دکتر قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بازدید از پارک علم و فناوری فارس از ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه در استفاده از ظرفیت های این پارک در راستای علمی کردن بخش کشاورزی استان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴ 05 July 2015
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد مهدی قاسمی به همراه مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های استان در بازدید از پارک علم و فناوری فارس گفت: بایستی از ظرفیت ها و پتانسیل های این مجموعه علمی در توسعه بخش کشاورزی استان پهناور فارس که دارای رتبه برتر کشوری است،با بهره گیری از توان فارغ التحصیلان این بخش استفاده بهینه کرد.

وی با بیان اینکه به دنبال علمی کردن کشاورزی فارس هستیم تصریح کرد: بخش کشاورزی استان در زمینه های بسیاری از جمله؛ اجرای آبیاری نوین،تسطیح لیزری و نوسازی اراضی، اجرای طرح کاداستر،افزایش ماده آلی خاک، صادرات محصولات باغی، لبنی، گوشت قرمز و مرغ و...در کشور، منشا اثر و پیشرو است ولی در حال حاضر با شاخص ها و رکوردهای جهانی فاصله زیادی داریم.

وی افزود: به همین منظور این سازمان آمادگی همه جانبه خود را در جهت همکاری با پارک علم و فناوری و فارغ التحصیلان و محققین بخش کشاورزی در خصوص اولویت هایی نظیر؛آب ،محصول سالم،الگوی کشت،صنایع تبدیلی و...اعلام می کند.

قاسمی در راستای حمایت سازمان جهاد کشاورزی فارس از ایجاد فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی استان خاطر نشان کرد:متقاضیان می توانندبا بهره گیری ازتسهیلات ویژه و استفاده از امکانات موجود درپارک علم و فناوری فارس، ایده ها و طرح های دارای توجیه اقتصادی و تحقیقات علمی خود را جهت تجاری سازی بدون دغدغه ارائه کند.

در ادامه رئیس پارک علم و فناوری فارس اظهار داشت:رسالت اصلی این مجموعه،افزایش ثروت در جامعه به منظور توسعه عدالت از طریق فرهنگ نوآوری و توان رقابتی متکی بردانش شرکت ها و موسسات حاضر در پارک،ایجاد کارآفرینی وفرصت های شغلی،مشاوره ای برای فارغ التحصیلان و اعضاء هیئت علمی دانشگاه ها از طریق ایجاد شرکت ها و حمایت از تجاری سازی تحقیقات آنان با استفاده از امکانات آزمایشگاهی،آموزشی و مشاوره موجود دراین مجموعه می باشد.

فاضل زاده حقیقی تصریح کرد:پارک علم و فناوری فارس در شهریور سال 1381 با استناد به مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، با سه مرکز رشد تخصصی و 8 مرکزرشد اقماری وصندوق غیر دولتی،پژوهش و فناوری،با حمایت از500 شرکت نوپا،سعی درفراهم نمودن محیطی مناسب برای استقرار و حضور حرفه ای شرکت های فناوری،شرکت های متوسط و کوچک،واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و موسسات پژوهشی آغاز به کار کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار