اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،در مراسمی سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از مسئول و کارشناس حقوقی و املاک این اداره کل تجلیل کرد.
کد خبر: ۵۷۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 28 February 2018
"پرسش حق رسانه  و  پاسخگويي وظيفه ماست"
تجلیل از واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان
در مراسمی، سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از مسئول و کارشناس حقوقی و املاک  این اداره کل تجلیل کرد.
به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان،«محمد جهانشاهی» امروز و در این مراسم که با حضور جمعی از معاونان این اداره کل برگزار شد، گفت: فرا رسیدن روز وکیل مدافع، بهانه ای برای تجلیل از خدمات ارزنده همکاران حقوقی این اداره کل شد.
وی با قدردانی از خدمات انجام شده توسط این واحد گفت: واحد حقوقی و املاک اداره کل در سالهای اخیر تلاش‌های قابل توجهی در زمینه به نتیجه رسیدن پرونده های حقوقی و تملک آثار به نفع این اداره کل داشته است.
مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز با ارائه گزارش عملکرد این واحد در سالجاری گفت: واحد حقوقی این اداره کل از ابتدای امسال تا کنون به اجرای 27 پرونده رسیدگی کرده که شامل حفاري غيرمجاز، كشف و ضبط اشياي تاريخي، تخریب آثار تاريخي (آب انبار نه حصار گرمسار)،كشف و ضبط و استفاده ازدستگاه فلزياب و ساخت و ساز غيرمجاز در عرصه و حريم اثر تاريخي است.      
«یدالله یحیی پور» افزود: تعداد 12 پرونده از این تعداد منجر به صدور حکم شده و در 9 پرونده نیز رای صادره، مثبت و به نفع اداره کل بوده است.
وی از دیگر دستاوردهای این واحد را اخذ اسناد مالکیت آثار تاریخی و فرهنگی به نام سازمان میراث فرهنگی از جمله خانه‌های کلانتر و تدین سمنان،کاروانسرای ایوانکی، آب انبار بزرگ گرمسار، آرامگاه شیخ محمود مزدقانی، ساختمان اداره کل و آپارتمان‌ها و مغازه مستقر در میدان جمهوری سمنان عنوان کرد.
یحیی پور، انجام كارشناسي و خريد و تملك خانه پاکزادیان مهدیشهر برای آزادسازی حریم امامزاده قاسم(ع) مهدیشهر، انجام كارشناسي و خريد و تملك خانه با ارزش احمدی دامغان به نام سازمان میراث فرهنگی ، انجام كارشناسي و خريد و تملك خانه وراث قدرت آبادی دامغان به نام سازمان میراث فرهنگی برای آزادسازی حریم دیوار باروی دامغان و واگذاری اتاقک های دروازه ارگ سمنان به هنرمندان را از دیگر فعالیت‌های مهم انجام شده توسط واحد حقوقی و املاک اداره کل اعلام کرد.
وی گفت: پيگيري و انجام نقشه‌‌برداری و اخذ مجوز برای اخذ اسناد مالکیت دروازه ارگ،کاروانسرای لاسجرد و ساختمان صنایع دستی و عمارت ملاده نیز از طریق اداره‌های ثبت اسناد و املاک در حال انجام است.
در این مراسم از «یدالله یحیی پور» مسئول واحد حقوقی و املاک و «مریم عربی» کارشناس واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اهدای هدایایی تجلیل شد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار