مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان خبر داد
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان نهال‌کاری، اجرای اقدامات آبخیزداری و ... را از دیگر این اداره کل در راستای کاهش ریزگردهای شرق استان برشمرد و اظهار کرد: با اقداماتی که در حال انجام است، انتظار داریم که در 5 سال آینده امنیتی در خصوص ریزگردها در شرق استان حاکم باشد.
کد خبر: ۵۷۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 04 March 2018

«مهدی رجبی‌زاده» پیش از ظهر امروز 13 اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به دلیل آنکه محیط زیست مرز نمی‌شناسد لذا حفظ منابع طبیعی و محیط زیست یک بحث جهانی است.

وی با بیان این مطلب که ایران جزء کشورهایی است که در زمینه درک محیط زیست در رتبه های میانی دنیا قرار دارد، تصریح کرد: خوشبختانه اجرای قانون کاداستر تثبیت مالکیت اراضی ملی، سبب کاهش مشکلات ما شده است و تاکنون از 13.2 میلیون هکتار اراضی ملی استان کرمان،برای 6 میلیون و 300 هزار هکتار اسناد تک برگ اخذ صادر شده که از این حیث استان کرمان در سال جاری رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان از پاسخگویی منابع طبیعی به 21 هزار استعلامات در سال جاری سخن به میان آورد و بیان کرد: اجرای طرح کاداستر شهرستان انار در 21 اسفندماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح کاداستر در سه سال گذشته 4 میلیارد تومان اعتبار به منابع طبیعی داده شده است که 6 میلیون تومان آن تامین شده است.

رجبی‌زاده از عقد تفاهمنامه‌هایی با 6 معین اقتصادی استان در این راستا خبر داد و عنوان کرد: در راستای اجرای طرح کاداستر و در سال آینده 2 هزار هکتار در عرصه های مختلف توسط معین های اقتصادی انجام خواهند داد.

وی از مدیریت 360 میلیون متر مکعب از حجم سیلاب ها خبر داد و بیان کرد: مدیریت روان آب‌ها در سال آینده ادامه خواهد یافت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، استان کرمان را جزء استان های بیابانی کشور دانست و اظهار کرد: مساحت شهرستان‌های شرق استان کرمان 2 میلیون و 100 هزار هکتار است که یک میلیون و 350 هزار هکتار آن بیابان است ضمن آنکه 970 هزار هکتار آن تحت فرسایش بادی قرار دارند.

وی ادامه داد: مساحت کانون‌های حساس به فرسایش بادی استان کرمان 430 هزار هکتار است قابل توجه است که 60 درصد کانون‌های بحرانی استان در چهار شهرستان شرقی استان است.

رجبی‌زاده از نمود بیشتر ریزگردها در استان کرمان در سال های اخیر در استان کرمان خبر داد و عنوان کرد: برای کاهش فرسایش بادی 84 هزار هکتار عملیات‌های مختلف در سطح استان انجام داده‌ایم که فقط 48 هزار هکتار جنگل کاری انجام شده است.

وی از در نظر گرفتن طرح‌های اجرایی برای شرق استان سخن به میان آورد و بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای مالچ پاشی 5 هزار هکتار که ظرف 5 سال باید انجام شود، حدود 582 میلیارد تومان است که تا کنون یک هزار و 500 هکتار با اعتباری حدود 40 میلیارد تومان از شهرستان‌های شرقی استان مالچ پاشی شده است که تا پایان سال به 2 هزار و 500 هکتار خواهد رسید.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان نهال کاری، اجرای اقدامات آبخیزداری و ... را از دیگر این اداره کل در راستای کاهش ریزگردهای شرق استان برشمرد و اظهار کرد: با اقداماتی که در حال انجام است، انتظار داریم که در 5 سال آینده امنیتی در خصوص ریزگردها در شرق استان حاکم باشد.

وی تصریح کرد: در 15 اسفندماه امسال با همکاری طلاب و روحانیون عملیات جنگل کاری 200 هکتار کمربندی کرمان – باغین که تونل باد است، انجام خواهیم داد.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار