کد خبر: ۵۷۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶ 03 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از سرویس ورزشی جی پلاس؛ یکی از ماجراهای روی بورس اخبار ورزشی این روزها، استعفای رسول خادم است. استعفایی که پس از محرومیت علیرضا کریمی و مربی اش به دلیل روبرو نشدن با ورزشکار رژیم صهیونیستی و در مجموع، حواشی کلیِ این ماجرا صورت گرفت. رسول خادم بارها در صفحه مجازی اش و همچنین مصاحبه ها خواستار تغییر رویه و یا ترتیب دادن دستورالعملی ثابت برای ماجرای مسابقه دادن ورزشکاران ایران با رژیم غاصب صهیونیستی شد و در نهایت پس از این که پاسخی نگرفت، از سمتش استعفا داد. استعفایی که البته هنوز پذیرفته نشده اما خادم همین امروز (شنبه) یک بار دیگر با انتشار بیانیه، خواستار تجدید نظر در شرایط کنونی شده است.
ماجرای روبرو نشدن ورزشکاران ایران سال هاست که بدون وجود دستورالعمل رسمی از جانب مدیران سیاسی و ورزشی اجرا می شود. سیاستی درست اما بدون شرح و برنامه عملیاتی مشخص! همین باعث واکنش های این روزهای خادم هم هست. شکی نیست بسیاری از قهرمانان ایران در سال های قبل مجبور شدند علی رغم داشتن شانس کسب مدال از ادامه رقابت هایشان کناره گیری کنند و بعضا مشمول محرومیت های بین المللی هم از این حیث شدند هر چند رفتار مکلفانه آنها از سوی مقامات داخلی تمام قد مورد تمجید قرار گرفته است؛ اما تکلیف این رویه یک بام و دو هوا در مواجهه با سیاست و تکلیفی روشن، ورزشکاران را آزرده است و آنها اکنون می خواهند سیاسیون را هم در این حرکت و خط مقدم مبارزه با استکبار در کنار ورزشکاران ببیند.
** راه فرار جدید!
کشتی گیران پیش از این و تا سال گذشته، ابتدا باید روز قبل از مسابقات وزن کشی می کردند و همان موقع هم قرعه خود را بر می داشتند. به این ترتیب برای روبرو نشدن با ورزشکاران رژیم صهیونیستی چاره جز زدن خود به مصدومیت و یا مانند کریمی بازنده شدن در مسابقات قبلی ن
با این حال در قانون جدیدی که چند ماهی است در کشتی اجرا می شود، قرعه ورزشکاران یک روز پیش وزن کشی مشخص می شود! یعنی کشتی گیران در روز وزن کشی می دانند که با چه قرعه ای روبرو هستند. بنابراین شرایط جدید این امکان را به ورزشکاران ایران می دهد که اگر با قرعه ای مواجه شدند که ورزشکاران رژیم صهیونیستی در آن وجود داشت، می توانند سر وزن نرسند! اتفاقی که دیگر نه جرم وجود دارد و نه فدراسیون جهانی می تواند آن را محکوم کند. به این ترتیب حداقل دیگر خطر محرومیت کشتی گیری را تهدید نمی کند.
با توجه به اینکه کشتی گیران اغلب کیلو و گرم های آخرشان را دقیقا در روز وزن کشی کم می کنند، به راحتی می توانند استراحت کنند و بدون درست کردن مدارک مصدومیت و یا باخت های شک برانگیز و تحمل استرس، به وزن نرسند و خود به خود توسط فدراسیون جهانی از جدول کنار گذاشته شوند.
در این شرایط هم ورزشکاران ایران شانس مدال گیری را از دست می دهند اما خب دیگر خبری از محرومیتی که برای کریمی در نظر گرفته شد نیست. به عبارتی یک راه فرار بی دردسر از کشتی نگرفتن با ورزشکاران رژیم صهیونیستی و همچنین محرومیت باز شده که می تواند کمک کننده باشد.
در جودو هم البته مدتی است که این شرایط ایجاد شده؛ جودو کاران هم که سابقه زیادی در مسابقه ندادن برابر ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس را دارند، پیش از وزن کشی رقبایشان را می شناسند و می توانند از همین طریق حداقل محرومیت ها را دور بزنند.
به گزارش جی پلاس؛ فعلا که رسول خادم چیزی بیش از این را می خواهد و به دنبال ایجاد ساختار جدید و مشارکت بیشتر سیاسیون در این ماجراست. حالا باید دید در روزها و هفته های آینده کشتی ایران چه سرنوشتی خواهد داشت. در حال حاضر وزارت ورزش با این استعفا مخالفت و ابراز امیدواری کرده خادم از تصمیمش منصرف شود؛ آن هم در شرایطی که بیانیه امروز خادم به هیچ وجه بوی انصراف و کوتاه آمدن از مواضعش را نمی دهد!



داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار