کد خبر: ۵۶۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰ 19 February 2018
به گزارش تابناک سمنان ، به نقل از جام جم آنلاین مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر در این زمینه به جام جم آنلاین گفت: منطقه جست‌وجو در ارتفاعات کوه دنا با توجه فعالیت اکیپ‌های امدادی از ساعات اولیه بامداد امروز رفته رفته درحال کوچکتر می‌شود؛ به همین دلیل گزارش‌های ارسالی برای بررسی کارشناسی بیشتر شده است.
سلیمی در ادامه افزود: محدوده‌ای که به عنوان منطقه احتمالی سقوط از حوالی ساعت 10 صبح امروز تعیین شده بود وسعتی معادل 16 کیلومتر مربع داشت که از همان ساعت تا کنون اکیپ‌های هوایی با استفاده از بالگرد و پهبادهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه اکیپ‌های زمینی آنها را بررسی کرده‌اند که با انجام بررسی‌های کارشناسی این منطقه کوچکتر شده است.
وی تاکید کرد: هم اکنون بیشتر تمرکز نیروهای جست‌وجو در بخش غربی کوه دنا و مسیر احتمالی پرواز شماره 3704 است اما هر نشانه‌ای که از سوی اکیپ‌های زمینی یا بالگردهای دیگر به کمپ اصلی مخابره شود جهت بررسی نیروی تخصصی با استفاده از بالگرد اعزام می‌کنیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: ساعت نیم ساعت پیش نیز در محدوده ارتفاع 11 هزار پایی نیز نقاط سیاه‌رنگی توسط تیم‌های بالگرد فعال در منطقه دیده شد که دقایقی قبل گروه تخصصی به منطقه اعزام شد اما متاسفانه بررسی‌های دقیق بیانگر آن بود که این نشانه‌ها مربوط به لاشه هواپیما نیست.
سلیمی تاکید کرد: هنوز لاشه هواپیما شناسایی نشده و تا غروب آفتاب بالگردها به گشت‌زنی در محدوده‌های احتمالی و حتی مسیر‌های جایگزینی که ممکن است هواپیما قبل از برخورد طی کرده باشد انجام می‌شود تا بتوانیم قبل از تاریکی هوا نشانه‌ای از محل دقیق لاشه هواپیما به دست آوریم.
رئیس سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر به خبرنگار ما گفت: شرایط جوی بسیار نا مساعد است و افزایش مه در کنار وزش شدید باد کار گشت‌ هوایی را برای بالگردها با چالش جدی مواجه کرده است اما بازهم خلبانان گروه‌های جست‌وجو به دلیل اهمیت دستیابی به نشانه‌های دقیق محل سقوط اقدام به پرواز می‌کنند.
وی در پایان از هموطنان و خانواده مسافران هواپیمای ساقط شده درخواست کرد اخبار مربوطه را فقط از طریق مراجع رسمی پیگیری کنند و به اخبار غیر واقعی منتشر شده در فضای مجازی واکنش نشان ندهند به این دلیل که نگرانی آنها و التهاب ایجاد شده می‌تواند مانع از انجام عملیات باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار