه‌ای و اقتصادی ما را تحت‌الشعاع قرار دهد؛ ما در زمینه گردشگری فرصت‌های بسیار خوبی در استان داریم.
چاوشی با بیان اینکه قدمت آثار تاریخی استان ما گاهی به قبل از اسلام برمی‌گردد، افزود: قدیمی‌ترین مسجد ایران، تاریخانه، در دامغان است.
وی تصریح کرد: در بحث تبادل توریست می‌توانیم بین دو کشور، همکاری‌های خوبی داشته باشیم؛ در بحث بازرگانی و صادرات بخصوص مواد معدنی هم می‌توانیم تعاملات گسترده و خوبی با کره جنوبی داشته باشیم.
‍استاندار سمنان اضافه کرد: ما در استان سمنان، در زمینه صنایع بزرگ خودرویی و صنایع سنگین ظرفیت‌های بسیار قابل‌توجهی داریم.
چاوشی با بیان اینکه نمایندگی سابق هیوندا، تأسیسات گسترده‌ای را در خصوص خودروی جدید در استان ما ایجاد کرده است، تصریح کرد: بازار فروش وسیع در خاورمیانه و راه‌های ارتباطی ما می‌تواند بازار جذاب و زمینهٔ مناسبی برای همکاری‌های مشترک باشد.
وی تصریح کرد: به‌منظور تولید اشتغال، آمادگی تولید برند مناسبی را در زمینه خودروسازی، در استان سمنان داریم.
‍استاندار سمنان اضافه کرد: برخی شرکت‌های چینی تقاضای سرمایه‌گذاری در استان سمنان کرده‌اند که در حال بررسی این درخواست‌ها هستیم.
چاوشی گفت: بزرگ‌ترین کارخانه اتوبوس‌سازی ایران در استان سمنان است که با توجه به اعلام ریاست‌جمهور مبنی بر نوسازی ناوگان عمومی کشور، ظرفیت بسیار گسترده‌ای جهت سرمایه‌گذاری خواهد بود.
وی ادامه داد: صادرات استان سمنان به کره جنوبی طی مدت 10 ماه گذشتهٔ امسال، چهار هزار و 866 تن سرب تصفیه نشده به ارزش 5/9 میلیون دلار و واردات کره به استان سمنان نیز 498 تن چسب و کائوچو، به ارزش 5/1 میلیون دلار بوده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار