رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اردکان خبر داد
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان گفت: کمک‌های مردم شهرستان اردکان به این نهاد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۷۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶ 05 March 2018

محمدرضا خلیلی ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد ازجمله اولین نهادهایی است که پس از گذشت مدت‌زمان کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی توسط بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باهدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت امور معیشتی محرومان و نیازمندان جامعه تأسیس شد.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، رفع مشکلات فراوان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی طبقات محروم جامعه و پیش‌بینی برنامه‌های موردنیاز برای توانمندسازی و رفع نیازهای اقشار محروم موردتوجه ویژه دولتمردان قرار گرفت به‌گونه‌ای که لزوم حمایت و دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه در صدر برنامه‌های نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و بر این اساس کمیته امداد برای مدت نامحدود و به‌منظور حمایت و رسیدگی به محرومان و خودکفایی آن‌ها آغاز به کارکرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان اظهار داشت: استمرار فعالیت این نهاد با تمرکز بر امدادرسانی و حمایت از افراد و خانواده‌های نیازمند با رعایت حفظ کرامت انسانی و عزت‌نفس آنان، حمایت هدفمند از آن‌ها و ترویج فرهنگ کار در میان افراد و خانواده‌های تحت پوشش، تلاش برای پیشگیری از تولید نظام‌یافته فقر در کشور، کمک به بهبود فضای کسب‌وکار و ایجاد اشتغال پایدار برای اقشار نیازمند، ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی در جهت توانمندسازی نیازمندان شامل؛ توسعه پوشش بیمه اجتماعی، فراگیر نمودن خدمات بهداشتی، بیمه درمان و ارتقای کمی و کیفی خدمات حمایتی پایه؛ اعم از مسکن، آموزش و معیشت نیازمندان، ترویج فرهنگ انفاق، ایثار و نیکوکاری و نشر سنت‌های حسنه اسلامی و درنهایت تلاش مستمر برای انجام فعالیت‌های مربوط به حمایت‌های مادی و معنوی از محرومان صورت گرفته است.

وی در ادامه به بیان اهم فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان دریازده ماهه سال 1396 پرداخت و گفت: مردم خیر و نوع‌دوست شهرستان در این مدت بیش از 19 میلیارد و پانصد میلیون ریال به این نهاد کمک کرده‌اند که از این مبلغ بیش از 5 میلیارد و 435 میلیون ریال به‌صورت صدقه از 12 هزار و 360 صندوق صدقات فعال در سطح شهرستان جمع‌آوری‌شده است.

خلیلی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 4 میلیارد و 524 میلیون ریال به‌عنوان کمک‌معیشت به 711 خانوار در قالب 968 نفر پرداخت‌شده است و همچنین مبلغ 401 میلیون ریال به‌صورت نقدی و کالا به 559 نفر از اقشار نیازمند در قالب کمک‌های موردی پرداخت‌شده است.

وی افزود: پرداخت 250 میلیون ریال جهیزیه به 11 نفر از نوعروسان تحت حمایت، پرداخت بیش از 6 میلیارد و 700 میلیون ریال برای حمایت از 91 نفر از ایتام و 160 نفر از خانواده‌های بد سرپرست در قالب طرح محسنین، پرداخت تعداد 44 فقره وام اشتغال به مبلغی بالغ‌بر 7 میلیارد و 110 میلیون ریال به مددجویان تحت حمایت و پرداخت 127 مورد وام اضطراری کارگشایی به مددجویان تحت حمایت به مبلغ 9 میلیارد و 430 میلیون ریال از دیگر اقدامات این نهاد بوده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در این مدت هزینه‌های درمانی بیش از 350 نفر از مددجویان به مبلغ 262 میلیون ریال و حق بیمه اجتماعی 71 نفر از مجریان طرح‌های اشتغال وزنان سرپرست خانوار با مبلغی افزون بر 9 میلیارد و 430 میلیون ریال پرداخت‌شده است و همچنین برای احداث، تکمیل و تعمیر بیش از 53 مورد از منازل مددجویان یک میلیارد و 456 میلیون ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد درزمینهٔ آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت گفت: برای آموزش 182 نفر از مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی مبلغ 220 میلیون ریال هزینه شده است. همچنین در راستای حمایت از 253 نفر از دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت بیش از 573 میلیون ریال پرداخت‌شده است.

خلیلی در پایان ضمن تشکر مجدد از حمایت‌های خوب خیرین و مردم شهرستان اردکان از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اظهار داشت: تأمین 450 قلم کالای اساسی، 200 مورد تعمیر مسکن مددجویان، 10 مورد تأمین جهیزیه، 14 مورد هزینه‌های درمانی بیماران صعب‌العلاج، 700 مورد برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی، 40 مورد هزینه نگهداری از بیماران نیازمند، 700 مورد سبد کالا، 35 مورد تأمین هزینه لوله‌کشی گاز و 30 مورد پرداخت هزینه اجاره منزل مددجویان ازجمله نیازمندی‌های افراد تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اردکان است که امیدواریم با کمک مردم و خیرین بتوانیم این نیازها را هرچه سریع‌تر مرتفع کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار