معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه مشهد گفت: در چهار سال اخیر معادل 9 هزار و 700 میلیارد ریال در حاشیه شهر مشهد طرح اجرا شده و 50 طرح نیز با اعتبار حدود هزار و 30 میلیارد ریال هم اکنون در این مناطق در حال اجرا است.
کد خبر: ۵۶۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 18 February 2018

به گزارش تابناک : محمدرحیم نوروزیان روز یکشنبه در دهمین جلسه شورای اداری مشهد افزود: تنها در دهه فجر امسال چهار هزار میلیارد ریال طرح در مناطق حاشیه ای شهر مشهد به بهره برداری رسید که نشان از توجه مسئولان به خدمت رسانی به ساکنان محروم حاشیه شهر دارد.
وی توجه دولت تدبیر و امید به حاشیه شهر را ارزنده دانست و گفت: آسیبهای اجتماعی در این دولت از زیر میز به روی میز آمد و در معرض دید و کانون توجه همگان قرار گرفت.
وی عمده پروژه های اجرا شده در حاشیه شهر مشهد را مربوط به بخش های آب و فاضلاب، برق رسانی، کمیته امداد حضرت امام(ره) ، بنیاد مسکن، خیرین مسکن ساز، سپاه و بسیج، اداره پست و نیروی انتظامی عنوان کرد.
حدود یک سوم از جمعیت 3.5 میلیون نفری کلانشهر مشهد در 66 پهنه در حاشیه این شهر سکونت دارند. 
فرماندار مشهد از اختصاص ردیف بودجه ای 20 میلیارد ریالی برای تامین امنیت حاشیه شهر به سپاه و بسیج خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته توسط دستگاههای مربوط، میزان ارتکاب جرائم در مناطق مذکور در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است. 
نوروزیان با اشاره به جمعیت 3.5 میلیون نفری مشهد، تصریح کرد: نیروی انتظامی در تامین امنیت این کلانشهر که به تنهایی به اندازه یک استان جمعیت دارد، بخوبی عمل کرده است، کلانشهری که دارای حساسیتهای سیاسی، مذهبی و امنیتی بالایی است و دشمنان بارها این شهر را به انجام اقدامات امنیتی تهدید کرده اند که موفق به اجرای آن نشده اند.

فرماندار مشهد خاطر نشان کرد: مردم مشکلات و کمبودهایی در جامعه دارند که البته ما نیز منکر آنها نیستیم اما آنها می دانند راه اعتراض کجاست و نارضایی خود را در پای صندوقهای رای نشان می دهند . 
وی تاکید کرد: سهم هر دستگاه در ایجاد اشتغال در سال جاری اعلام شده است و ایجاد حدود80 هزار شغل سهم مشهد است لذا دستگاهها باید به تحقق اهداف تعیین شده در زمینه اشتغال پایبند باشند.

* واحدهای اقامتی دستگاهها در مشهد باید برچیده شود
فرماندار مشهد گفت: در اوج حضور زائران در مشهد 60 تا 70 درصد اماکن اقامتی این شهر پر می شود با این وجود بسیاری از ادارات برای اسکان کارکنان خود از سراسر کشور در مشهد هزینه کرده و اقدام به راه اندازی اماکن اقامتی می کنند.
وی با انتقاد شدید از هتل داری دستگاههای مختلف در مشهد افزود: واحدهای اقامتی از این دست باید جمع شود و امکان این کار نیز وجود دارد. 
نوروزیان اظهار داشت: همه دستگاهها موظفند در راستای قانون و شفاف سازی اگر اطلاعاتی طبقه بندی نباشد آن را در اختیار متقاضیان از جمله خبرنگاران و دیگر تشکیلات قرار دهند و اقدام بر خلاف این امر، غیرقانونی و قابل پیگیری است. 
وی همچنین گفت: دستگاههای خدمات رسان به هیچ وجه حق ندارند در صورتی که مطالباتی از مشترکان خود دارند در اولین مرحله اقدام به قطع خدمات خود کنند.
معاون سیاسی فرماندار مشهد نیز گفت: در آغاز یک بحران جدی آب در مشهد قرار داریم و کمیته ای برای مهار آن در حال شکل گیری است و مصوبات این کمیته برای دستگاههای مختلف لازم الاجراست.
حیدر خوش نیت، خواستار قطع فعالیت آب نماها و استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب در ادارات مختلف بویژه مراکز آموزش و پرورش شهرستان مشهد شد.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: در ایام نوروز 26 کیوسک و پایگاه اطلاع رسانی شهرداری در سطح شهر به صورت 24 ساعته آماده اطلاع رسانی به زائران و مسافران هستند.
خلیل الله کاظمی با اشاره به حضور نوروزی متکدیانی از دیگر شهرها در مشهد افزود: باید مجوزی قضایی صادر شود تا نسبت به جمع آوری و نگهداری موقت متکدیان سطح شهر در حدفاصل 25 اسفند امسال تا 25 فروردین 97 در مراکز مربوطه اقدام کنیم.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار